HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) thruxton (4) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Lowes kihasználta a helyzetet

2012.03.31. 20:31 fullthrottle

Baleset miatt piros zászlóval félbeszakították a supersportosok második időmérőjét Imolában. Az újraindításkor már csak pár perc maradt az órán, de pont ezt tudta nagyon jól kihasználni Sam Lowes, akiúj rekordot futott a kategórián belül.

A második és harmadik helyre két Kawasakis ért be, ám Sofuoglu van hátrébb kettejük közül. A törököt ez aligha zavarja, sérülése után ez is jó eredménynek számít. Még jobban örülhet csapattársa, a dél-afrikai Morais, aki újonc létére ért fel az első sorba. A kategóriában szintén csak idén bemutatkozó Cluzel szintén dicséretet érdemel a negyedik helyen.

A jobbik magyar ezúttal Német Balázs lett, aki folytatja jó formáját - a kilencedik pozícióból rajtolhat majd. Tóth Imre a tizenkettedik helyet szerezte meg, mindkettejüknek arra kell majd koncentrálniuk, hogy a versenyt is bírják ezeken a helyeken és ne essenek vissza.

Pawel Szkopek - aki szintén a Bogdanka PTR Honda csapat tagja, mint az éllovas Lowes - lábtörést szenvedett még a reggeli gyakorláson, így nem lesz ott holnap a versenyben.

Imola - SUPERSPORT - Időmérő

1. Sam Lowes (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 1'51.436
2. Sheridan Morais (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 1'51.901
3. Kenan Sofuoglu (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 1'52.028
4. Jules Cluzel (PTR Honda) Honda CBR600RR 1'52.100
5. Broc Parkes (Ten Kate Racing Products) Honda CBR600RR 1'52.167
6. Fabien Foret (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 1'52.264
7. Roberto Tamburini (Team Lorini) Honda CBR600RR 1'52.406
8. Massimo Roccoli (Bike Service - WTR TEN 10) Yamaha YZF R6 1'52.743
9. Balazs Nemeth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 1'53.031
10. Mathew Scholtz (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 1'53.179
11. Ronan Quarmby (PTR Honda) Honda CBR600RR 1'53.214
12. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 1'53.233
13. Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 1'53.270
14. Vittorio Iannuzzo (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 1'53.299
15. Alex Baldolini (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 1'53.354
16. Andrea Antonelli (Team Lorini) Honda CBR600RR 1'53.571
17. Joshua Day (Team GOELEVEN) Kawasaki ZX-6R 1'53.847
18. Martin Jessopp (Riders PTR Honda) Honda CBR600RR 1'54.188
19. Jed Metcher (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6 1'54.208
20. Romain Lanusse (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 1'54.262
21. Cristiano Erbacci (Bike Service - WTR TEN 10) Yamaha YZF R6 1'54.392
22. Dino Lombardi (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 1'54.416
23. Lukas Pesek (PRORACE) Honda CBR600RR 1'54.479
24. Luca Marconi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 1'54.618
25. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 1'54.732
26. Pawel Szkopek (Bogdanka Honda PTR) Honda CBR600RR 1'54.817
27. Yves Polzer (Team MRC Austria) Yamaha YZF R6 1'55.632
28. David Làtr (SMS Racing) Honda CBR600RR 1'57.021
29. Eduard Blokhin (Rivamoto) Yamaha YZF R6 1'59.338
30. Thomas Caiani (KUJA Racing) Honda CBR600RR 2'00.618
31. Oleg Pozdneev (Rivamoto) Yamaha YZF R6 2'01.430

FRISSÍTÉS: A mezőny harmadik magyarja, Chrobák János és az East European Racing anyagi gondok miatt Imolában sem áll rajthoz.

4 komment

Címkék: időmérő imola wss lowes

Yikes, Sykes!

2012.03.31. 16:15 fullthrottle

Tom Sykes máris túlteljesítette az éves tervet, ugyanis Imolában is megszerezte a pole-t, csakúgy mint legutóbb Phillip Islanden (eddig tavaly és tavalyelőtt volt egy-egy edzéselsősége). Amíg azonban Ausztráliában elmaradt a Superpole, most éles körülmények között mutatta meg a brit versenyző, hogy nagyon is versenyképes a Kawasaki az idén.

Nem is akárhogy sikerült a manőver, ugyanis a második helyezett Guintolira majd fél másodpercet vert rá, így Sykes egyedüliként tudott eddig 1'47 alá menni az egész hétvégén. Checa csak az utolsó pillanatban tudott jó időt futni, ám ez csak a harmadik helyre volt elég. Némi meglepetésre a még mindig lábadozó Haslam egészíti ki az első sort.

A második sor elejét Biaggi nyitja, mellőle Melandri rajtolhat. Lascorz a második Kawával egy teljes másodperccel volt lassabb mint csapattársa, így csak a nyolcadik lett, Reát pedig egy nagyon csúnya bukás akadályozta meg a jobb szereplésben (szerencsére nem lett komolyabb baja a jelek szerint).

A sérülésből visszatért Hopkins a jelek szerint még nem tökéletes, mert a Superpole-ra sem jutott be (tegnap el is esett), igaz Camier sem brillírozott a másik Suzukival: már az első fordulóban kiesett. A MotoGP világából érkezett Aoyama nagyon nem találja a ritmust, a sereghajtók között szerepel, még az újonc McCormick is jobb tőle, aki csak most megy először ilyen nagy nyilvánosság előtt. Giuglianonak szintén volt egy kisebb elcsúszása, emiatt már a második fordulóban búcsúzni kényszerült.

Imola - SUPERBIKE - Superpole

1. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 1'46.748
2. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 1'47.221
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 1'47.423
4. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 1'47.458
5. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 1'47.611
6. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 1'47.642
7. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 1'47.643
8. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 1'47.740
9. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 1'48.108
10. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 1'48.137
11. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 1'48.299
12. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 1'47.893
13. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 1'48.267
14. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 1'48.382
15. Leon Camier (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 1'48.415
16. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 1'48.631
17. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 1'48.857
18. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 1'48.904
19. John Hopkins (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 1'49.790
20. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 1'49.854
21. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 1'50.009
22. Brett McCormick (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 1'50.266
23. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 1'50.670
24. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 1'50.999
25. Lorenzo Alfonsi (Team Pro Ride Real Game Honda) Honda CBR1000RR 1'52.993

FRISSÍTÉS: Elkészült a szokásos összefoglaló, Rea bukása a 43. másodpercnél.

5 komment

Címkék: wsbk időmérő imola sykes

STOP a Tech 3 CRT-jének

2012.03.31. 14:02 fullthrottle

Nagy lendülettel vetette bele magát a CRT világába a Tech 3, ám eddig tartott a lelkesedés. A projektet a legfrissebb hírek szerint jegelték, sőt igazság szerint soha nem is jutott át a kezdeti tervezési fázison. Az ok pofonegyszerű: nem éri meg.

Herve Poncharal csapatfőnök eleinte nagy fantáziát látott a dologban, egyenesen a MotoGP jövőjét. Azonban némi számolgatás után arra jutottak, hogy sokkal jobb, ha továbbra is a Yamahától szerezik be a YZR-M1-es masinákat - a CRT fejlesztés drága, zűrös és az eredmény sem garantált.

Az új szabályok értelmében maximum egy millió Euró kell hogy legyen egy prototípus motor beszerzése, habár erről még nagy viták vannak jelenleg a csapatok és a Dorna között. Ha így marad azonban, akkor a Tech 3 CRT projektje nem fog feléledni, mert egész egyszerűen nem éri meg. A végleges 2013-as szabályokat legutóbb júniusra ígérte Carmelo Ezpeleta, ettől függ, hogy hallunk-e még újra a dologról.

Szólj hozzá!

Címkék: motogp crt tech 3

Ezer köbcenti? Butaság!

2012.03.31. 13:30 fullthrottle

 

Jeremy Burgess talán az egész MotoGP paddock legtekintélyesebb alakja, szakmai sikerei vitathatatlanok. Rossi ellőtt olyan nagy nevek főszerelője is volt, mint Wayne Gardner és Mick Doohan. Az ausztrál szakember friss nyilatkozata szerint először aggódik a világbajnokság jövője miatt, mióta harminchárom éve elkezdett dolgozni Európában, és ebben állítólag más mérnökök is osztoznak.

Burgess nyíltan rossznak titulálja azt az irányt, hogy a MotoGP visszatért az ezres motorokhoz. Számításai szerint a gyorsabb pályákon szélárnyékban a versenyzők már a 360 km/h-át is elérhetik, ami túl sok (a jelenlegi csúcs 349.3km/h, amit Dani Pedrosa ért el Hondájával Mugelloban 2009-ben). Hasonló dolgot fogalmazott meg Jorge Lorenzo is nemrégiben, vagyis hogy több szempontból is jobb lenne visszavenni inkább a tempóból.

Az ausztrál szaktekintély szerint hatszázas gépek lennének inkább ideálisak a királykategóriába, és jó példaként hozta fel a Superbike szériát is, ahol majd minden gyártó képviselteti magát. Ugyanakkor élesen bírálta a Dornát azon állításával, miszerint nem lenne szabad a szabályokért felelnie azoknak, akik a televíziós jogokat birtokolják.

1 komment

Címkék: motogp burgess

Keresd meg a különbségeket!

2012.03.31. 12:23 fullthrottle

Az előszezon egyik nagy kérdése (s egyben valószínűleg a szezon egyik fő témája), hogy az Aprilia által összerakott CRT csomag, mennyire szabályos. Többen is állítják, hogy ez a technika már annyira profi és gyári munka, hogy a prototípusok közt lenne a helye, amire tudvalevőleg másabb szabályok vonatkoznak.

Az idő majd választ ad arra, hogy az Aprilia ART névre keresztelt motor szabályos-e és hol is van a helye, az azonban kétségtelen, hogy nagyon is hasonlít a márka Superbike-ban használatos RSV4-esére. Hogy mennyire, arról most az Asphalt & Rubber írt egy méretes értekezést, rengeteg összehasonlító képpel megspékelve, amely az ínyencek számára érdekes olvasnivaló lehet.

A motorról egyébként Colin Edwards is elismerően nyilatkozott - úgy érzi, hogy De Puniet eredményeit tekinthetik irányadó célnak. Az Aprilia ART eddigi jó szereplése reményt ad számukra is, hogy van értelme a munkájuknak. Tovább folytatják, hogy a Suter/BMW párosítást is hasonló szintre hozzák.

Szólj hozzá!

Címkék: aprilia motogp crt wsbk edwards

Nyugdíjban sem áll meg az élet

2012.03.31. 12:10 fullthrottle

Jeremy McWilliams ugyan felhagyott a profi, világbajnoki szintű versenyzéssel, de a nyughatatlan vére időnként még a versenypályákra hívja. Többek közt a KTM motorjait is teszteli a hétköznapokon, de nem hagy ki egyetlen más alkalmat sem, amikor nyeregbe pattanhat és tövig húzhatja a gázt.

Minderről most két videós bizonyíték is érkezett, melyek remek zenei aláfestésükkel a szombati ebéd utáni desszert szerepét is betölthetik. Az elsőben a már említett osztrák márka 690 Duke Track típusát próbálgatja McWilliams Simon Crafar és 30 ifjú tehetség (a motor számára rendezett ifi Európa bajnokság mezőnye) társaságában. A második mozgófilm pedig egy BMW S1000RR-t mutat, ám itt a lényeg az abroncsokon van. A Bridgestone készítette reklámfilm ugyanis Battlax S 20-at promotálja azok számára, akik szeretik a legújabb versenytechnikát az utcán is használni.

3 komment

Címkék: video ktm bridgestone mcwilliams

Lefelé a lejtőn?

2012.03.31. 00:07 fullthrottle

Anthony West holtszezonja nem volt egy sikertörténet. Előbb egy CRT ülést veszített el, azután pedig egy top csapatbeli szereplést a British Superbike-ban. Végül az utóbb említett szériában találta meg a helyét, egy a Superbike világbajnokságról érkező privát BMW alakulatnál. Az ausztrál azonban nem egy hálás típus, máris továbbállt a Supersonic Racingtől, mégpedig vissza a Moto2-be, ahonnan elindult.

A QMMF csapat ugyanis megszabadult Damien Cudlintól, aki a tesztek alapján lassúnak bizonyult, így útilaput kötöttek a talpára (ezek után nem lesz gondja a sok utazgatással, koncentrálhat az Endurance VB-re). West került képbe helyette a megüresedett motorra, a sorozat (és egyben az egész világbajnokság) egyetlen női versenyzője, Elena Rosell mellé érkezik.

A teljes hátteret természetesen nem tudhatjuk, mindenesetre elhamarkodott döntéseket hozott meg az ausztrál versenyző, és talán a mostani sem volt a legbölcsebb. Elképzelhető, hogy az első tesztek alapján nem látott sok fantáziát a BSB szereplésben, ám az valószínű, hogy a QMMF-nél sem épp a győzelemért fog harcolni. Pár hete még azon kesergett, hogy nincs igazság a földön, de talán pont az efféle megmozdulásai miatt nem veszik komolyan több helyen sem. Kicsit több profizmus kellene és akkor nem lenne szükség ilyenekre.

West mindenesetre nem csinált nagy ügyet a dologból. A Supersonictól elnézést kért, amiért faképnél hagyta őket és sok sikert kívánt nekik a továbbiakban, de döntését azzal indokolta, hogy mindig is a Grand Prix versenyzés volt az elsőszámú célja.

Szólj hozzá!

Címkék: west bsb moto2 cudlin

Nap képe: páros mutatvány

2012.03.30. 23:46 fullthrottle

Shane Byrne és Stuart Easton / Paul Bird Motorsports Kawasaki / Knockhill / British Superbike

Szólj hozzá!

Címkék: bsb kawasaki easton byrne nap kepe knockhill

Donington nagykövete lett Toseland

2012.03.30. 11:00 fullthrottle

 

James Toseland az elmúlt évben kénytelen-kelletlen visszavonult kézsérülése miatt, azóta leginkább a privát életéről hallunk híreket. A brit motoros profi zenei karrierre készül, valamint elveszi barátnőjét, a zenei körökben igencsak elismert Katie Meluát.

Szerencsére azonban maradt kapcsolat a versenypályákkal is, egész konkrétan eggyel komolyabban is. Donington Park üzemeltetői ugyanis felkérték Toselandet, hogy legyen a nagykövetük, ami azt jelenti, hogy kilátogat majd a versenyekre, valamint a nyílt napokra, valamint promotálja az aszfaltcsík hírét a nagyvilágban.

2 komment

Címkék: toseland donington

Latin csata

2012.03.30. 10:30 fullthrottle

 

Két spanyol csapat is multi méretűre nőtt 2012-re, ami azt jelenti hogy a MotoGP mindhárom kategóriájában képviseltetik majd magukat az idén. Az egyik az Aspar, amely már tulajdonképp tavaly is indult a legnagyobb közt is, most viszont két (CRT) motorral állnak majd rajthoz. A másik pedig a BQR-ből lett Avintia, mely szintén feljebb lépett és a CRT program révén konkurenciát támasztanak a honfitársaknak.

Minkét alakulat felpörgette a PR gépezetet az elmúlt napokban. Az Aspar a MotoGP bemutató után egy össznépi sajtóeseményt is szervezett, az Avintia pedig a Blusens, révén került a reflektorfénybe. A csapatot évek óta támogató szponzor egy videóban mutatja be az idei gárdát.

AZ Aspar felállása: Randy de Puniet, Aleix Espargaro (MotoGP), Toni Elias, Nico Terol (Moto2), Hector Faubel, Alberto Moncayo (Moto3)

Az Avintia felállása: Ivan Silva, Yonny Hernandez (MotoGP), Julian Simon (Moto2), Maverick Vinales (Moto3)

 

1 komment

Címkék: video motogp aspar moto2 moto3 avintia