HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Sykes hosszabbított, Vermeulen eloldalog

2011.11.15. 17:04 fullthrottle

Paul Bird elvesztette ugyan a jogot a Kawasaki WSBK alakulatának további menedzselésére, kegyeltje Tom Sykes azonban mégis hosszabbított a japánokkal.

Mint arról korábban beszámoltunk, a brit gárda épp akkor kapta meg az útilaput a talpára, amikor megnyerték az esős második futamot a Nürburgringen. Sykes helyzete nem volt egyszerű, mert ő a PBM-mel szerződött, de idei jó teljesítménye miatt további bizalmat szavaztak neki a zöldek.

A jövőre nagyobb gyári figyelemmel és a supersportos Provec Motocard vezetésével induló csapat felállása így teljes is lett, ugyanis Joan Lascorz helye már korábban biztossá vált. A gárda ugyanakkor nem szerződtette Chris Vermeulent, így három versenyző helyett jövőre csak kettőt állítanak rajthoz (más kérdés, hogy gyakorlatilag idén is ez volt a helyzet, ugyanis az ausztrál folyamatosan sérülésekkel bajlódott).

2 komment

Címkék: vermeulen wsbk kawasaki sykes

Első nap az iskolában

2011.11.15. 11:25 fullthrottle

Munkába állt Hiroshi Aoyama. A japán versenyző a MotoGP-ből a World Superbike-ba szerződött, márkát azonban nem váltott, továbbra is Hondával indul.

A csapat nem sokat bíbelődött az ismerkedéssel. Ahogy az újdonsült kolléga, Jonathan Rea már utalt rá tegnap, tesztet szerveztek a Castrol Ten Katénél. A munka Katarban folyik a losaili pályán, és három napig tart majd.

Időközben Aoyama volt gárdájánál, a Gresininél is vannak fejlemények, leszerződtek az FTR-rel, akik vázat fognak gyártani ahhoz a CBR 1000-es blokkhoz, ami a CRT motorjuk alapját képezi. Hogy ki fog Alvaro Bautista gyári RC213V-je mellé társulni, azt még továbbra sem tudni, de jó eséllyel a csapat Moto2-e versenyzői közül kerül majd ki.

Takahashi és Pirro neve egyaránt felmerült már, de az utóbbi időben inkább az olaszt emlegették, talán az idényzárón elért diadala miatt. Másikuk valószínűleg marad a helyén a középső kategóriában és felkészül Toni Elias fogadására, aki minden bizonnyal visszatér korábbi alakulatához és megpróbálja visszaszerezni utóbbi időben kissé megkopott dicsfényét.

1 komment

Címkék: teszt honda motogp gresini wsbk aoyama losail

Előtte - utána

2011.11.15. 10:52 fullthrottle

A klasszikus TV Shop trükk, de ezúttal senki nem akar eladni semmit. Nem csak Hopkins küzd a kórházak világával, honfitársa Nick Hayden is kés alá feküdt a napokban.

A ducatis már vasárnap jelezte, hogy oroshoz készül, ahol aztán meg is műtötték azzal a sérüléssel, amit az idényzáró futamon szedett össze Valenciában. A bajt nem is diagnosztizálták rögtön, csak két nap múlva, mikor Hayden nem tudott részt venni a csapatával a tesztelésén.

Az operáció sikeres volt, a dupla törés után a csukló most már a gyógyulás útjára lépett. Lesz elég idő a regenerálódásra, hiszen a következő tesztre a tilalom jegyében csak január végén kerülhet sor Sepangban.

Szólj hozzá!

Címkék: hayden

Hoffman dolgozik egy kicsit

2011.11.14. 18:11 fullthrottle

Hatvanöt után hatvanhat jön, és ez most esetünkben is igaz. Alex Hoffman ex-versenyző mostanság inkább szakkommentátorként tengeti életét, de nem szabad elfelejteni, hogy ő az Aprilia tesztversenyzője is. Most akadt némi munkája ez ügyben, ugyanis az olasz márka CRT gépét fogja kipróbálni szerdától péntekig Valenciában.

Hoffman az Aspar csapatnak végzi a tesztet, de igazából már épp ideje volt, hogy egy ilyen motor is a pályára guruljon, ugyanis az elmúlt heti teszteken nem láttuk az olaszok aktivitását, holott Martinezéken kívül a PBM, az IodaRacing és a SpeedMaster is ilyen erőforrással fog indulni a hírek szerint.

A Speedweek információi szerint az Aprilia állítólag 1.3 millió Eurót vár egy komplett, RSV4-es blokkal szerelt gépért cserébe, noha a váz típusa nem lett megnevezve. Annyi bizonyos, hogy nem a WSBK motorét kapják meg a csapatok - ezt maga Gigi Dall'Igna Aprilia főnök erősítette meg - viszont az erőforrás maga tényleg nem sok különbséget mutat majd.

6 komment

Címkék: aprilia motogp crt hoffman

Hatvanötösök klubja

2011.11.14. 17:53 fullthrottle

Remek kis hírkombóba futottunk a Twitteren. Ami mindben közös az a rajtszám, mégpedig a hatvanötös.

Kezdjük az elején. A legismertebb versenyző mostanság ezzel számmal Loris Capirossi, aki épp az elmúlt hétvégén vonult vissza a versenyzéstől. A Dorna és az FIM ezért úgy is döntött, hogy vissza is vonultatja a hatvanötöst, az olasznak a motorsportban nyújtott feledhetetlen teljesítménye miatt. Ez viszont Stefan Bradlnek lesz igazán rossz hír, ugyanis már időtlen idők óta ő is ezzel rajtszámmal versenyzik, igaz eddig csak a kisebb kategóriákban, így nem volt konfliktus Capirex-szel. Most viszont, hogy a MotoGP-be érkezik, joggal reménykedhetett, hogy megörökli Loristól a "hatvanötöst" ám ez most már csak álom marad.

Szintén Capirossival kapcsolatos a hír, hogy kinevezték a MotoGP biztonsági tanácsadójának szerepébe, hogy így segítse a világbajnoki szériát. Az MCN egyik jelentős újságírója, Guy Procter nem hagyta annyiban és kegyetlenül lecsapott a témára, amolyan angol humor stílusban. Felidézte, hogy szerinte miért is épp kérték fel épp Capirexet a feladatra - azt bizonyos 1998-ban történt 250 köbcentis, világbajnoki címet eldöntő futamot Argentínában (utolsó verseny, utolsó kör, utolsó kanyar).

Végezetül essen szó arról is, hogy a postkép hogyan kerül képbe. Korábban már céloztunk rá, hogy a WSBK-ban Castrol Hondával induló Jonathan Rea bizony visszatér a régi rajtszámához és jövőre a négyes helyett a (mit ad isten) hatvanötöst fogja használni. Nos vele kapcsolatban csak annyi hír van, hogy Twitteren hintette el a fenti képet az alábbi üzenet kíséretében: "Aludjatok jól barátaim! Holnap sűrű napunk lesz. Sok szeretettel, JR". "Magyarra" fordítva: tesztelni fog a csapat.

5 komment

Címkék: video honda motogp rea bradl wsbk capirossi harada

Holtszezon

2011.11.14. 11:18 fullthrottle

Véget ért minden bajnokságban a szezon, lassan elkezdődik a teszttilalom, így természetes, hogy lassabban csordogálnak a hírek. Nagyon bulvárba nem akarunk átmenni, így nem lesznek képek arról, hogy Scott Redding hogy festette ki a lakását, vagy hogy miként süt húst az udvaron Carl Fogarty, de Randy de Puniet barátnőjének, Lauren Vickersnek a ledér fotóit sem tervezzük közölni.

Ennek ellenére érdemes lesz továbbra is látogatni az oldalt, mert igyekszünk a legfrissebb híreket közölni, szóval a naprakészség továbbra sem változik, legfeljebb ritkul a hírmennyiség, mert nem történik annyi minden. Éppen ezért a holtszezonra van egy-két ötlet, amit tervezünk, ezek közül az első hamarosan érkezik. Érdemes lesz tehát továbbra is követni minket.

Szólj hozzá!

Címkék: vroom

Suzuki: vége a dalnak

2011.11.14. 10:24 fullthrottle

Megoldódott a Suzuki kálváriája, csak nem úgy, ahogy vártuk: a japán gyár a GPWeek információi szerint kivonul a MotoGP-ből.

A rétestészta hosszúságúra nyúlt történet már hónapok óta tart. A tavalyi szezon után a kékek gazdasági okokra hivatkozva csak egy motort állítottak a rajtrácsra, Alvaro Bautistával. A spanyolnak voltak figyelemreméltó eredményei és elkötelezett volt a csapat irányában, többször is kijelentette az év során, hogy náluk szeretne maradni.

A jövő évi szerződés azonban csak nem akart jönni. Egy ideje már újabb meg újabb ígéretek érkeztek. Időközben az is kiderült, hogy a gyár igencsak el van maradva a 2012-ben esedékes ezres motorjuk fejlesztésével, így olyan pletykák keringtek, hogy esetleg továbbra is nyolcszázassal állnának rajthoz.

A helyzet odáig fajult, hogy Bautista az elmúlt héten elhagyta a csapatot, és leszerződött a Gresini Hondával. A Rizla Suzuki hamar talált is pótlást, kipróbálták Randy de Puniet-t és úgy nézett ki, vele képzelik el a jövő évet, sőt, esetleg Hopkinst is szerződtetik pár verseny erejéig.

Ekkorra azonban a Dorna türelme is elfogyott és ultimátumot adott a csapatnak, hogy (múlt hét) péntekig mindenképpen jelezniük kell, hogy tudják-e vállalni a jövő évi szereplést, avagy sem. A GPWeek információi szerint ez utóbbi jött be, ugyanis Paul Denning pénteken e-mailben küldte szét a csapat dolgozóinak a hírt, miszerint nem fognak rajthoz állni 2012-ben.

Hivatalos megerősítés nincs, magyarázat sem igazán - egyes pletykák szerint a Volkswagen által nemrégiben vásárolt Suzuki részvények körüli hercehurca miatt alakulhatott így a helyzet. A cikk még azt is megemlíti, hogy az ezres gép fejlesztését nem állítják le, és a 2014-es szezonra tervezik a világbajnokságra való visszatérést.

A helyzet nehéz helyzetbe hozza Randy de Puniet, aki továbbra is csapat nélkül áll és igazából már csak CRT motorra lehet esélye, legalábbis ha marad a MotoGP-ben. John Hopkins alighanem a Crescent Racing WSBK alakulatához megy. Az általuk frissen szerződtetett Leon Camier már kérdezgette is az amerikait Twitteren, hogy "na akkor csapattársak leszünk végül?"

A MotoGP kategória egészen fura képet fest majd jövőre - mindössze három gyártó, a Honda, a Yamaha és a Ducati állít csak fel motorokat, mindösszesen tizenkettőt. Emellett még várhatóak a CRT géppel nevezők, de az ő számuk és részvételük egyelőre nagyon bizonytalan.

13 komment

Címkék: pletyka suzuki motogp wsbk camier de puniet

süti beállítások módosítása