HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) thruxton (4) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Divat lett Rossit alázni?

2012.04.09. 19:52 fullthrottle

Futam után mindig érdekes látni a nyilatkozatokat, hogy ki mire fogja a kudarcot (azt most hagyjuk, hogy jogosan, avagy csak alibiből). Katarban Stoner izomlázra, Pedrosa influenzára, Spies az esések miatti vibrációra, Crutchlow pedig arra panaszkodott, hogy a startnál egész egyszerűen nem értek le a lábai, mert állítottak a tank elhelyezkedésén.

No de mi van Valentino Rossival? Az olasz szupersztár tavaly élete mélyrepülését mutatta be, és nagyon úgy tűnik, hogy idén is ezt a vonalat folytatja. Tizenkettedik hely az időmérőn, tizedik a versenyen. Hol van az a Vale, akinek az volt a legnagyobb gondja, hogy mivel bolondozzon a győzelmek után?

A tavalyi szezon első versenyén 7. helyet ért el, 16 másodperc hátrányban. Most 33-mal maradt le a tizediken - nem túl jó irány. Persze benne van az is, hogy kiszaladt a pályáról, mikor Barbera megelőzte, de enélkül is legfeljebb a hatodik helyért csatázhatott volna. A Doktor meggyőződése egyébként, hogy spanyol márkatársa előtt csak egy cél lebegett: hogy megelőzze őt, bármi áron. Divat lett Rossit alázni? Ide is eljutottunk.

Rossi ezúttal most kiakadt, talán első alkalommal, mióta a vörösöknél van. Állítása szerint a Ducati nem követi a tanácsait amiket ad, ő pedig nem mérnök, így nem tudja megoldani a problémákat. Márpedig a jelenlegi technikával nem tud jól menni, ezt ő maga is bevallja. Sőt mi több, még úgy sem, mint mások ugyanezzel a motorral. Hayden ha nem is kiemelkedő, de sokkal jobb eredményeket ér el.

Ugyanakkor az amerikai eredményei sem világraszólóak, Rossi szomorúan ismeri el, hogy akkor se lenne boldog, ha ő végzett volna a hatodik helyen. Győzelemhez szokott, és ezért szerződött a Ducatihoz is, hogy győzelemre vigye, de legalábbis a dobogó lenne a cél.

Az egyik legnagyobb gond a gumikban keresendő. Használt abroncsokon jobb eredményeket ér el rendszerint, ami valljuk be, hogy tényleg furcsa tény. "A motor problémái nem változtak, mint ahogy az én kéréseim sem. Vezethetetlen, és nem számít melyik pályán vagyunk." Az egykori bajnok az új Bridgestone abroncsok érkezésében sem tud bízni, olyan problémák vannak, amelyet egy jó beállítással sem lehet orvosolni.

A motorversenyzésben egy jó munkakapcsolathoz két út lehetséges: vagy a versenyző alkalmazkodik a motorhoz, vagy a gépet idomítják a versenyzőhöz. A Ducati most válaszúthoz érkezett, mert az első megoldás nyilvánvalóan nem működik. Rossi szerződtetése pedig nem két fillérbe került. Vagy netán nem is olyan elrugaszkodott pletyka az a Coca-Cola Yamaha?

Az már csak a hab a tortán, hogy a régóta hű társ, Jeremy Burgess is megszólalt és nem feltétlenül hízelgő módon. Az ausztrál szerelő / mérnök legenda azt pedzegette, hogy talán Rossi már túl van a fénykorán, és nem a mezőny legjobbja többé. Véleménye szerint egy módon lehetne minderről megbizonyosodni: adni neki egy győztes technikát, hogy be tudja bizonyítani, igenis vissza tud térni a csúcsra.

29 komment

Címkék: motogp rossi burgess

A bejegyzés trackback címe:

https://vroom.blog.hu/api/trackback/id/tr514372912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ANONYMOUS 2012.04.09. 20:58:59

Lehet velem van a gond, de valahogy nem tudomelhinni, hosz szarnak a véleényére s a ducati a saját feje után megy azt "reszeli" a gépet.
Főleg igy, hogy már Burgess is ilyet szól.
Valami nagyon nem stimmel itt.
Az tuti, hogy a gép nem a legjobb.
Rá kéne ültetni Stonert mi a véleménye:-)

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.04.09. 21:31:46

@ANONYMOUS: Nekem sem kerek a történet. A Stoneres ötlet jó. :) Mondjuk az utolsó évében szenvedett vele ő is, de tény, hogy nem ennyire.

Poita not Peter! 2012.04.10. 12:30:23

a nagy szenvedés közepette azért 3 győzelem összejött neki míg Rózsi még dobogóra sem állhatott.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.04.10. 13:16:48

@Poita not Peter!: Év végére. Az még itt is meglehet (de nem hiszem). Meg előző évben volt ugye az ominózus kényszerpihenő. Akárhogy is - Rossinak most alaposan fel van adva a lecke.

==T== 2012.04.10. 14:12:00

@Poita not Peter!: + Casey rendszerint az elején menve dobta el a gépet...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.04.10. 14:24:39

Amikor Rossi átment a Ducati-hoz, tartottam tőle, hogy ez lesz. Korábban Stoner-en kívül senki nem tudott menni azzal a motorral, voltak a csapattársaknak villanásai, de semmi komoly. Szerintem van abban a motorban valami, amiért senki nem tud menni vele. Majd, ha lesz alatta ismét rendes motor, meglátjuk van-e benne még tűz.

Laciii 2012.04.10. 14:55:30

@ANONYMOUS:
Stoner megmondta, hogy a gép kaki (főleg a felvezetőkörös bukás után nem finomkodott) és ki is rakták, szóval elég makacsok.
Persze Hayden-t vernie kéne.

Alfonz83 2012.04.10. 15:57:38

@ANONYMOUS: nem értem a Ducatit! Ha Stoner gyári alkatrész, miért kellett túladni rajta!? Rajta kívül senki sem ment igazán jól a masinával, tehát vagy Ő tud valamit, vagy a cég felejtett el motort csinálni a nyers vasból?

==T== 2012.04.10. 16:09:58

@Alfonz83: nem adtak túl rajta, le is nyilatkozták, hogy megpróbálták megtartani, ő volt az elsődleges prioritás, de ugye Suppo még korábban átment a HRC-hez + a Duksinál picit köcsögök voltak Casey felé a 2009-s betegsége kapcsán, valamint gondolom megunta, hogy ő a mezőny legjobb motorosa, mégsem ő a viágbajnok.

ANONYMOUS 2012.04.10. 19:21:40

@Laciii:
Azért talán nem ök rakták ki, inkább ment magátol hisz látta a hondával nagyobb az esélye.
Elhiszem, hogy maaccsok, de ha látják, hogy szar a gép azt nincs eredmény és igy sem hallgatnak Rossira(ha igy van) akkor ez már nem akacssák hanem hülyeség.

ANONYMOUS 2012.04.10. 19:22:32

@Alfonz83:
Lehet azt hitték Rossi tudása elég lesz a gépük megülésére, úgy tűnik tévedtek.

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.04.10. 19:34:31

Szerintem a forgatónyomaték azért kihúzza a legnagyobb szarból is,ha nagyon megfekteti a kanyarba a gépet.

-+Seth+- 2012.04.10. 20:09:21

a motor nem jó meg Rossi sem a régi már, valahol itt lehet az igazság.

McRay90 2012.04.10. 20:12:19

gyanus, hogy a Duci nem azt csinálja amit kellene, ugyanis egyik pillanatról a másikra a dottore nem fog elfogyni, ez szinte biztos. soroltátok, hogy egyedül Casey tudott vele menni, a többiek rendre kikaptak vagy hasaltak. Vale klasszisához nem férhet kétség, mint ahogy ahhoz sem, hogy év végén otthagyja az bolognaiakat...jövőre pedig megmutatja a kétkedőknek hogy nem kopott semmit a tehetsége!

kestejan 2012.04.10. 20:26:23

Hogy ő-e a legjobb manapság,azt nem tudom,de hogy sokáig ő volt az ász az biztos,még esetenként gyöngébb gépekkel is(mint a yamaha mikor odakerült) és ezt szerintem nem "felejti"csak úgy el az ember,nem tűnik el a zsenialitás.Mindenesetre kíváncsian várom a fejleményeket!!!A Ducati meg kapja már össze magát!!

apas 2012.04.10. 21:50:18

arra nem gondoltok,mikor elütötte barátját Simoncellit,maradt benne egy kis félelem? Sok nem kell, kanyaronként KB 0,1 mp egy teljes körnél 1-1,5 mp hátrány

Psychodor 2012.04.10. 21:59:45

@apas: ebben simán lehet valami, nekem volt már egy pár balesetem, és azóta folyamatosan lassulok.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.04.10. 22:12:53

@apas: @Psychodor: Jogos amit mondtok, de itt szinte biztos, hogy nem erről van szó.

gumitamin 2012.04.10. 23:05:49

Eddig mindig verte Haydent.
Lehet taktikáznak Rossiék, és készülnek valamire?
Vagy egyszerűen a blokkal van valami, mert már mindent cseréltek azon a motoron, azt meg gondolom a Ducati nem akar japán blokkot rakni bele.
Rossi eddig csak japán gépeket vezetett a GP-ben, lehet nem fekszik neki a Ducati stílusa, és nem is akar változtatni saját stílusán.

nortonvincent 2012.04.10. 23:08:10

szerintem itt mar oplyan kielezett a versenyi hogy az elso es utolso versenyzo kozott...mi haladonk fel sem fognank hogy milyen kicsi a kulombbseg...
Amugy szerintem Rossinak itt a vege...mert a Ducati nem tud(nincsen is olyan tokeje mind a nagy japan gyartoknak) olyajn motort gyartani mind a Yamaha Honda..es Rossi sem lesz mar 26 eves....
Igy mi valasztasa maradt?
Yamaha-zart kapuk
Honda-zart kapuk
Kawa-?
Talan Aprilia belep a motogp be...de adigra mar oreg lesz Rossi

nortonvincent 2012.04.10. 23:10:16

@apas:
inkabb amiutan eltorte a labat kezdet lassulni...de azert lehet Sic balesette is hagyot nyomokat..

nikó 78 2012.04.10. 23:37:56

Kár a vészharangot kongatni, a világbajnoki címeket, nem ajándékba adják. Rendkívül irritál, amikor pl: Talmát is szidják, nem véletlenül lett ő sem VB első. Aki soha nem volt élsportoló, annak, fogalma sincs arról, mennyi lemondással, és milyen életvitellel jár. Én úgy gondolom, egy ekkora klasszist soha nem szabad leírni, ő a sportág eddigi legnagyobb alakja. Amire képes azt biztos, hogy nem felejtette el, és tutira nincs nála takarék állapot, különben soha nem jutott volna el idáig.

dhp 2012.04.11. 05:55:50

Sok minden felmerült a kommentekben... szerintem sem a Sic-féle tragédia lehet az oka. Bár nem vagyok versenyző, ezért nem tudom, de szerintem a pályán kikapcsolják az agyukat, és a külvilág nem befolyásolja őket. De legalábbis vannak olyan mentális állapotban, hogy ez ne befolyásolja őket.
Itt a legnagyobb baj azzal van/lesz, hogy mielőbb váltani kell. Rögtön első évben még elmegy a hátrány, de hogy kövi évben visszalépjenek, az már nem fér bele. És akkor itt is van a bökkenő... váltani, de hova? Max. egy új gyári csapat érkezése... de ott meg megint nem lehet egy év alatt világot megváltani.
Ha jól emlékszem, Doktorunk már pedzegette, hogy nem hosszabbít szerződést, és befejezi karrierjét. Sajnos ezt ebben a helyzetben biztosra lehet venni.
Nagyon nem így kellene befejeződnie egy ilyen karriernek.

Italian beauty 2012.04.11. 07:49:36

Szerintem nem bízik a motorban sem eléggé. Amikor motorozás közben azt várod, hogy mikor dobod el a vasat akkor nem lehet jó időket menni. Túl sokat eset ezzel a motorral ahhoz , hogy magabiztosan vegye a kanyart legalább 15o km-es tempónál. Miután ripityára törte a lábát, volt Sic balesete számomra nem kérdés , hogy nem a régi többé, de a motor sem jó.
Ilyen karriert befutott embert meg fikázni bárki legyen is az szemtelenség.
Etalon ebben a sportban és az is marad egy darabig még, hiába Agostini többet győzött, de más körülmények között.(több kategóriában indult egy nap).
Amúgy a gp sem a régi, lassan ez nem verseny amikor a 21 indulóból reális esélye a győzelemre max. 5-nek van, a gyárak csak olyan tehnikát adnak a klienseknek, hogy ne tudjanak győzni csak nagyon extrém körülmények között, ez lesz ennek a sportnak a halála, már most sokkal jobb a SBK.

debrejo 2012.04.11. 10:33:57

Nem hinném hogy Vale elfelejtett motorozni, nézzétek meg a WSBK-t, Checa és Biaggi másodvirágzásukat élik, aláznak "öreg" koruk ellenére. Remélem Rossi az idény végén átnyergel Biaggiék mellé, úgyis sokkal izgalmasabb :)

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.04.11. 12:09:16

@gumitamin: Szerintem az nem túl jó taktika, hogy utolsók, úgyhogy ez biztos nem az. :)

Rossi pont most nyilatkozta, hogy hajlandó lenne a versenyzési stílusán is változtatni, de ezek szerint úgysem megy a dolog. Azt meg régebben mondták, hogy nem akarnak Yamahát csinálni a Ducatiból, de azt az olaszok nem is engednék. Ez így viszont patthelyzet.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.04.11. 12:11:33

@nortonvincent: Kawa nincs már, a Suzuki jön még talán vissza valamikor, de az szerintem nem opció. Van az a pénz amiért ki lehet békülni bárkivel, de a pletykák szerint lehetséges, hogy elhagyja a sportot inkább és jön a négy kerék (vagy WSBK - ki tudja). Mindenesetre a szerződését valószínűleg kitölti, aztán még évközben akár bele is rázódhat még. Egy versenyen vagyunk túl.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.04.11. 12:23:40

@nikó 78: @Italian beauty: Természetesen a fikázás nem szép, és a korábbi eredményekért max respect. Azonban megítélni meg lehet valakit a jelen produkciója alapján, sőt meg is kell. A most az most van, nem lehet örökké a múltban megélt sikerekből megélni, de szerintem Vale nem is az a típus, aki ezt igényelné. Ő pont hogy bizonyítani szeretne, de nem megy, ezért frusztrált.

Talma kicsit más tészta, ő olyan elrugaszkodott elvárásokkal rendelkezett a VB címe után, hogy khmmm. De ez más tészta.

Jacko__ 2012.04.12. 03:10:41

Szerintem meg 33 évesen elég gáz még mindig fülbevalót, meg ilyen barkót hordani... (Csak így szakmailag, hehe)