HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Hivatalos: Marquez marad a Moto2-ben

2011.10.20. 11:56 fullthrottle

Bár péntekre ígérték, már ma bejelentették: Marc Marquez a sok huzavona után mégis marad a Moto2 kategóriában a 2012-es esztendőre.

A fiatal spanyol elmondta, mivel mindössze 18 éves, rengeteg ideje van, ezért talán jobb, ha tovább gyűjti a tapasztalatot a középkategóriát jelentő Moto2-ben, mielőtt továbblép. Marquez felidézte, hogy Pedrosa is két évet töltött ebben a mezőnyben, míg másik honfitársa, Lorenzo hármat.

Valóban ilyen egyszerű lenne? Mi állhat a döntés hátterében? Természetesen a pénz. Mint azt már korábban megírtuk, az "újonc szabály" miatt Marquez nem csatlakozhatott volna egyből a Repsol Hondához, hanem két lehetősége lett volna. Az egyik, hogy egy meglévő, nem gyári alakulathoz például az LCR Hondához szerződik. Ezt menedzsere Emilio Alzamora valószínűleg szponzorációs problémák miatt elutasította.

A másik lehetőség egy saját csapat felállítása lehetett volna, ám ez hatalmas költségeket jelent, amit még olyan tőkeerős támogatók, mint a CX és a Repsol sem tudtak, vagy inkább nem akartak kifizetni. Ennek több oka is van, és egy spanyol cikk remekül rá is világít minderre.

1. Valóban hatalmas pénzeket kellett volna mozgósítani a külön csapat felállításához, ami kicsit kidobott pénznek tűnik annak fényében, hogy a "Lorenzo szabálynak" csúfolt, "újonc nem mehet gyári csapathoz" döntést minden bizonnyal eltörlik jövőre. Így Marc Marquez 2012-ben (jó esetben második Moto2 bajnoki címe után) már szabadon szerződhet majd a gyári csapatba.

2. A Repsolnak ott van a királykategóriában Dani Pedrosa, aki szintén spanyol és szintén a szponzor kegyeltje. Habár nagyon jó motoros, az eddigi Hondánál töltött évei alatt még nem jött össze neki a VB cím a MotoGP-ben, pedig a rossznyelvek szerint menedzsere Alberto Puig mindig kijárta neki a kedvezőbb elbánást és fókuszt csapaton belül. Jövőre, ha nem lesz sérült, akár a VB címre is esélyes lehet, persze ebben igen nagy ellenfele lesz házon belül Casey Stoner. Ugyanakkor a jövő évi felállást tekintve a Repsol lefedte mindhárom kategóriát. A GP-ben ott van tehát Pedrosa esélyesnek, a Moto2-ben Marquez, a debütáló Moto3-ban pedig szintén elég ütős csapatot próbálnak összehozni a spanyol bajnokság jelenlegi és tavalyi élmenőivel.

Kicsit azonban kétélű a fegyver, amivel a spanyol olajcég hadonászik, ugyanis egy dolgot veszíthet el a nagy "játszadozásban", ez pedig a bizalom. Marquezt eddig mindenki úgy látta - és valószínűleg ő maga is így érezte - hogy a Repsol határtalan támogatását élvezi. Jelen lépéssel pont ez a dolog vész oda, és ugyan a jövő nem omlott össze egy csapásra, de egy picike lyuk jelent meg a pajzson, ami igen könnyen nagyra nőhet. Arra kell gondolni, hogy a fiatal tehetséget folyamatosan érik az újabb és újabb ajánlatok. Állítólag a Red Bull és a Movistar hevesen kopogtat az ajtón, hogy átvegye a főszponzor szerepét. Volt olyan hír is, hogy a Yamaha is érdeklődik Marquez után (igaz ezt később cáfolták, de egy év alatt sok minden változhat, különösen a jelen fejlemények tükrében).

Akárhogy is lesz, talán egy újabb év a Moto2-ben nem fog megártani Marqueznek, valóban szüksége lehet egy kis tapasztalatszerzésre. Leendő kollégái mindenesetre egy kis viccelődéssel próbálták elvenni a dolog élét. Rossi szerint azért is jó, hogy így történt, mert eggyel kevesebb Hondával kell küzdeni jövőre. Edwards azzal jött elő, hogy élvezettel nézi a fiatal spanyol versenyeit, de ha egy mezőnyben futnának, akkor erre nem lenne lehetősége.

10 komment

Címkék: marquez moto2

A bejegyzés trackback címe:

https://vroom.blog.hu/api/trackback/id/tr573317203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gumitamin 2011.10.20. 15:11:43

Pedrosa helyén azért kíváncsi lettem volna mit produkál.
De addigra csak megtanulja hogy leintés után már nem kell kapaszkodni a gázba.

Rob1csek 2011.10.20. 17:51:58

Nagy tehetség a kis spanyol, ha minden összejön számára jövőre, akkor még a mostaninál is jobban fogja dominálni ezt a Moto2-es kategóriát :) Jobb lesz, mint Rossi és Spies. Félelmetes, hogy még ez a múlt hétvégi 3. hely az idei legrosszabb eredménye, ha nem számoljuk a DNF versenyeket :)

Laciii 2011.10.20. 19:53:49

Azt nem értem miért kell előre furkálódni. Mi van ha már meg is száradt Marquez aláírása a szerződésen ami szerint jövő év végén át is ülhet Dovi gépére, és ő meg örül, hogy top gyári gépe van és az is lesz a következő is.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.10.20. 20:16:16

@Laciii: Jó volna ha így volna és csak a sajtó furkálódása lenne az egész, de az elmúlt napok / hetek történései nem ezt támasztják alá. Elhiheted, hogy nem az ujjamból szoptam ki a történetet, elég sok link is van a postban (mindig teszek) pont ezt alátámasztandó, valamint az infók megbízható forrásból származnak.

Marquezék akarták a MotoGP-t, nem véletlenül "rakattak félre" egy gyári Hondát. De aztán a gyár és legfőképp a szponzor érdeke máshogy kívánta. A világ nem áll meg, szerintem jót tehet neki egy kis "érés", de attól még a szájíz keserű marad.

Friss információk szerint a szponzorpénz is meglett volna a váltásra, tehát azt is leszögezhetjük, hogy szimplán politikai döntés született.

Laciii 2011.10.21. 09:35:55

@fullthrottle:
Nem azt mondtam, hogy kitaláció az egész, hanem azt, hogy a következtetés kitaláció. Nyilván ment volna a GPbe, de nem hinném, hogy megtört a bizalma és menne máshova csak azért, mert még várnia kell egy kicsit.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.10.21. 10:23:40

@Laciii: Nézd, a post nem állít semmit, hogy mi fog történni, csak lehetséges variánsokat állít fel a jelenlegi tények alapján. Az hogy mennyire kitaláció, majd elválik, a jövőt ugye senki sem láthatja. Mindenesetre Alzamora maga nyilatkozta, hogy a Yamaha is érdeklődik Marquez iránt és még bármi lehet (mindezt még mielőtt eldőlt volna). ha gondolod olvass utána, van link a postban is, de ide is biggyesztem:

vroom.blog.hu/2011/10/11/kamu_volt_marquezek_yamahas_sztorija

Más kérdés, hogy a Yamaha állítólag nem is tudott a dologról, sőt őket senki nem is kereste, így hát valaki kamuzik. Lehet Alzamoráék próbáltak így kedvezőbb pozíciót elérni a tárgyalásoknál, de ezt persze nem tudhatjuk. Mindenesetre az is tény, hogy a Movistar (a Red Bullal) nagyon szívesen visszatérne a királykategóriába és megkörnyékezték a fiatal spanyolt is. Az hogy mi fog történni, majd meglátjuk, ez ami itt körvonalazva lett, az egy lehetséges verzió, semmi több. Vagy úgy lesz, vagy nem, majd az idő eldönti.

Laciii 2011.10.21. 11:07:55

@fullthrottle:
De bizony állít, azt állítod, hogy megtört a bizalom "Jelen lépéssel pont ez a dolog vész oda". A találgatással nincs semmi probléma és tényleg nem is egyoldalú, de a háttérben rejlő elképzelésekről maradjunk feltételes módnál ha lehet.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.10.21. 11:37:00

@Laciii: Előtte ott van a feltételes mód, de ha mindenáron bele akarsz valamit látni a dologba, akkor lelked rajta. Béke! :)
süti beállítások módosítása