A mostani generációnak talán a WTCC okán lehet leginkább ismerős a makaói pálya, mely ezen a hétvégén vendégül is látja a sorozatot. Ugyanakkor a Macau GP legendás hírű az autó- és motorsportban, s bizony ilyenkor rendezik meg a kétkerekűek megmérettetését is. Most is így van.
A pálya mai szemmel (de régivel is) nézve sok kivetnivalót hagy maga után, már ami a biztonságot illeti. Az autók számára is érthetetlen, hogy hogyan tudnak itt futamokat rendezni, hát még a motorosoknak. Szűk, kanyargós, sok a szintkülönbség, bukóterek sehol, gyakorlatilag folyamatosan centiméterere mennek a korlátoktól. Mégis minden évben megrendezik, mert kihívás, egyfajta rang itt nyerni.
A mezőnyben sok ismerős név feltűnhet, főleg a British Superbike világából, akit mindenképp meg kell említenünk, az Michael Rutter, aki már négy ízben megnyerte a viadalt (legutóbb 2005-ben) és most is toronymagas esélyese a versenynek. Ennek egyik oka, hogy az utóbbi három esztendő győztese, Stuart Easton sérülés miatt távol maradni kényszerült. Ne feledkezzünk meg persze a TT legenda John McGuinnessről sem, aki Hondája nyergében talán pont honfitársa egyik fő vetélytársa lehet.
Rutter meg is nyerte a mai bemelegítést, illetve csak a délelőttit. Délután ugyanis trópusi eső "támadta meg" a pályát, így lehetetlenné vált a körözés. Végezetül pedig álljon itt egy kis kedvcsináló, hogy mitől is olyan különleges ez a pálya, ha netán valaki nem ismerné. A videón az 1988-as esztendő elevenedik fel, amikor Kevin Schwantz legendás Pepsi Suzukiján látogatott el Kína dél-keleti partjaihoz, hogy learassa abban az évben a diadalt.
Utolsó kommentek