HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Több arc, nagyobb szigor jövőre a MotoGP-ben

2011.12.18. 20:12 fullthrottle

A héten ismét összeült a MotoGP szabályaiért felelős bizottság Madridban és több döntést is hoztak, a 2012-es esztendőre vonatkozóan.

Az egyik legfontosabb, hogy kilenc CRT motor részvételét hagyták jóvá és további egy helyet fenntartanak. Ezzel az eddig csak tizenkét gépből álló prototípus flotta jócskán kibővül és az ideinél (de az utóbbi években megszokottnál is) nagyobb mezőny áll majd rajthoz a versenyeken.

Emlékeztetőül akiket már korábban bejelentettek:

Colin Edwards (NGM Forward Racing)
Randy de Puniet (Aspar)
Aleix Espargaro (Aspar)
James Ellison (PBM)
Anthony West (Speed Master)
Michele Pirro (Gresini)

A további három (és az extra) minden bizonnyal az Ioda Racing, a BQR, a Team Grillini és a Team Laglisse versenyzői lesznek.

További fontosabb változások:

- vörös színű hátsó lámpát kell felszerelni a motorokra, amelyeket esős körülmények közt be kell kapcsolni (mint a Formula 1-ben)
- a minimum súlyhatár megnőtt, az ezres masináknak már 157 kg lesz 2012-re, 2013-ra pedig 160 kg
- a szerződött versenyzők is tesztelhetnek, nem csak a tesztelők, gyártónként 240 gumi (120 versenyzőnként) áll rendelkezésre egy esztendőben
- aki nem kvalifikálja magát az edzésen az elért időeredménye alapján, az még a warm-up alkalmával megteheti, ha a legjobbhoz képest 107%-on belüli időt ér el
- azok a versenyzők, akik kimerítették az egy évben felhasználható blokkok számát (prototípusoknál 6, CRT-knél 12), azok nem csak hogy a boxból kell, hogy induljanak mint eddig, hanem csak a tíz másodperccel a kijáratnál kigyúlladó zöld jelzés után tehetik ezt meg
 

Szólj hozzá!

Címkék: szabályok motogp crt

CRT vagy prototípus?

2011.12.18. 15:33 fullthrottle

Sok támadás érte az utóbbi hetekben az Apriliát, többek szerint is túl nagy elánnal veti magát a CRT motorjának fejlesztésébe. A kritikus hangok szerint ez már nem is illik az új kategóriába, sokkal inkább prototípusról beszélhetünk. Az Aspar csapatból Gino Borsoi vette védelmébe az olasz gyárat, talán nem véletlenül: az ő csapatuk volt az egyik első aki noale-i cég kombóját választotta.

A negatív felhangok akkor kezdődtek, amikor Alex Hoffman és Randy de Puniet egy WSBK specifikációjú RSV4-est tesztelgetett a többi CRT csapat ellenében. Borsoi azért nem érti a kritikát, mert véleménye szerint ugyanaz játszódik le, ami egy éve a Moto2-nél is. Valahol el kell kezdeni a munkát és az első variációk még nem teljesen a szabályok teljes betartásával készülnek el. Később finomítják, idomítják annak megfelelően, hogy a versenyzői felügyelet elfogadja azt, ennek hiányában ugyanis nem mehetnek.

A szakember arra is reagált, hogy más gyártókkal ellentétben az Aprilia a vázat, sőt az elektronikát is adja. Először is minden Apriliával futó CRT motornak egyforma lesz a váza, mert egyszerűen nincs idő fejlesztgetni. Másrészt mindegy is, hogy ki gyártja le a szóban forgó sasszét, azt ők, mint csapat fogják birtokolni, a sajátjuk lesz, amit ide-oda alakítgathatnak. Ergo nem egy gyári felállás lesz ez, még ha annak is tűnik első látásra.

A munka egyébként gőzerővel folyik, de csak január végére készülnek el. Az első tesztet tehát ki kell majd hagyniuk, de februárban már ott lehetnek Sepangban a többi MotoGP csapattal. Ugyanakkor mivel a CRT motorok még nem esnek a MotoGP osztály által felállított szabályozások alá, így a teszttilalom sem érvényes rájuk. Ezt kihasználva jövő héten pályára is gurulnak a WSBK specifikációjú Apriliákkal ismét, hogy további hasznos fejlesztéseket végezhessenek a végleges CRT masina elkészítése kapcsán.

Szólj hozzá!

Címkék: aprilia motogp aspar crt

Hegyek között völgyek között zakatol a....

2011.12.17. 12:28 fullthrottle

Hiába pályaversenyzéssel foglalkozik a blog, az alábbi videó mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Pláne, hogy holtszezon van, az idei Dakar meg hamarosan kezdődik. A folytatásban az argentin Honda csapat felkészülő videója látható, érdeklődőknek egy kicsit hosszabban is.

Szólj hozzá!

Címkék: video honda dakar

Nap képe: a nagy találkozás

2011.12.17. 11:17 fullthrottle

Szólj hozzá!

Címkék: motogp rossi ducati

A legnagyobb csapat

2011.12.16. 23:11 fullthrottle

A World Supersportban versenyző PTR alakulata már idén is figyelemreméltóan négy motort indított, de jövőre ezt is felül szeretnék múlni. A tervek szerint hat gépet állítanának csatasorba és ebből öt már el is kelt.

Sam Lowes és Miguel Praia a főcsapatban, a Parkalgarnál kapnak helyet, csakúgy mint idén, Martin Jessopp, PJ Jacobsen és Mathew Scholtz viszont a PTR zászló alatt versenyeznek majd.

Simon Buckmaster csapatfőnök elárulta, hogy a bővülésre a szabályváltozások adtak lehetőséget. Jövőre ugyanis már a WSS-ben is csak fejenként egy motorral rendelkezhet minden versenyző, így a megmaradt motorokkal lehet gazdálkodni. Továbbá a meglévő szállító kamionokban is van hely a gépek és alkatrészek tárolására, ami szintén fontos szempont, mert további kiszolgáló eszközökre nem feltétlenül lenne keret.

A csapat 2012-ben mindenképp Sam Lowestől várja a sikert, aki második teljes évét fogja elkezdeni a kategóriában - idén az előkelő hatodik helyet szerezte meg a végelszámolásban.

Szólj hozzá!

Címkék: honda wss lowes

Biaggi társra lelt

2011.12.16. 21:59 fullthrottle

Tegnapelőtt írtunk Biaggi és a Aprilia csapat kalamajkájáról, amely talán már meg is oldódott. A pletykák szerint - melyet a GPone.com tálalt - főszerelőt már találtak, aki nem más mint Aligi Deganello.

Az úriember Marco Simoncelli mellett dolgozott a Gresini csapatban, de már a 250-ben is a Gilera csapatnál, így sem a technika, sem a szakembergárda nem lesz ismeretlen neki. Az meg már csak a hab a tortán, hogy a SuperSic WSBK kiruccanásánál is ő segédkezett a motor felkészítésében épp a gyári Apriliánál, ami ugye egy dobogós hellyel végződött.

A megegyezés állítólag már meg is történt és a napokban fogják hivatalosan bejelenteni.

Szólj hozzá!

Címkék: pletyka aprilia wsbk

Marquez még mindig kettős látástól szenved

2011.12.16. 14:40 fullthrottle

Noha a szezonzárón szinte óránként változtatták álláspontjukat a versenyzéssel kapcsolatban, még mindig nincs 100%-os állapotban Marc Marquez. A Moto2 második helyezettje a év végi teszteken sem tudott részt venni az őt sújtó kettős látás miatt, amit még Sepangban kapott egy esést követően.

A fiatal spanyol ugyanakkor már jobban érzi magát és hamarosan újra edzésbe áll. Mindehhez a motokrosszt választja majd, ami valljuk be, talán nem feltétlenül a legjobb választás egy ilyen jellegű sérülés után, de ők tudják.

1 komment

Címkék: marquez moto2

Nap képe: hó az úr

2011.12.16. 14:14 fullthrottle

Versenypálya, ahogy nem szoktuk látni: Brands Hatch-ben már leesett az első hó.

5 komment

Címkék: brands hatch nap kepe

Két kerékkel több a világbajnok alatt

2011.12.16. 13:43 fullthrottle

Kipróbálta végre Casey Stoner a Team Vodafone Holden Commodore V8-asát. A tesztet még másfél hete ígérte meg neki a csapat, amikor az idei MotoGP bajnok ellátogatott a V8 Supercars Sydney 500-as futamára.

A kedélyes autókázásban Craig Lowndes és Jamie Whincup, a csapat versenyzői voltak segítségére, akik elismerően szóltak Stoner vezetői képességeiről, csakúgy mint Roland Dane csapatfőnök.

A motorokhoz szokott versenyző elmondta, hogy autóból azért szűkebbnek tűnt a világ és hogy mindent el kellett felejtenie, amit a motorozásban megtanult, mert itt más dolgok fontosak a vezetésnél. Ugyanakkor meglepődött a kocsi erején és élvezte a kiruccanást. Ki tudja, talán egy új karrier első szárnypróbálgatásait láthattuk?

Szólj hozzá!

Címkék: video v8 motogp stoner

Rossz pénz nem vész el

2011.12.16. 13:20 fullthrottle

Carlo Pernat megosztó egyéniség, és igazi olasz. Szeret beszélni, mindenről megvan a véleménye, ám vannak akiknek ez bejön és vannak akiknek nem. Egy dolog azonban biztos: elég régóta jelen van a paddockban, rengeteg versenyzővel és csapattal dolgozott már együtt, tapasztalata vitathatatlan.

Hosszú ősz haja és állandóan viselt napszemüvegei összetéveszthetetlen stílusjegyek, ám fennállt a veszélye hogy az idei szezon végeztével talán nem láthatjuk majd olyan sűrűn. Egyik pártfogoltja, Loris Capirossi ugyanis visszavonult, míg Marco Simoncelli sajnálatos módon életét veszítette.

Pernat úr azonban nem esett kétségbe, igazi örökmozgó lévén azonnal talált magának új elfoglaltságot: mostantól a Pramac Ducati sportigazgatója lesz. A hivatalos bejelentés a napokban várható.

Szólj hozzá!

Címkék: motogp ducati pernat

süti beállítások módosítása