HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Suzuki: vége a dalnak

2011.11.14. 10:24 fullthrottle

Megoldódott a Suzuki kálváriája, csak nem úgy, ahogy vártuk: a japán gyár a GPWeek információi szerint kivonul a MotoGP-ből.

A rétestészta hosszúságúra nyúlt történet már hónapok óta tart. A tavalyi szezon után a kékek gazdasági okokra hivatkozva csak egy motort állítottak a rajtrácsra, Alvaro Bautistával. A spanyolnak voltak figyelemreméltó eredményei és elkötelezett volt a csapat irányában, többször is kijelentette az év során, hogy náluk szeretne maradni.

A jövő évi szerződés azonban csak nem akart jönni. Egy ideje már újabb meg újabb ígéretek érkeztek. Időközben az is kiderült, hogy a gyár igencsak el van maradva a 2012-ben esedékes ezres motorjuk fejlesztésével, így olyan pletykák keringtek, hogy esetleg továbbra is nyolcszázassal állnának rajthoz.

A helyzet odáig fajult, hogy Bautista az elmúlt héten elhagyta a csapatot, és leszerződött a Gresini Hondával. A Rizla Suzuki hamar talált is pótlást, kipróbálták Randy de Puniet-t és úgy nézett ki, vele képzelik el a jövő évet, sőt, esetleg Hopkinst is szerződtetik pár verseny erejéig.

Ekkorra azonban a Dorna türelme is elfogyott és ultimátumot adott a csapatnak, hogy (múlt hét) péntekig mindenképpen jelezniük kell, hogy tudják-e vállalni a jövő évi szereplést, avagy sem. A GPWeek információi szerint ez utóbbi jött be, ugyanis Paul Denning pénteken e-mailben küldte szét a csapat dolgozóinak a hírt, miszerint nem fognak rajthoz állni 2012-ben.

Hivatalos megerősítés nincs, magyarázat sem igazán - egyes pletykák szerint a Volkswagen által nemrégiben vásárolt Suzuki részvények körüli hercehurca miatt alakulhatott így a helyzet. A cikk még azt is megemlíti, hogy az ezres gép fejlesztését nem állítják le, és a 2014-es szezonra tervezik a világbajnokságra való visszatérést.

A helyzet nehéz helyzetbe hozza Randy de Puniet, aki továbbra is csapat nélkül áll és igazából már csak CRT motorra lehet esélye, legalábbis ha marad a MotoGP-ben. John Hopkins alighanem a Crescent Racing WSBK alakulatához megy. Az általuk frissen szerződtetett Leon Camier már kérdezgette is az amerikait Twitteren, hogy "na akkor csapattársak leszünk végül?"

A MotoGP kategória egészen fura képet fest majd jövőre - mindössze három gyártó, a Honda, a Yamaha és a Ducati állít csak fel motorokat, mindösszesen tizenkettőt. Emellett még várhatóak a CRT géppel nevezők, de az ő számuk és részvételük egyelőre nagyon bizonytalan.

13 komment

Címkék: pletyka suzuki motogp wsbk camier de puniet

A bejegyzés trackback címe:

https://vroom.blog.hu/api/trackback/id/tr633377542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

==T== 2011.11.14. 12:04:47

de Punietnek elvileg ugye ajánlata van a PATA Apriliától.

c 2011.11.14. 13:09:23

Puniet ha esetleg kirostálódna, nem lenne hiányérzetem.

Rekspa 2011.11.14. 13:16:17

@c: Viszont a Suzuki miatt könnyen hiányérzetünk lehet.

c 2011.11.14. 13:50:59

@Rekspa:

Az utolsó versenyképes Suzuki a királykategóriában még 2 ütemű volt.
Az meg nem mostanában volt...

Az tény, hogy Bautistával idén megvillantak néhányszor, talán "elkapták a fonalat" a fejlesztésekben.
De a jelek szerint inkább feladják.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.11.14. 13:56:16

@==T==: Nna igen, de az egész PATA csapat valahogy a levegőben lóg egyelőre.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.11.14. 14:00:26

@c: Nagy bukáskirály a srác, de azért van helye a mezőnyben talán - ha megtanulna NEM elesni.

@Rekspa: Suzuki szerintem is hiányozni fog. Olyanok voltak a mezőnyben, mint a legkisebb királyfi. Valószínű, hogy súlyos anyagi gondok vannak ott. Meg jó lett volna olyasvalakivel megnézni őket, aki nem esik annyit. Ilyen szempontból RdP pont nem lett volna jó, de Bau sem panaszkodhat e téren.

Kopi3.14 2011.11.14. 22:26:48

Tizenkét motor? A legjobb tizenöt kap pontot? Azt hiszem lassan készülhetünk a MotoGP temetésére, gyászruhát, ravatalnál elhangzó beszédet lehet készíteni. :(

megint 2011.11.14. 23:14:53

12 motor? Vicc, ennek a sorozatnak így vége lesz, nem fogják megvenni a közvetítési jogot

==T== 2011.11.15. 07:20:53

Olvassatok figyelmesen! 12 full prototípus motor + mellé jön még ismeretlen számú CRT. Ez lehet akár 10 is, de valószínűbb, hogy csak 4-6.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.11.15. 10:58:49

Így igaz, ahogy Tarzi írja. A CRT-k csak azért nem lettek számszerűsítve, mert egyszerűen nem tudni hányan lesznek. Van ahol már van szerződtetett versenyző, de motor még nincs, van ahol versenyző sincs, van akit még a Dorna nem hagyott jóvá, szóval egyelőre konkrét számokról nem tudni. Mindenesetre talán lesz akkora mezőny mint idén, de valljuk be, az is kevés. Pláne ha a CRT-k nem fognak tudni labdába rúgni.

==T== 2011.11.15. 11:17:07

@fullthrottle: Igaznándiból még egy olyan CRT-ről sem tudni (én legalábbis nem tudok), akik hivatalosan neveztek volna + lenne versenyző, motor és erőforrás is. A legtutibb talán Edwards és a Forward Racing nevezése, de asszem a konkrét gép még náluk sem tiszta. Tech3 Yamahával akartak menni, de ha jól tudom Suter BMW lehet belőle.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.11.15. 11:30:01

@==T==: Igen, erre próbáltam én is utalni. Valami minden felállásban hibázik még. Talán a sepangi tesztre már körvonalazódnak a dolgok.

Castigliano (törölt) 2011.11.15. 12:28:45

@c: Azért szerintem Hopkins utolsó suzukis évében is párszor megvillantak.
süti beállítások módosítása