HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Checa kényelmesen szerezte meg a pole-t

2011.09.24. 16:04 fullthrottle

Carlos Checa indul majd az első helyről a holnapi WSBK futamokon Imolában. A pole csupán Jonathan Rea miatt volt veszélyben valamelyest, ám az északír végül csak megközelíteni tudta, megelőzni nem. A harmadik helyen a jó formát mutató Haga végzett, a negyediket pedig a nürburgringi meglepetés győztes Sykes "bérelte ki". Érdekes, hogy amíg a Yamahás Laverty a tegnap fiaskó után tudott javítani (5. helyere ért be), addig csapattársa, és Checa legfőbb világbajnoki riválisa, Marco Melandri az utolsó etapba se jutott be, csak a 9. lett. Szintén gyengélkedik a sérült Biaggi márkatársa, Leon Camier (10. hely), annak ellenére, hogy a privát apriliás Haga jól szerepelt.

Imola - SUPERBIKE - Superpole

1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 1'47.196
2. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 1'47.274
3. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 1'47.442
4. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 1'47.468
5. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 1'47.929
6. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 1'48.081
7. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 1'48.234
8. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 1'48.416
9. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 1'47.781
10. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 1'47.858
11. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 1'48.126
12. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 1'48.334
13. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 1'48.741
14. Federico Sandi (Althea Racing) Ducati 1098R 1'48.812
15. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 1'48.894
16. Alessandro Polita (Barni Racing Team S.N.C.) Ducati 1098R 1'49.091
17. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 1'49.159
18. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 1'49.185
19. Matteo Baiocco (Barni Racing Team) Ducati 1098R 1'49.378
20. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 1'49.595
21. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 1'49.668
22. Javier Fores (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 1'50.888

WSS: A Supersportosoknál Broc Parkes volt a leggyorsabb (úgy látszik doppingolta, hogy csapata elnyerte a jövő évi WSBK Kawasaki csapat jogait), a második helyen Luca Scassa futott be, míg a harmadikat Florian Marino csípte el. Chaz Davies kényelmesen a negyedik, a bajnoki címe igazából csak pontokon múlik, így érthetően nem hajtotta túl magát. A magyarok csak a mezőny utolsó harmadában végeztek - Tóth Imre 23., Németh Balázs 24. lett.

Imola - SUPERSPORT - Qualifying 2

1. Broc Parkes (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 1'51.594
2. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 1'51.669
3. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 1'51.737
4. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 1'51.852
5. David Salom (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 1'52.120
6. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 1'52.140
7. Massimo Roccoli (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 1'52.353
8. Sam Lowes (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 1'52.543
9. Gino Rea (Step Racing Team) Honda CBR600RR 1'52.766
10. Ronan Quarmby (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 1'52.844

23. Imre Toth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 1'54.641
24. Balazs Nemeth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 1'54.956
 

2 komment

Címkék: checa wsbk imola wss

Motegiben dől el a Suzuki sorsa

2011.09.24. 15:37 fullthrottle

A legfrissebb információk szerint a Suzuki Motegiben dönti majd el, hogy miként is áll majd rajthoz jövőre a MotoGP illetve a World Superbike sorozatokban - és amely nagyban befolyásolja majd az átigazolásokat. A hír magától, Francis Battától származik, aki a WSBK alakulat csapatfőnökeként maga is a japán gyár döntésére vár. A kilátások rájuk nézve nem éppen a legrózsásabbak, ugyanis Suzuki állítólag nem ad majd nekik továbbfejlesztett GSX 1000-eket, így azzal kéne boldogulniuk amijük van, támogatás nélkül. Batta nem tagadta a minap felmerült MV Agustás pletykákat sem, annak ellenére, hogy korábban azt nyilatkozta, hogy ha nem tudja folytatni a munkát a Suzukival, akkor inkább elhagyják a világbajnokságot.

2 komment

Címkék: suzuki motogp wsbk mv agusta

Nap képe: hátsó nézet

2011.09.24. 07:47 fullthrottle

few

Szólj hozzá!

Címkék: suzuki motogp nap kepe

Áldás és pletyka

2011.09.23. 14:20 fullthrottle

A napokban összegyűlt egy pár pletyka és hír a MotoGP és a WSBK világából, aki önállóan talán nem értek meg egy postot (bizonytalan státuszuk, vagy más miatt), most azonban egy csokorba kötve tálaljuk ezeket. Követezzenek hát ezek, röviden, tömören:

Francis Batta még mindig a Suzuki döntésére vár a jövő évi WSBK terveket illetően, de azért tárgyalásokba bonyolódott az MV Agusta-val.

Versenyzője, Michel Fabrizio is mocorog, őt a BMW Italia-val boronálták össze, ahol a legfőbb vetélytárs Eugene Laverty lehet. Ezen felül a Pata Racing is érdeklődik felőle, akik még mindig nem döntötték el, hogy maradnak az Apriliánál, vagy esetleg Ducatit használnak majd jövőre. Mindenesetre Marco Melandri neve is a listájukon van. A harmadik és egyben a legutolsó megoldás a Supersport-ban való indulás lenne Fabrizionál.

Az imént említett Laverty neve is több helyen felmerült, a BMW Italia mellett a gyári BMW és az Aprilia is feni rá a fogát.

Paul Bird a Kawasakis szakítás és a MotoGP-s körbenézés után az Apriliával is tárgyal, egy lehetséges WSBK csapat felállításáról. Tom Sykes mellett Leon Camier lenne a másik kiszemelt versenyző.

Francis Batta mellett Paul Denning (Rizla Suzuki / MotoGP) is várja a WSBK-s Suzuki fejleményeket, mert ha úgy alakulna a dolog, ő is szívesen futtatná a Superbike csapatot jövőre.

John Hopkinsnak, mint tudjuk, a Suzuki és a MotoGP viszont az elsődleges cél - azonban egyelőre itt is "állóharc" alakult ki. Közben állítólag egyre inkább kerülgeti őt az LCR Honda, akik már év közben is tettek ajánlatokat beugró versenyekre Elias mellett, ám Hopper ezeket elutasította. Az amerikai mellett Randy de Puniet sem esélytelen, hogy visszatérjen Cecchinelloékhoz. A hoppon maradt Stefan Bradl viszont nem érdekes már az olasz csapatfőnöknek, nem kérdőjelezi meg a fiatal német tudását, de elkerülve az idei problémás helyzetet (Elias-szal) inkább profi MotoGP-s versenyzőre vágyik.

Carlos Checát megkérdezték, hogy oké, hogy meghívta Rossit egy kis megmérettetésre, de ő átmenne-e a MotoGP-be egy hasonlóra. Checa azzal hárított, hogy Rossi a legjobb és őt úgysem lehet legyőzni, de egyébként nem, 800-assal inkább nem indulna. Az aggasztó viszont inkább az, hogy a VB címmel szinte a zsebében még mindig nem tudja hol is megy jövőre.

Valentino Rossira áttérve: megtörtént a beígért tesztelés és állítólag (nem hivatalos adat) 1'39-es körökre volt képes az olasz. Viszont nemigen tudni egyrészt, hogy 1'39 eleje, vagy vége volt a pontos idő, másrészt, hogy mihez is kéne hasonlítani. Az áprilisi jerezi versenyen 1'38.757 volt Stoner legjobb ideje, de teszten, az ezres motorral ettől már gyorsabb volt (de az időeredmények titkossága híján ezt nem tudhatjuk pontosan).

Ha pedig Jerez: bajban van a pálya, már ami a MotoGP-t illeti. A promotereknek jogi okok egy nagyobb összeget kellene kifizetniük, amit egyelőre nem tudni, hogy ki tudnak-e gazdálkodni. Könnyen lehet, hogy a patinás verseny (1987 óta rendezik meg) ezáltal veszélybe kerül, csakúgy mint a Sachenring, vagy éppen Estroil, ugyanis ez utóbbi is financiális gondokkal küzd.

S a legfontosabb :) a végére: az imolai pálya áldást kapott, így már egészen nyugodtan versenyezhet a WSBK mezőny a hétvégén (a postkép is erről szól).

4 komment

Címkék: pletyka bmw hopkins suzuki aprilia motogp rossi checa ducati bradl wsbk jerez estoril fabrizio wss laverty de puniet mv agusta

Mobilon is nyomul a BSB

2011.09.23. 12:38 fullthrottle

Nem újdonság, hogy a MotoGP rendelkezik saját mobilos applikációval, most már a British Superbike is halad a korral. Az iPhone verzió már elérhető egy ideje, és tegnaptól az androidos telefonok használói sem maradnak le az eredményekről. Sajnos nincs benne olyan szintű live timing, mint a "nagytestvérnél", vagyis "csak" az időeredményeket látjuk, nem pedig a pályát és rajta a versenyzőket valós időben mozogni egy térképen. Ezen felül viszont megkapjuk a hivatalos weboldal friss híreit és böngészhetjük a mezőny tagjait vagy éppen a helyszíneket. Hasznos lehet, ha épp nem vagyunk számítógépközelben.

Szólj hozzá!

Címkék: mobil bsb

A fiúk rallizni mentek

2011.09.23. 11:58 fullthrottle

Vannak olyan szponzori kötelezettségek, amelyeket a szerződésben álló versenyzők nem nyűgként élnek meg, hanem maguk is élvezik. Ilyenre került most sor Jonathan Rea és Marco Simoncelli részéről, ugyanis a Castrol elvitte őket egy kis WRC furikázásra. Simoncelli maga is vezette az Fordot (úgy 50 kilométert teljesített összesen a Carlisle reptér betonján), majd Mikko Hirvonen mindkettejüket elvitte egy erdei szakaszra, ahol megmutatta, hogy csinálják a nagyok. A srácoknak alighanem mosolygós volt a nap vége, nem úgy mintha egy plázában kellett volna autogrammot osztogatni egész nap.

Szólj hozzá!

Címkék: video bulvár rally motogp rea wsbk simoncelli

Nap képe: tíz évvel ezelőtt

2011.09.23. 11:44 fullthrottle

Találós kérdés: kik vannak a képen? Igazán nem nehéz, de aki nem tudja, puskázhat a címkék közt. :)

Szólj hozzá!

Címkék: motogp barros terol nap kepe

Már biztos hogy Capirex nem megy japánba, de Julian Simon sem

2011.09.22. 20:20 fullthrottle

A vasárnapi futam után még csak kétséges volt, most már biztos, hogy Loris Capirossi indul-e Japánban, most már biztos, hogy kihagyja a MotoGP következő fordulóját. Az olasz veterán elmondta, hoyg nagyon sajnálja a dolgot, mert rendkívül szeret versenyezni Motegiben, de most pihentetnie kellene a vállát legalább két hétig, és még így is kétséges, hogy az utolsó három futamon részt vehet-e. A megoldás az azonnali operáció lenne, de az azt követő felépülési időszak három hónap, amit Capirossi elvetett, mert karrierje befejezése előtt mindenképp szeretne még rajthoz állni.

A másik hiányzó minden bizonnyal Julian Simon lesz a Moto2-ben, akit hétfőn megoperáltak a korábbi, Sofuoglu-val történt balesetéből kifolyólag (neki is a rögzítőcsavarokkal akadtak gondok mint a superbike-os Vermuelennek, amiket el kellett távolítani) így most lábadoznia kell egy ideig.

Szólj hozzá!

Címkék: simon motogp motegi capirossi moto2

Új / régi pályák a horizonton

2011.09.22. 14:05 fullthrottle

Mindkét fő motoros világbajnoki szériában hamarosan bővül majd a paletta, már ami a pályákat illeti - kezdjük a Superbike-kal. Nem különösebb titok, hogy jövőre Oroszországba látogat a mezőny, hiszen néhány hónapja már partnerségre léptek a felek, most azonban hivatalosan is megköttetett a szerződés - WSBK részről Paolo Flammini, az YMS Promotion (orosz szervező) oldaláról pedig Alexander Yakhnich részvételével. A futamok 2012. augusztus 26-án kerülnek majd megrendezésre a Moszkvától 77 kilométerre található, Hermann Tilke által tervezett pályán, ám ez még nem minden. Az oroszok ugyanis csapatot is indítanak majd a Supersportban, a Yakhnich Motorsport színeiben Vladimir Leonov és egy másik, még meg nem nevezett versenyző áll majd rajthoz.

A MotoGP viszont "újrahasznosításban" gondolkodik, és az amerikai kontinensről álmodozik. Nem elég, hogy mindkét észak-amerikai pálya szerződését megújították, jön a harmadik Austinban, nemrég pedig Argentínával állapodtak meg egy 2013-as, egy ötödik versenyt is szívesen látnának az Atlanti Óceán túlsó oldalán. Ez pedig nem lenne más, mint a Brazil Nagydíj, méghozzá a jól ismert riói pályán. Ha minden jól megy, 2013-tól visszatér a mezőny a szamba hazájába, már csak valami utánpótlásról kéne addig gondoskodniuk a dél-amerikaiaknak, hiszen Alex Barros már rég visszavonult.

2 komment

Címkék: moszkva rio motogp wsbk

Marad a paplan alatt a Moto3-as Suter

2011.09.22. 11:44 fullthrottle

Ha így megy tovább, bajban lehet a jövőre frissen debütáló Moto3. Korában a KTM jelezte, hogy nem kívánnak kapkodni, most a Suter közölte hasonló terveit, mégpedig hogy csak 2013-tól mutatkoznának be a sorozatban. A jelenleg legnépszerűbb Moto2-es sasszé gyártója, Eskil Suter egyszerűen magyarázta a dolgot: túl kockázatos lenne a tervezőasztalról fejest ugrani a mély vízbe. Előbb inkább tesztelgetni fogják az új csomagot, talán a Spanyol Bajnokságban is elindulnak vele, de VB-re csak 2013-ban szeretnének fókuszálni. Azt azért hozzátette a svájci szakember, hogy ha valaki azonban nagyon akarná, akkor jövő áprilisra, májusra össze tudják kalapálni a projectet.

Szólj hozzá!

Címkék: suter moto3

süti beállítások módosítása