HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) thruxton (4) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Továbbra sem tudni biztosat Lascorz állapotáról

2012.04.04. 14:34 fullthrottle

 

Továbbra sincs hivatalos álláspont Joan Lascorz hogylétéről. Egy dolog biztos, hogy a hétfőn, tesztelés közben súlyosan megsérült versenyzőt átszállították Bolognából Barcelonába. Állapota a legfrissebb hírek szerint stabil, de továbbra is válságos.

A GPone információi szerint a C6-os és C7-es csigolyák súlyosan roncsolódtak, ezért ha a bolognai stabilizálós műtét tökéletesen sikerült is, a gerincvelő akkor is maradandóan sérülhetett. A lábait állítólag már csak valamifajta csoda folytán fogja tudja használni, de arra még van remény, hogy a kezeit igen. Mindenki (beleértve az orvosok is) az operáció utáni diagnózist várja és reménykedik.

A baleset után ottmaradt roncsot az olasz hatóság vizsgálja. Kiderült, hogy az elsőként előkerült képek, már a motor elszállításáról készültek, mikor a szerelők már szétszedték a pályáról beérkező roncsot és felpakolták arra a teherkocsira, ami a vizsgálat helyszínére szállította a maradványokat. A tegnap érkezett felvételek mutatják a baleset utáni tényleges állapotot.

A kasztnin és a helyszínen található nyomokból megállapították, hogy a motor mintegy 220 km/h-ás sebességgel csapódott a védőkorlátnak, a lassulás mértéke 2.5 G erejű volt. A baleset körülményei ugyanakkor még mindig kicsit homályosak, Lascorz az egyenesben veszítette el uralmát a gép felett, kiszaladt a fűre, majd egyenesen bele a védőkorlátba.

Az imolai pályát korábban sok támadás érte, az olasz Nürburgringnek is csúfolták egy időben, utalva a rengeteg súlyos kimenetelű balesetre. Az utóbbi években azonban rengeteg biztonsági intézkedés és átalakítás történt, és a mostani esetben sem tekinthető felelősnek a pálya. Ez egy olyan baleset, ami bárhol máshol is előfordulhatott volna sajnos.

3 komment

Címkék: wsbk lascorz

A bejegyzés trackback címe:

https://vroom.blog.hu/api/trackback/id/tr234363249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ANONYMOUS 2012.04.04. 20:07:39

Nem akarok okoskodni, de a kezeinek nem kell gyógyulni hisz nincs bajuk, az, hogy mennyire tudja majd hasznáni azokat az a sérülés mienségétül és attól függ, hogy mennyire regenerálódik a gerincvelő/idegpályák.

Érdekes,hogy atomjaira szedve viszik a vizsgálat helyszinére a gépet.
Mondjuk ha valami teknikai gond miatt zuzott, akkor azt elég kis eséllyel fejtik meg a kupac motordarabokból.
Azért más pályát ahol korlátnak lehet/lehetett menni rögtön veszélyesnek kiáltottak ki, ez a pálya nem az holott alapból van egy két olyan pontja ami több mint az.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2012.04.04. 20:42:23

@ANONYMOUS: Az első fele jogos, átjavítottam értelmesebbre.

A motor én sem értem miért szedték szét, de legalább így már érthető a különbség a két állapot között.

Az meg hogy melyik pálya biztonságos, úgy tűnik egy nagy kupac pénz kérdése csak.

Mondjuk a mostani eset pont nem ott történt, amire utalsz. Tényleg nem tűnik vészesnek:
www.youtube.com/watch?v=XtvAW7RqneE

ANONYMOUS 2012.04.04. 21:09:45

@fullthrottle:
Kösz, ebbe is bele lehetne kötni, de nem teszem:-)

Igen az érthető.

Hát sok esetben(minden?) a pénz beszél, ez egy ilyen világ.

Persze, hogy nem mert az a kotlátos nem itt volt:-)(
Amire itt utaltam(alapból van két) az a két kanyar amit hétvége kapcsán már megbeszéltünk, és azt elsőre értettem, hogy ez az eset egyenedben történt.
süti beállítások módosítása