HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Rossi engem utánzott - Garry McCoy interjú

2012.01.02. 08:20 fullthrottle

 

Régen volt már olyan a MotoGP-ben, hogy valaki privát motoron rendre győzelmeket arasson. Egészen Garry McCoy-ig kell visszamennünk, akinek a 2000-es szezon kiválóan alakult, háromszor nyert a Red Bull Yamahán.

Tavaly viszont eltűnt a porondról a szimpatikus ausztrál, aki sokak szívébe belopta magát egyedi, csúsztató stílusával. Nekünk hiányzott az öreg, így megkerestük őt, megkérdeztük mi újság körülötte. 

Rég nem hallottunk rólad. Annyit tudunk, hogy egy saját motorsport parkot építesz Ausztráliában.

Visszatértem a szülőhazámba, hogy új életet kezdjek a versenyzésen túllépve. Még mindig kapcsolatban állok a sporttal és motorosokat oktatatok, akik szeretnék fejleszteni a tudásukat. Ezért építem a komplexumot, ahol helyben tudom őket tanítani.


Mesélj nekünk a karriered kezdetéről. Mennyire volt nehéz kijutni a világbajnoki porondra?

Mindig is szerettem a motorokat. Sok versenyágban indultam, mielőtt végleg a pályaversenyzésre adtam a fejem, ezért nem volt olyan nehéz, de mindehhez akkor is kellett Barry Sheene segítsége.


Nehéz volt a váltás 125-ről 500-ra?

Időm java részében egy 500-as krosszmotoron gyakoroltam és salakmotoroztam is, így a 125-ről 500-ra váltás egyáltalán nem jelentett problémát, mindössze kicsit gyorsabb volt minden.


Karriered csúcsára a WCM-nél értél a MotoGP-ben. Mesélnél erről az időszakról?

A Red Bull Yamaha csapatban nagyszerű fickók dolgoztak, akik igazán értettek ahhoz, hogy mire van szüksége a versenyzőknek. A motorok mindig jó állapotban voltak, a négyhengeres 500 köbcentis Yamaha pedig olyan gép volt, amely igazán illeszkedett a stílusomhoz. Sok sikerben volt részem és nagyon jól éreztem magam. Máig hálás vagyok mindenkinek, akivel együtt dolgoztam akkoriban.


Rengeteg rajongót szereztél az egyedi stílusoddal, akik el is neveztek a csúsztatás királyának. Igaz, hogy Rossi akkoriban követett a pályán, csak hogy ellesse tőled?

Nagyon büszke vagyok a becenévre. Azt hiszem még a salak- és a dirt track motorozásból ragadt rám a stílus. Valóban úgy gondolom, hogy Valentino Rossi meglehetősen sok időt töltött a szélárnyékomban, tanulmányozva hogyan is csinálom - egy rakás fotóm van otthon, melyeken mindig mögöttem jön. 


Érhet el sikereket ma is egy privát csapat, vagy azok az idők elmúltak? 

Manapság nehéz jó eredményt hozni egy privát gépen, mert a gyári csapatok sokkal előrébb járnak a fejlesztésekkel, mint mindenki más. A pénzük is több, így jobb versenyzőik vannak.


A GP után sikeres voltál a WSBK-ban is, de aztán a Foggy Petronasnál valami félrement. Mi volt a gond? 

A Superbike egy jó géposztály volt számomra, noha ugyanúgy szükség volt egy jó motorra és egy biztos csapatra, mely támogat. A Foggy Petronas olyan háromhengeres blokkot próbált megtervezni és megépíteni, ami mindig a csúcsra volt járatva, ezért rengetegszer kellett feladnunk a versenyt.


Váltottál Supersportra, ahol lassanként ismét jöttek a sikerek a Triumph-fal, majd hirtelen mégis szerződés nélkül maradtál. Úgy tűnt, téged is meglepett. Volt valami feszültség köztetek? Két év telt el és Chaz Davies világbajnok a BE1-gyel. Milyen érzés?

A Triumph jó kihívás volt számomra. Új volt a motor és kellett valaki, aki a csúcsra juttatja. A mai napig nem tudom, hogy miért nem folytathattam a munkát a csapattal 2010-ben. Azt viszont igen, hogy nagyon későn, csak 2009 végén szóltak, hogy nincs szükség rám, ami miatt nem igazán maradt lehetőségem a 2010-es szezonra. Említettem a csapatnak, hogy ha Yamahára váltanánk, akkor jó esélyünk lehetne a világbajnokság megnyerésére. Persze minden elismerésem Chaz Daviesé.


Egy rakás kísérleti projektben részt vettél a MotoGP-ben (Ilmor, FB Corse). Mit gondolsz, mennyire nehéz egy új csapatot felállítani a királykategóriában? 

A MotoGP-be érkező új csapatoknak mindig is nehéz lesz, mert a nulláról indulnak azokkal a riválisokkal szemben, akiknek többéves tapasztalatuk van. Éppen ezért jobb keresni egy meglévő gárdát, akiknek már van valamennyi tapasztalata, hogy gyorsabban összeálljon a kép. Egy jó versenyző sem árt, aki gyors és hasznos információkat szállít, valamint a megfelelő háttér, amihez kőkeményen kell a pénz.


Mit gondolsz az új CRT osztályról? Mennél ilyen motorral? Szerinted versenyképesek lesznek?

Inkább nem nyilatkoznék a CRT-ről!


A nyolcszázas korszaknak a MotoGP-ben mostanára vége. Jövőre már az ezresek jönnek. Mit változik ezzel?

Jó volna, ha összekapnák magukat és eldöntenék végre, mit is akarnak. Sok pénzébe kerül ez néhány embernek. Igazából soha nem lett volna szabad elveszítenünk a kétütemű ötszázasokat.



Hogy látod a MotoGP mostani versenyzőit? Stoner tényleg annyira jó? Mi lehet a gond a Ducatival és Valentinóval?

Nincs elég versenyző. Stoner nagyon tehetséges, ugyanakkor a motorja is jó. Úgy tűnik, Rossi nem képes alkalmazkodni a motorjához.


Kiket tartasz esélyesnek a következő szezonban? Nyomon követed a bajnokságot?

Nézem a MotoGP-t, amilyen gyakran csak tehetem. Azt gondolom, hogy a jövőben Lorenzónak, Spiesnek és Crutchlow-nak vannak jó esélyei.


Van olyan pálya, amin mindig is szívesen mentél volna, de nem volt lehetőséged?

Nem versenyeztem az Indianapolis Motor Speedway-en. Minden évben megnézem a TV-ben, azt hiszem ez az a hely, ami igazán passzolna a stílusomhoz.


A WSBK kezd olyan sorozattá válni, ahol a GP versenyzők egy második lehetőséget kapnak. Szerinted, ha Biaggi, Checa és Melandri kapnának egy jó motort a GP-ben, újra versenyképesek lennének?

Nem igazán tudom, hogy miért szipkáz el tehetséges versenyzőket a Superbike a MotoGP-ből, de azt igen, hogy Checa, Biaggi és Melandri úgy mentek a Superbike-ba, hogy már az első évükben gyári technikán ültek. Bárkinek, aki a MotoGP-be menne vissza és boldogulni szeretne, ugyanilyen színvonalú háttérre lenne szüksége.


Idén nyáron felajánlottad a szolgálataidat néhány MotoGP csapatnak, akik versenyzőhiányban szenvedtek. A végén senki nem vett igénybe. Miért jobb a Hondának a tesztversenyzőjét elindítani, aki nem igazán versenyképes? Vagy ez már életkor kérdése? Damien Cudlin kétszer is szabadkártyázott az idén.

A modern GP versenymotor nem egy olyan gép, amire csak úgy felülsz, mész és máris jó. Rengeteg gyakorlásra van szükség, meg kell ismerni a technikát. Éppen ezért a tesztversenyző talán a legjobb megoldás a gyárak szemében, hiszen ők már képben vannak és ezért is kapják a pénzüket.


Látjuk-e még Garry McCoy-t nemzetközi szinten versenyezni? MotoGP, Moto2, WSBK, WSS? Van valami kilátásban?

Az életkor sokaknak fontos, nekem nem. Azt hiszem, már nagy feladat lenne visszatérni egy jó csapattal a világbajnokságon, bár bevallom, még mindig nem tettem le erről.


Nem gondolkodtál a  British Superbike-on? Egykori csapattársad, John Hopkins ott indította újra sikeresen karrierjét.

A BSB átfutott az agyamon egyszer, de azt gondolom, hogy néhány pálya nem elég biztonságos.

Köszönet Stephanie Steinbrecht-Aleix-nek, aki nélkül nem jött volna létre az interjú.

16 komment

Címkék: interjú exkluzív motogp wsbk mccoy wss vroom

A bejegyzés trackback címe:

https://vroom.blog.hu/api/trackback/id/tr853489288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mt-03 2012.01.02. 09:18:44

aki fel annak lealdozott, az oregek meg mar felnek, tudjak milyen az nagyot esni. a kolkok batrak huzzak neki oszt vagy sikerul vagy nem.
de latszik az utolso mondatbol hogy o mar hol all...

laverdasfc 2012.01.02. 09:52:44

Még több interjút a 90'-es évek menőivel, please!
Doohan, King Fogarty, Russel, Slight stb.
Öröm hallgatni őket.

Rekspa 2012.01.02. 11:19:11

@mt-03: van neki gyereke? Mert arra is azt mondják, hogy gyerekenként mínusz két tized per kör!:)

GHG 2012.01.02. 11:27:58

Javítsátok plíz! Nagyon gáz:
"váltás egyáltalán nem jelentet problémát" ; "akik igazán értetek ahhoz"

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.01.02. 11:57:57

@Rekspa: Tudomásom szerint nincs neki.

@mt-03: Azért szerintem a mostani élmenők közül is sokan húzgálnák a szájukat a BSB kapcsán.

ivanpopp 2012.01.02. 13:40:25

Nagyon nagy király volt a csávó, kösz, hogy ti sem feleditek! Meg is nézek mindjárt pár videót... :))

kzolee 2012.01.02. 15:44:15

Érdekes, hogy az interjúban McCoy nem mondja, hogy utánozta őt Rossi.
Olyan bulvárszagú ez a cím.

Az interjú viszont tetszett.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.01.02. 19:41:27

@kzolee: Igazad van, kissé bulváros a cím. De talán belefér, pláne ha így elolvassák azok is, akik nem tudják ki az a McCoy és esetleg csak a cím vagy Rossi miatt kattintanak.

Amúgy a cikkben van erről szó, nem pontosan ezt mondja, vagy nem pont így, de a lényege ugyanez.

Köszi a dicséretet, meg a többieknek is!

ANONYMOUS 2012.01.02. 20:43:07

Rossi anno mondta is (tán egy brnoi futam után),hogy ezért a látvnyért akár fizetne is:-)

Egyébként jó.
Lesz több is?
Kiváncsi lennék egy ifj.Robertsesre.

-+Seth+- 2012.01.03. 17:55:58

Lehet, hogy Rossi őt követte, bár kétlem mivel az apukának is van némi dirt track tudása. De az viszont tény, hogy neki már nem sikerült Rossit követnie, semilyen értelemben sem. Beleszürkült önmagába, a csúsztatásokkal nem lehet versenyeket nyerni. Látványosnak látványos, de kb. itt véget is ért a sportértéke. Na ja, nem kellett volna elfelejteni a régi 500-as kétüteműeket, dehogynem, pont, hogy el kellett. Haladni kell a korral.
Egyébként tényleg élmény nézni a 'vagánykodásait', de mint versenyző ezen felül nem sokat tett le az asztalra az élvonalban.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.01.03. 20:52:02

@-+Seth+-: Természetesen mindenkinek meg lehet a véleménye. :)

Mindenesetre az, hogy nincs sportértéke annak, hogy valaki egy privát Yamahával összetett ötödik helyen zárja az évet és kis híján a nagymenőket (köztük a gyári csapatot, ahol Biaggi csak panaszkodott a gépre) is leiskolázza.... hát nem tudom, szerintem meg van.

Ez a követés dolog meg már lerágott csont. Rossi többször elmondta, hogy így volt, egyszer még azon is viccelt, hogy akár fizetne is érte. Talán az életrajzi könyvében is van erről szó, de erre most nem esküdnék.

Az egésznek meg nem a látvány volt az értelme, hanem hogy ezzel a technikával gyorsan(!) lehetett menni és a gumik is kevésbé(!) koptak.
Itt olvashatsz róla a kommentek közt, de a cikk is érdekes, mert "valaki másnak" is hiányzik az 500-as éra. Ez a haladni kell a korral, bocs de hülye duma, a szabályok változtatgatása sokszor pont nem az észszerűségről szól, lásd az utóbbi időszakot.

motomatters.com/interview/2011/07/28/kenny_roberts_on_the_yamaha_m1_i_liked_m.html

laverdasfc 2012.01.04. 22:20:19

Lehet, hogy tévedek, de mintha Rossi egyszer azt nyilatkozta volna, hogy sosem lett volna belőle vb-sztár, ha nem karolja fel egy bizonyos Mick Doohan. De ugyanezt nyilatkozta Troy Bayliss is egy Carl Fogarty nevű úriemberrel kapcsolatban. Szóval nem elég a szupertehetség, szerencse is kell ahhoz, hogy valaki feljusson a csúcsra. A legjobbaktól kell tanulni.
Ezért nem vagyok benne biztos, hogy Rossi nem figyelte kitartóan Mccoy technikáját.

De hogy rohan az idő! Már 10 éve, hogy nincs GP500. Lehet, hogy azért, mert akkor voltam iskolás gyerek, de nekem a 90'-es évek gépei és versenyzői mindig is a legjobbak lesznek. Igazi hősök, akik NSR-eken, 916-okon, zx7-en, RC45-ön kergették egymást. Nem csak vonatoztak 25 körön keresztül. Persze az F1 is nézhető volt egykor.
Szóval még több interjút kérünk a régi nagyokkal!

ANONYMOUS 2012.01.05. 09:01:24

@laverdasfc:
Lehet,hogy tévedek,de szerintem ez nagy hülyeség volt Rossitol:)
Már 125ben látszott,hogy nem egy átlagos versnenyző,ha nem Doohan "nyul alá":-) akkor valaki más és kb ugyan az lett volna mint ami lett.
Bayliss már más eset, elég későn kezdett.

Sokan igy vannak ezzel(én is),de akik meg elöttünk is nézték ök lehet azt mondják,hogy az öreg Kennyék a nagyok és azok voltak az igazán jó versenyek:-)
Egyébként ha visszanézünk 1,2,3 vagy 10 régebbi futamot ott is voltak bőven unalmas versenyek csak hát az idő megszépiti a dolgokat.
Olyan ez mint amikor az öregek vagy nem is olyan öregek(lassan már mi is) azzal jönnek,hogy bezzeg a mi időnkben micsoda telek voltak,ilyen hideg x cm hó stb azt ha utána nézünk láthatjuk,hogy majdnem ugy volt,de csak majdnem:-))

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.06. 19:49:37

a regi 500asok... a 3hengeres, 4 hengers hondak, a be nem indulo yamahak, vagy a minidg egykerekezni akaro suzukik... laguna secaban tobbet egykerekeztek vele mint mentek siman, pedig elol mar a 15-os kerekben gondolkodtak... hiaba, ha az ero 14.000 nel jon meg es 16.5 et forog a paripa ott nem sok lehetoseg van...

egy szo is szaz, jo hogy elfelejtodtek a ketutemuek, en legalabbis nem sirom vissza.
süti beállítások módosítása