HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Stoner nagyott lépett a bajnoki cím felé

2011.08.14. 14:50 fullthrottle

Nem várt eredmény született a MotoGP-ben a Cseh nagydíjon. Az első körben a Resposok (Stoner és Dovizioso) egymással kezdtek csatázni és ezt kihasználva Lorenzo az élre motorozott és próbált tempót diktálni. A nagy akarásnak az lett a vége, hogy megcsúszott, de tudott korrigálni, ám ez pont elég volt ahhoz, hogy Pedrosa és az időközben házicsatát nyerő Stoner is elmenjen mellette. Nagy volt azonban a tempó és Dani nem sokáig bírta az élen, egy-két kanyarral később ő is rontott és el is esett. Egy körrel később már Dovizioso is elment Lorenzo mellett és a spanyol megkapta a nyakába Simoncellit, aki szépen felzárkózott mögé időközben Spies-t legyűrve. A tizedik körben sikerült azonban megújulnia Jorge-nek és ismét feljött a második helyre. Féltávnál azonban valami elfogyott a Yamahában és előbb Dovi, majd Sic is elmentek mellette, és tisztes távolban különcsatába kezdtek a második helyért Stoner mögött, aki ekkora már tetemes előnyt dolgozott ki magának. Innentől azonban már nem történt semmi, a verseny unalomba fulladt, a résztvevők pedig változatlan sorrendben futottak célba. Stoner győzelmével (még ha korai is kijelenteni) nagy lépést tett esetleges bajnoki címe felé, hiszen az ő sikerének ellenpontjaként Lorenzo nem tudott dobogóra sem lépni, így sok pontot veszített az ausztrálhoz képest. Simoncelli pedig szintén "történelmi" tettet hajtott végre, hiszen vége nem esett el, nem balhézott senkivel és elérte élete első nagykategóriás dobogóját.

A verseny végeredménye:

1.     Casey Stoner / Repsol Honda / 43m 16.796s    
2.     Andrea Dovizioso / Repsol Honda / 43m 23.328s    
3.     Marco Simoncelli / San Carlo Honda Gresini / 43m 24.588s    
4.     Jorge Lorenzo / Yamaha Factory Racing / 43m 25.309s    
5.     Ben Spies / Yamaha Factory Racing / 43m 26.982s    
6.     Valentino Rossi / Ducati Marlboro / 43m 29.428s    
7.     Nicky Hayden / Ducati Marlboro / 43m 39.833s    
8.     Colin Edwards / Monster Yamaha Tech 3 / 43m 40.985s    
9.     Hiroshi Aoyama / San Carlo Honda Gresini / 43m 41.998s    
10.   Hector Barbera / Mapfre Aspar / 43m 53.362s    
11.   Toni Elias / LCR Honda / 43m 53.475s    
12.   Randy de Puniet / Pramac Racing / 43m 53.905s    
13.   Loris Capirossi / Pramac Racing / 44m 5.707s    

DNF:    
Alvaro Bautista / Rizla Suzuki    
Karel Abraham / Cardion AB Motoracing    
Cal Crutchlow / Monster Yamaha Tech 3    
Dani Pedrosa / Repsol Honda

A bajnokság állása:

1. Stoner 218
2. Lorenzo 186
3. Dovizoso 163
4. Rossi 118
5. Pedrosa 110
6. Spies 109

Részletes végeredmény és a bajnokság aktuális állása erre érhető el.

FRISSÍTÉS: John Hopkins a szombati bukás után még ott maradt Brno-ban vendégeskedni és a futam után a BBC riporterének megerősítette, hogy a fő fókusz ugyan továbbra is a BSB bajnokság, de már dolgozik azon a Rizla Suzuki-val, hogy még idén visszatérhessen a MotoGP-be szabadkártyásként az esztendő utolsó két versenyére Sepangba és Valeniciába.

Szólj hozzá!

Címkék: hopkins motogp brno stoner

Iannone visszatért

2011.08.14. 13:05 fullthrottle

Andrea Iannone nyerte a darálót, amit a Moto2-es srácok produkáltak Brno-ban. A verseny elején több bukás is volt, Krummenacher, Neukirchner, Cluzel és Smith is elestek még az első két körön belül. Az elején egy ötös boly szakadt el a többiektől, Bradl, Iannone, De Angelis, Marquez és Lüthi részvételével. Ami ezután következett, azt nehéz leírni - a helyzet szinte kanyarról-kanyarra változott, és majd mindenki járt is az élen. Nagyon kemény manőverekkel operáltak a versenyzők, több ütközés is volt, de mindvégig a sportszerűség határán belül maradt a dolog és nem volt bukás vagy nagyobb rontás sem. Egyedül Lüthi marad ki a jóból, ő szint végig csak utazott az ötössel, a végére le is maradt pár másodperccel. Az utolsó körökben Iannone megrázta magát és az élre állt és előnyét már meg is tudta tartani a célig, bár Marquez nagyon keményen próbálta elorozni tőle azt. Bradl próbált okos motorozással észnél lenni a heves déli vérmérsékletű vetélytársak között, ám ez a taktika a végén nem bizonyult nyerőnek, csak harmadik helyen ért célba. Iannone-nek nem ez az első idei győzelme (Jerez-ben már diadalmaskodott), ám hosszú idő után tért vissza a dobogóra (s nem csak annak a legfelső fokára).

A verseny végeredménye:

1.    Iannone (Suter) 20 laps
2.    Marquez (Suter) +0.161s
3.    Bradl (Kalex) +0.407s
4.    de Angelis (MotoBI) +0.870s
5.    Luthi (Suter) +4.225s
6.    A. Espargaro (Pons Kalex) +13.636s
7.    Rabat (FTR) +13.647s
8.    Aegerter (Suter) +14.365s
9.    Corsi (FTR) +14.617s
10.  Sofuoglu (Suter) +21.383s

A bajnokság állása:

1. Bradl 183
2. Marquez 140
3. De Angelis 95
5. Iannone 91
5. Corsi 91
6. Lüthi 88

Részletes végeredmény és a bajnokság aktuális állása erre érhető el.

Szólj hozzá!

Címkék: brno moto2 iannone

Cortese veszítette el a "szűzességét", Zarco továbbra is peches

2011.08.14. 12:16 fullthrottle

Sandro Cortese és Johann Zarco lett a 125-ös brno-i futam főszereplője a végére, közöttük dőlt el a futamgyőzelem sorsa, amit végül a német kaparintott meg, mert vetélytársa rontott az utolsó kanyarban (igaz ő is volt hátrányos helyzetben). A "magyar sisakban" versenyző francia rendkívül peches, idén már a negyedik nyertes futamát veszíti el (a katalán nagydíjon nyert, de megbüntették könyöklésért, Mugello-ban hajszállal maradt el Terol-tól, legutóbb a Sachenringen pedig holtversenyben ért célba Faubel-lel, de végül a spanyolnak ítélték a győzelmet). Az futam elején még Terol-lal kiegészülve szakadtak el jócskán a mezőnytől, és úgy tűnt hármuk közt dől el a küzdelem, ám a világbajnokság éllovasa alatt a verseny harmadánál felmondta a szolgálatot a technika, így kénytelen volt kiállni (és így nagyon sokat veszített előnyéből a bajnokságban). A harmadik helyért egy kisebb spanyol különítmény küzdött egész végig tisztes távolból (kiegészülve egy portugállal), ám Vazquez bukás miatt búcsúzni kényszerült nagyjából féltávnál, a nemzetisége okán kakukktojásnak számító Oliveira pedig az utolsó kanyarban dobta el a vasat nagy izgalmában. Végül a dobogót Moncayo egészítette ki, aki két századdal verte Faubel-t, a veterán spanyol végül csak negyedik lett. Említést érdemel a hazai Kornfeil 7. helyezése, és tehetségesnek tűnő maláj Khairuddin 9. pozíciója is. Sebestyén Péter sajnos továbbra is csak szenvedett, mint egész hétvégén, 26., utolsó helyen futott be.

A verseny végeredménye:

1.    Cortese (Aprilia) 19 laps
2.    Zarco (Derbi) +0.397sec
3.    Moncayo (Aprilia) +10.773s
4.    Faubel (Aprilia) +10.794s
5.    Gadea (Aprilia) +11.144s
6.    Vinales (Aprilia) +11.473s
7.    Kornfeil (Aprilia) +24.720s
8.    Grotzkyj (Aprilia) +39.982s
9.    Khairuddin (Derbi) +42.887s
10.  Iwema (Aprilia) +43.023s=

A bajnokság állása:

1. Terol 166
2. Zarco 154
3. Vinales 132
4. Cortese 131
5. Folger 110
6. Faubel 103

Részletes végeredmény és a bajnokság aktuális állása erre érhető el.

Szólj hozzá!

Címkék: 125 brno cortese

Japán para és más pletykák

2011.08.14. 10:12 fullthrottle

A MotoGP paddockban még mindig a Japán nagydíj helyzete az egyik legfőbb téma. Új fejlemény, hogy a Tech 3 alakulata hivatalosan bejelentette, hogy a Crutchlow - Edwards páros ott lesz Motegi-ben, amennyiben a körülmények nem változnak drasztikusan. A versenyzők nagy része egyébként még mindig tanácstalan az ügyben, Valentino Rossi elmondta, hogy páran összeültek pénteken, de nem állapodtak meg semmi véglegesben. A legnagyobb félelmük nem is a jelen helyzet, vagy állapot, hanem hogy mi van akkor, ha valami akkor történik, amikor már ott vannak (mint ahogy 2-3 napja is volt egy földrengés a körzetben). Vannak csapatok (főleg ugye a japánok) akiknek nagyon fontos lenne a hazai futam - a Honda például elég nagy nyomást helyezett a versenyzőire (lásd Stoner furcsa pálfordulását) de olyan pletykák is szállingóznak a paddockban, hogy valamelyik munkaadó szerződésbontással fenyegette meg alkalmazottait, amennyiben nem vesznek részt a nagydíjon.

A másik nagy téma persze az átszerződések kérdése, azon belül is a CRT csapatok indulása / nem indulása. Eddig ugye csak a Marc VDS féle Suter / BMW párodítás gurult pályára, de hat másodperces elmaradásával nem igazán bizonyult versenyképesnek. Hétfőn újabb próbát tesznek Mika Kallio-ék de egyes pletykák szerint inkább FTR /Aprilia megoldás felé mozdulhatnak majd el. Más gyártó is érdeklődik az Aprilia RSV erőforrás iránt, név szerint a Moriwaki, többen úgy gyanítják, hogy a Fausto Gresini féle hibrid csapat második motorja lehet a dolog hátterében. Időközben a BQR csapat FTR / Kawasaki megoldása is készül és a hírek szerint hamarosan tesztelni is fogják, összességében pedig elmondható, hogy hivatalos IRTA források szerint talán 3-4 ilyen CRT motort láthatunk majd jövőre a rajtrácson, noha hivatalosan ugye még egyik sem lett megerősítve.

Moto2-ben is megy közben az adok-kapok, többen elégedetlenek (és váltani akarnak jövőre) az idei év legtöbbek által választott Suter sasszéjával, mégpedig leginkább azért, mert szerintük a gyár túlságosan is Marc Marquez féle Catalunya Caixa csapatnak kedvez, ami a fiatal spanyol mögött álló elképesztő szponzor erőt tekintve nem is elképzelhetetlen. A sorozatot jelenleg vezető Stafan Bradl-t pedig egyre inkább a MotoGP-hez kötik, legújabban már egy saját csapattal, ami Honda erőforrással futna és a jelenlegi szponzora a Viessmann pénzelné (és a német RTL televízió is megtámogatná a dolgot egy Dorna-val kötött közvetítői megállapodással). Kisebb probléma, hogy a Viessmann energiatakarékos bojlereket és fűtő berendezéseket gyárt, a MotoGP pedig egyelőre nem igazán "zöld", de az üzlet az üzlet és a hírek szerint összeállni látszik. A német egyébként a Tech 3 Yamaha-nál is számításba vették, de Crutchlow csapattársaként Bautista és a superbike-os Eugene Laverty neve is felmerült.

Egy kis saját fejtegetés a végére: elképesztő harc megy a négy Honda motorért, ami csak kettő, mert a Repsol-osok nem kérdés, hogy megkapják. Ha Bradl tényleg kap egyet, akkor kié lesz az utolsó megmaradt? Dovizioso vagy Simoncelli kapja? Utóbbi menedzsere, Carlo Pernat állítja, hogy nagyon jó esélye van védencének és hogy ma ez ki is derülhet a verseny után. Ugyanakkor Marquez-t is egyre inkább a MotoGP-hez és Honda-hoz kötik, de az ő menedzsere, Emilio Alzamora igyekezett lehűteni a kedélyeket, hogy valószínűleg maradnak még jövőre is a Moto2-ben, korai lenne még a nagykategória. Pernat egyébként Loris Capirossi-ról is tovább folytatta a lebegtetést, elmondása szerint a veterántól az az elvárt, hogy visszavonul év végén, ám szerinte marad a mezőnyben, de ugyanakkor figyeljünk, mert valami más is történhet. Hogy ez pontosan mit is jelent, alighanem akkor tudjuk meg csak, ha már bejelentenek valamit végre.

Szólj hozzá!

Címkék: honda marquez motogp bradl crt kallio motegi capirossi moto2 suter bqr tech 3

Nap képe: Hopkins és a jobb keze

2011.08.14. 08:55 fullthrottle

Igazából a tegnapi nap képe, és sajnos....

Szólj hozzá!

Címkék: hopkins motogp brno nap kepe

Megszorongatták Pedrosát de elvitte a pole-t

2011.08.13. 16:12 fullthrottle

A reggeli kissé kaotikus, esős szabadedzésen visszacsúszott a negyedik helyre, de az időmérőn elvitte az első pozíciót Dani Pedrosa Brno-ban (idén először). A spanyolnak ezúttal nem volt olyan egyszerű dolga, riválisai nagyon szorosan fogták, főleg Lorenzo, aki még az utolsó pillanatokban is veszélyes volt rá, ám végül be kellett érnie a második idővel. Stoner ezúttal csak a harmadik kockából indulhat majd és némi meglepetésre Simoncelli is csak az ötödiket kaparintotta meg az eddigi jó forma ellenére. Rossi-tól alighanem jónak vehetjük a hatodik időt, különösen, hogy verte a (most még gyári) repsolos Dovizioso-t. Említést érdemel még, hogy Elias most nem utolsó (sőt: 12.), Karel Abraham viszont aligha így képzelte, hogy átveszi a spanyoltól az utolsó szerepét (De Puniet-t meg már ne is említsük, aki menetrendszerűen bukott). Sajnos John Hopkins már is nem vett részt az időmérőn, ugyanis a reggeli esős körülmények között elcsúszott és olyan szerencsétlenül esett, hogy a jobb kezén több ujja is eltört. Reméljük Hopper a BSB bajnokság döntőjét ennek ellenére zavartalanul veszi majd.

1. Dani Pedrosa / Repsol Honda / 1m 56.591s
2. Jorge Lorenzo / Yamaha Factory Racing / 1m 56.704s
3. Casey Stoner / Repsol Honda / 1m 56.860s
4. Ben Spies / Yamaha Factory Racing / 1m 57.178s
5. Marco Simoncelli / San Carlo Honda Gresini / 1m 57.351s
6. Valentino Rossi / Ducati Marlboro / 1m 57.367s
7. Andrea Dovizioso / Repsol Honda / 1m 57.442s
8. Colin Edwards / Monster Yamaha Tech 3 / 1m 57.676s
9. Nicky Hayden / Ducati Marlboro / 1m 57.721s
10.Hiroshi Aoyama / San Carlo Honda Gresini / 1m 57.784s
11.Cal Crutchlow / Monster Yamaha Tech 3 / 1m 57.797s
12.Toni Elias / LCR Honda / 1m 58.245s
13.Hector Barbera / Mapfre Aspar / 1m 58.273s
14.Alvaro Bautista / Rizla Suzuki / 1m 58.274s
15.Randy de Puniet / Pramac Racing / 1m 58.889s
16.Loris Capirossi / Pramac Racing / 1m 58.938s
17.Karel Abraham / Cardion AB Motoracing / 1m 58.946s

Moto2:
Ami sikerült Pedrosának a királykategóriában, az nem jött össze Bradl-nek a Moto2-ben. Jó formáját ugyan megtartotta, de akadt nála egy még jobb, Marc Marquez, aki szemtelen módon az utolsó pillanatban halászta el előle az első rajtkockát, harmadik helyen pedig a tegnap is jól szereplő De Angelis futott be. Negyedik lett az utóbbi versenyeken (év eleji formájához képest) kicsit halványabban szereplő Lüthi, ötödik pedig az idén önmagát (és tavalyi teljesítményét) igencsak keresgélő Iannone. A negatív meglepetés a nemrégiben felgyógyult Julian Simon volt, aki első kövében bukott, és mért idő nélkül zárta az edzést (egyelőre nem érkezett információ, hogy holnap rajthoz áll-e).

1.    Marquez (Suter) 2m 2.493s
2.    Bradl (Kalex) +0.211s
3.    de Angelis (MotoBI) +0.232s
4.    Luthi (Suter) +0.355s
5.    Iannone (Suter) +0.450s
6.    A. Espargaro (Pons Kalex) +0.968s
7.    Corsi (FTR) +1.004s
8.    Pasini (FTR) +1.030s
9.    Corti (Suter) +1.052s
10.  Krummenacher (Kalex) +1.113s

125:
Nem született nagy meglepetés az ifjoncoknál, Nico Terol nyerte az időmérőt, és a tegnap is jól szereplő Zarco és Cortese egészíti ki az első sort. Dicséretet érdemel még Faubel, a negyedik helyen - mindenki más ugyanis egy másodpercen kívül került az éllovashoz képest. Vinales utolsó percekben elszenvedett bukásának okán csak 9., a tegnap még jól szereplő Oliveira csak a 17. helyen zárt. Sebestyén Péternek sajnos továbbra sem igazán megy, 8.3 másodperc hátrányban a 34. helyről indulhat majd holnap.

1.    Terol (Aprilia) 2m 8.148s
2.    Zarco (Derbi) +0.385s
3.    Cortese (Aprilia) +0.520s
4.    Faubel (Aprilia) +0.571s
5.    Salom (Aprilia) +1.007s
6.    Vazquez (Derbi) +1.071s
7.    Kent (Aprilia) +1.093s
8.    Moncayo (Aprilia) +1.303s
9.    Vinales (Aprilia) +1.340s
10.  Grotzkyj (Aprilia) +1.472s

A részletes eredménylisták (mint mindig) most is elérhetőek a motogp.com weboldalán.

Szólj hozzá!

Címkék: hopkins 125 motogp brno időmérő pedrosa moto2

Pedrosa a nap nyertese

2011.08.12. 16:06 fullthrottle

Dani Pedrosa magabiztosan húzta be a első helyet Brno-ban, mindkét edzést ő nyerte a Cseh nagydíj gyakorló napján. Reggel már-már megalázónak tűnő közel egy másodperccel verte saját csapattársát, Stoner-t, délutánra az előny mindössze négy tizedre apadt az ausztrállal szemben, de ehhez kellett az is, hogy a spanyol az utolsó körében nagyot rontson. A további helyeken nem igen volt változás, Simoncelli, Lorenzo és Dovizioso következett mindkét alkalommal. Rossi továbbra is szenved, de délután már egy 7. időt tudott motorozni a reggeli 11.-hez képest. Említést érdemel még a beugró John Hopkins teljesítménye, aki 7., majd 10. lett és mindössze csak századok választották el az állandó Suzukisként szereplő Bautista-tól. A spanyolnak ez nem feltétlen jó hír, ugyanis maga is viccesen nyilatkozta, hogy ha Hopper jobb lesz nála, akkor az számára nézve rossz hír. Végül a hazai Abraham-ról szólunk még, aki alighanem máshogy képzelte az otthoni bemutatkozást - mindkét alkalommal csak a mezőny végén poroszkált.

Moto2:
A legnépesebb géposztályban is duplázás született, itt Stefan Bradl volt a nap hőse, igaz eléggé megszorongatta mindkét alkalommal a san marino-i De Angelis, aki előbb egy második, aztán meg egy harmadik hellyel hívta fel magára a figyelmet. A második edzés meglepetése Iannone volt, akinek az elsőre futott ötödik helye sem rossz, de a második edzés végén berobbant a második pozícióba. Délelőtt még Aleix Espargaro egészítette ki a képzeletbeli dobogót, de második edzésen már csak a 9. idővel futott célba. A legutóbbi futamgyőztes Marc Marquez a reggeli 18. helyes eltévelyedés után magára talált, és negyedik helyen végzett az utolsó etapban, a világbajnoki többi, összetettben még előkelő helyen álló versenyzői viszont csak szenvedtek - Corsi 12. és 10., Smith 10. és 17., Lüthi 9. és 12. helyeket szállítottak.

125:
A kicsiknél Terol toronymagasan nyerte az első edzést, de a délutánin már csak hetedik helyen végzett (alighanem már a versenybeállításokkal készültek, más oka nem igazán lehet miért adta volna le a több mint egy másodperces előnyét). A legstabilabb eredményt Zarco és Oliveiera nyújtotta, akik mindkét megmérettetésen ott voltak az elejében (3. / 4. illetve 2. / 3. helyeken), a délutáni meglepetés ember pedig Cortese volt elsőségével, aki az előző etapban futott csúfos 17. hely után illett is, hogy javítson. A világbajnokságra esélyes versenyzők közül meg kell említeni még Vinales viszonylag halovány produkcióját (5. majd 10.) és Jonas Folger távollétét, aki valószínűleg a versenyt is kihagyja betegség miatt. A magyar Sebestyén Péter a reggeli edzésen első köreiben bukott, délután pedig 7.7 másodperccel elmaradva a 34. helyen végzett.

A részletes eredménylisták (mint mindig) most is elérhetőek a motogp.com weboldalán.

Szólj hozzá!

Címkék: 125 motogp brno pedrosa moto2

Lorenzo Tom Cruise-nak képzeli magát

2011.08.12. 10:13 fullthrottle

Jorge Lorenzo megmutatta, miben is dolgozik majd a hétvégén, új sisakfestést mutatott be a spanyol a Facebook oldalán. A design a nyolcvanas évek sikerfilmjét idézi, egész pontosan a főszereplő Maverick sisakjára hajaz. Lorenzo elmondása szerint sokat jelent neki a dolog, így számíthatunk rá, hogy ha nyer vasárnap, akkor valami ehhez kapcsolódó ünneplésnek lehetünk majd szemtanúi. Hogy a témánál maradjunk, a hazánkat 125-ös kategóriában képviselő Sebestyén Péter is egyedi sisakkal készül a hétvégi, kvázi hazai futamra, az igazi házigazda Karel Abraham pedig a motorját csinosíttatta ki, de ez utóbbit csak vasárnap láthatjuk majd.

FRISSITÉS: Időközben befutott egy újabb hír, miszerint a 125-ös bajnoki aspiráns Johann Zarco is spéci sisakkal készül, aminek magyar vonatkozása van. A design ugyanis egy az egyben Talmácsi Gábor korábbi koronás festése, és amelyet közösen találtak ki a korábbi 125-ös világbajnokkal. Talma versenyzőként való visszatéréséről továbbra sincs hír, az egykori MotoGP menő jövő héten a Hungaroringen tart tehetségkutatót és nyílt napot, ahol a fent már említett Zarco és Andrea Iannone is tiszteletét teszi.

Szólj hozzá!

Címkék: sebestyén 125 motogp abraham talmácsi sisak lorenzo iannone zarco

Itt gurul Lorenzo és Spies jövője?

2011.08.11. 23:41 fullthrottle

Kedden már jeleztük, hogy a hétvégi versenyt követő hétfőn a Yamaha idén először hivatalosan is pályára gurul a jövő évi, 1000-es motorjukkal Brno-ban. Ugyanakkor az is ismert, hogy a japánok, odahaza már tesztelték a motort a tesztversenyzőikkel, és a most előkerült két videón állítólag ez, illetve egész pontosan a 2012-es Yamaha YZR-M1 bemutatkozója látható. Nem túl élesek a felvételek és nem is túl közeliek, úgyhogy inkább csak az érdekesség kategória, csak azért közöljük, mert hátha valaki nagyon kíváncsian várta már.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt video yamaha pletyka motogp

Ezek össze-vissza beszélnek

2011.08.11. 22:59 fullthrottle

Nem most volt már, hogy Loris Caprirossi és Casey Stoner csapattársak voltak a Ducati-nál, most mégis újra egy lapra, azaz egy hírbe kerülnek. Két apró hírünk van ugyanis, amik önmagukban nem érnek meg egy egészet, így összevonásra kerültek - ráadásul van közös pont: az hogy maguk sem igazán tudják néha, hogy mit nyilatkozzanak.

Kezdjük Stoner-rel, aki pár hete még kerek perec kijelentette: "Nem megyek!" - és itt az októberben megrendezni kívánt Japán Nagydíjra utalt. Mint ismert, a szigetországban tavasszal természeti katasztrófák sora révén megsérült a fukusimai atomerőmű, ami Motegi-től 170 kilométerre fekszik, és többen kétségüket fejezték ki a megrendezéssel kapcsolatban. A Dorna hivatalos vizsgálatot kért és kapott, mely alapján úgy tűnik nem lenne akadálya a nagydíj megrendezésének, ha nem akadékoskodnának még a versenyzők. Az ausztrál egyébként mostanára finomította az álláspontját, ami jelenleg így hangzik: "Nem mondom, hogy megyek, de most nem is mondom, hogy nem megyek". Akárhogy is vesszük, ez bizony haladás. Stoner és csapat egyébként ma jelentette be, hogy a versenyző felesége, Adriana gyermeket vár (nem egyedüli a motoros világban, pár napja a BSB hétvégén Leon Haslam-ék is hasonló bejelentést tettek), Casey pedig azzal magyarázta egy hónappal ezelőtti eltántoríthatatlan tiltakozását, hogy akkor derült ki a terhesség, és abban a pillanatban az érzelmektől fűtve szaladt ez a vélemény ki a száján. Azóta már kicsit máshogy látja (valószínűleg nem kicsit köszönhetően egy kis Hondás ráhatásnak :) és az elkövetkezendő hetek történéseitől teszi függővé végleges döntését. A pénteki versenyzői megbeszélésen egyébként napirendi pont lesz ez a téma.

Térjünk át hát a veterán Capirossi-ra, aki szintén kb. egy hónapja nyilatkozott egy érdekeset, mégpedig azt, hogy 22 szezon után bizony közel áll a nyugdíjhoz, és Brno-ban szeretne majd valamit bejelenteni. Mindenki arra számított, hogy a visszavonulásáról van szó, ugyanis azt is leszögezte, hogy bár van érdeklődés iránta a WSBK-ból, őt az nem igazán mozgatja. Eljött hát Brno, de Loris továbbra sem igazán tudja, mit is fog csinálni, végleges döntés nincs, elmaradt hát a nagy bejelentés. Annyit azért mesélt az egykori 250-es bajnok, hogy elég nehéz a Ducati-val versenyezni, és Rossi érkeztétől(!) várt némi javulást, de ez nem következett be. Jelen pillanatban még nem döntött a karrierje kapcsán, és most Misano-t jelölte meg, hogy ott talán tud már majd biztosat mondani. Időközben a pletykák szerint a BMW igen hevesen udvarol neki, hogy csatlakozzon hozzájuk a WSBK csapatba, amire most érdekes módon Loris igen visszafogottan csak annyit reagált, hogy nem mond nemet, sosem lehet tudni, de még minden a levegőben lóg. Hmmm, nem túl határozott vélemény, szóval ebből még tényleg akármi lehet. :)

S akkor jöjjön még egy kis bónusz, s ha már Ducati-s volt a post kép, akkor szóljon ez egy jelenlegi (gyári) Ducatisról, Valentino Rossi-ról. Marco Melandri vicces pletykájáról épp tegnap írtunk, most Rossi is reagált, mivel a brno-i hévége kapcsán a mikrofonok kereszttüzébe került. A "Doktor" viccesen kommentálta a dolgot, miszerint ő is olvasta, hogy új menedzsere van Melandri személyében, aki már tudja is az ő saját jövő évi döntéseit, úgyhogy talán keressék is Marco-t ezügyben. A pletykát ezután hivatalosan is cáfolta, és elmondása szerint aktív szerződése van az olaszokkal, így 100% hogy a Ducati-nál versenyzik jövőre. De azért csipkelődve még hozzátette, hogy csak ha Melandri is beleegyezik.

1 komment

Címkék: motogp rossi stoner melandri wsbk capirossi

süti beállítások módosítása