A héten ismét összeült a MotoGP szabályaiért felelős bizottság Madridban és több döntést is hoztak, a 2012-es esztendőre vonatkozóan.
Az egyik legfontosabb, hogy kilenc CRT motor részvételét hagyták jóvá és további egy helyet fenntartanak. Ezzel az eddig csak tizenkét gépből álló prototípus flotta jócskán kibővül és az ideinél (de az utóbbi években megszokottnál is) nagyobb mezőny áll majd rajthoz a versenyeken.
Emlékeztetőül akiket már korábban bejelentettek:
Colin Edwards (NGM Forward Racing)
Randy de Puniet (Aspar)
Aleix Espargaro (Aspar)
James Ellison (PBM)
Anthony West (Speed Master)
Michele Pirro (Gresini)
A további három (és az extra) minden bizonnyal az Ioda Racing, a BQR, a Team Grillini és a Team Laglisse versenyzői lesznek.
További fontosabb változások:
- vörös színű hátsó lámpát kell felszerelni a motorokra, amelyeket esős körülmények közt be kell kapcsolni (mint a Formula 1-ben)
- a minimum súlyhatár megnőtt, az ezres masináknak már 157 kg lesz 2012-re, 2013-ra pedig 160 kg
- a szerződött versenyzők is tesztelhetnek, nem csak a tesztelők, gyártónként 240 gumi (120 versenyzőnként) áll rendelkezésre egy esztendőben
- aki nem kvalifikálja magát az edzésen az elért időeredménye alapján, az még a warm-up alkalmával megteheti, ha a legjobbhoz képest 107%-on belüli időt ér el
- azok a versenyzők, akik kimerítették az egy évben felhasználható blokkok számát (prototípusoknál 6, CRT-knél 12), azok nem csak hogy a boxból kell, hogy induljanak mint eddig, hanem csak a tíz másodperccel a kijáratnál kigyúlladó zöld jelzés után tehetik ezt meg
Utolsó kommentek