HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Viszlát Marco!

2011.10.23. 16:16 fullthrottle

A motorsport veszélyes. Azt kell mondjam, ez óriási közhely. Akiknek leginkább tudniuk kell, azok tisztában vannak vele. A versenyzők azok, akik a versenyhétvégék minden egyes percében kockára teszik az egészségüket, sőt mi több az életüket. Mégsem félnek, mert ezt a sportot nem lehet úgy űzni, hogy az ember ilyesmin gondolkodik. Tisztában vannak a veszéllyel és mindazzal ami ebben a sportágban leselkedik rájuk. Az utóbbi években rengeteg biztonsági vívmány született és a szabályok is sokszor azért finomodnak, hogy kizárhatóak legyenek a kockázati tényezők. Azonban mindent kizárni nem lehet. Ott van a véletlen, mint faktor és az olyan esetek, amelyekre nem lehet felkészülni. Igaz tehát mégis s tétel, bármennyire közhely: a motorsport veszélyes.

Sajnos nem volt olyan rég, hogy a halál szele belengte a versenypályát. A gyorsasági világbajnokságot tavaly szeptemberben rázta meg a mostanihoz kísértetiesen hasonlatos eset, amikor a misanói Moto2 futamon Shoya Tomizawát érte utol a végzet, és nyilván minden sportot szerető fájdalommal emlékszik a királykategória 2003-as Japán Nagydíjára, amikor is Daijiro Kato nem tudta elkerülni a védőfallal való tragikus ütközést (a sors furcsa fintora, hogy ő is a Gresini csapatnál ment). Nem volt rég, de mégis hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy ezek egyszeri esetek, a véletlenek összjátéka, amilyen többé sohasem fordulhatnak elő. Ma megint csattanós választ kaptunk arra, hogy lám mégsem így van. A balesetek, súlyos sérülések és legrosszabb esetben a halál mindig is részei lesznek a motorsportnak - csökkenteni lehet ezek kockázatát, de kizárni sohasem.

Marco Simoncelli 2002-ben érkezett világbajnoki szintre, ebben az évben indult először a 125-ös kategóriában, és az Európa-bajnoki címmel a zsebében 2003-tól már teljes szezont futott és a három Apriliánál töltött éve alatt két győzelmet és hét dobogós helyet is sikerült szereznie.

Az ő helye azonban - már csak termete miatt is - nem a kicsiknél volt. 2006-ban eggyel feljebb lépett a 250-be a Gilerához, legnagyobb sikerei színhelyére. Két tanulóév után jött el az ő ideje, 2008-ban hat győzelemmel megszerezte a világbajnoki címet. Egy esztendővel később, az újabb hat győzelem, már kevésnek bizonyult - nem tudta megvédeni címét, és jelenlegi csapattársa Hiroshi Aoyama elorozta azt és a kategória utolsó győztese lett a Moto2 színrelépése előtt.

Az új kategória azonban már nem Marco világa volt, beérett mint versenyző, felfigyeltek rá a MotoGP-ben, nagy kihívások vártak rá. 2010-re leszerződött a Gresini Honda alakulatával, és bár első éve nem volt zökkenőmentes, szégyenkezésre sem volt oka az összetett nyolcadik hely okán - már csak azért sem, mert legyőzte a tapasztalt akkori csapattársát, a másik Marcót, Melandrit.

A Honda bizalmat szavazott neki, és idén már a Repsol csapat három versenyzője mellett ő is gyári támogatású és felszereltségű gépet kapott a japán gyártól. A kegyet nem sikerült meghálálni, 2011-es év elejét sorozatos bukások jellemezték Simoncelli részéről, valamint többen nemtetszésüknek adtak hangot az agresszív versenyzési stílusa miatt. A bili Le Mans-ban borult ki igazán, amikor Dani Pedrosát kiütötte a nyeregből, aki az ebből fakadó sérülése miatt több versenyt kihagyni kényszerült.

Marco el lett könyvelve a mezőny rosszfiújaként, és alighanem a gyár is megharagudott rá egy picikét. Azonban a szezon második felére sikerült összeszednie magát, túllépni korábbi rossz formáján. A siker időszaka következett: az első dobogó Brnóban, sorozatos jó szereplések és legutóbb Ausztráliában egy remek második hely. Időközben a Honda is újra bizalmat szavazott neki és meghosszabbították vele a gyári motort biztosító szerződést az új, ezres korszak kezdetét jelentő jövő esztendőre is.

A jövő tehát fényes volt és gondtalan. A szezon hátralévő része már csak igazi örömmotorozásnak tűnt, egy jó mókának, hisz a világbajnoki cím sorsa is eldől már Phillip Island-en. Egy igazi versenyző azonban sohasem így fogja fel a dolgot, számukra minden verseny új kihívás és így volt ez Marco részéről is. Aki látta a sepangi futam első másfél körét, az láthatta, hogy "Super Sic" mindent beleadott és úgy küzdött Bautista ellenében a negyedik helyért, mintha a VB cím múlna rajta. Sajnos azonban, mint ez kiderült, valami sokkal komolyabb múlt rajta.

A sepangi verseny csak két körig tartott a MotoGP mezőnyének, ám az olasz sztárnak a karrierje végét is jelentette. Marco Simoncellit 2011. október 23. 16 óra 56 perckor halottnak nyilvánították a sepangi pálya kórházában. Halálát súlyos fej, nyak és mellkasi sérülések okozták, amelyektől már nem tudták megmenteni.

Hogyan tovább? Banálisan hangzik, de a "show-nak folytatódnia kell". Ezt akarná ő is, ez volt az élete és olyasvalamibe halt bele, amit imádott csinálni. Nélküle nyilván nem lesz ugyanaz mindaz ami volt, hiányozni fog az a furcsa frizura, az a Goofy szerű alkat, az rémes, de egyben bájos olasz akcentus és az a vagányság, ami senki másra nem jellemző a mezőnyből. Ugyanakkor nincs választásunk, nélküle kell folytatnunk. Tegyünk hát így, hogy amikor lenéz ránk, akkor ugyanaz a mosoly fusson át az arcán, amit rendszerint láttunk rajta ideát is.

Viszlát Marco!

Szólj hozzá!

Címkék: motogp simoncelli

A bejegyzés trackback címe:

https://vroom.blog.hu/api/trackback/id/tr723323980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása