HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Jutalomjáték Checának

2012.04.12. 13:04 fullthrottle

 

Carlos Checa tavaly diadalra vitte a Ducatit, ennek ellenére még nem próbálhatta ki az új Paniagle modellt. Az olasz gyárnál is rájöhettek, hogy ez irtó ciki, ezért "gyorsan" be is ütemeztek egy tesztet a világbajnoknak júniusra Mugellóba, a misanói versenyt követően.

A gyár álláspontja szerint az eddigi mellőzés nem volt szándékos, csupán így alakult. Viszont hamarabb most már nem tudják tenni a próba idejét, mert az összes tesztelési időpont túl közel van valamilyen versenyhez. A másik ok, hogy a Panigale eléggé más technika, mint amivel a spanyol versenyző most megy. Azt pedig nem szeretnék, hogy Checa figyelmét eltereljék a világbajnokságtól, hiszen neki most az az elsődleges célja, hogy megvédje bajnoki címét.

A motor viszont úgy tűnik versenyképes, hiszen az imolai forduló során Eddi La Marra majdnem győzelemre is vitte a Superstock 1000 kategóriában (végül harmadik lett), az olasz bajnokságban mindezt Ivan Goi pedig meg is oldotta, megszerezve a típus első komoly sikerét.

Szólj hozzá!

Címkék: checa ducati wsbk

Nap képe: kicsi vagyok én

2012.04.12. 12:43 fullthrottle

 

Új szerepet kapott a meglévő mellett Loris Capirossi. A versenyzéstől tavaly visszavonult olasz motorost  korábban már megválasztották a MotoGP biztonsági tanácsadójának, mostantól a sorozat hivatalos autó szállítójánál, a BMW-nél is hasonló szerepet lát majd el.

A BMW M korábbi nagykövete Randy Mamola volt, tőle veszi át a stafétát Capriex. 22 éves karrierje során számos dolgot megélt, így nagy segítséget nyújt majd tapasztalataival, hogy mire is van szükségük a világbajnoki mezőny résztvevőinek. A kérdés már csak az marad, hogy miért kellett az eseményhez ilyen előnytelen képet készíteni. :)

Szólj hozzá!

Címkék: motogp capirossi nap kepe

Rodeó

2012.04.12. 07:47 fullthrottle

Sokat emlegetik a versenyzők, így mi is a "chattering" jelenséget, vagyis pattogást, rázkódást (ahogy tetszik). A MotoGP.com kiadott pár videót a katari hétvégéről, és a Yamaha szempontjából készült darabban 0:23-nál láthatjuk is demonstrálva, hogy miről is van szó.

(az esélyegyenlőség kedvéért íme a kétmásik márka klipjei is elérhetőek)

Szólj hozzá!

Címkék: yamaha katar motogp

Rossi csalódott, de nem adja fel

2012.04.11. 21:35 fullthrottle

Minden motorsport rajongó tudja mi történt vasárnap és mi azután. Valentino Rossi kissé kiakadt a Ducati és saját idei teljesítménye láttán. A kedélyek megnyugvása után a Motosprint készített vele interjút.

Rossi elismeri, hogy az idő senkit nem kímél. Ugyanakkor egy nehéz esztendő után még nem felejti el az ember, miként kell az élbolyban motorozni -állítja, hogy ő is tudja még. A Ducatinál Filippo Preziosi az agy, ő irányítja a dolgokat. Vale állítása szerint rajta múlik, hogy kapnak-e segítséget a vörösöktől.

A probléma röviden az alulkormányzottság. A Doktor véleménye szerint ez minden Ducati motor sajátsága volt, amit csak 2010 óta meglovagolt, és ezt maga is hihetetlennek tartja. A másik gond a bivalyerős motor, pontosabban az, hogy nem tudják annak erejét kihasználni. Erőforrásuk jóval erősebb a japán vetélytársaknál, de mit sem ér, ha nem tudják megzabolázni - a dolog a vezethetőség rovására megy.

Arról is megkérdezték a többszörös bajnokot, hogy Casey Stoner vajon miként boldogulhatott, de Valénak erre is volt válasza. Szerinte ausztrál vetélytársa szerencsés volt olyan szempontból, hogy nagyon fiatalon került a Ducatihoz, gyakorlatilag itt tanulhatta ki a szakmát a nagyok közt, vagyis volt ideje alkalmazkodni a motorhoz. Együtt fejlődött a géppel és tulajdonképp mostani sikereit is erre építheti, hogy megtanulta úgy kezelni ezt a szörnyeteget, ahogy kell.

Rossi 2010-ben azért szerződött a vörösökhöz két évre, hogy győzelemre vigye a márkát. Ez viszont kemény diónak bizonyul. Szeretne még két évig maradni, de a jelenlegi forma megkérdőjelezi ezt a tervet. Ennek ellenére maradna még.

A mostani állapot viszont az, hogy ha jól dolgoznak, elcsíphetnek egy ötödik, vagy hatodik helyet, ez viszont őt nem villanyozza fel. Ha mindig csak az ötödik helyért lehet küzdeni, az lépésről-lépésre megöli lelkesedést. Így viszont elveszti azt az élményt, amit a motorozás jelent. Ha benne van az emberben, hogy egyfolytában elverik a pályán, akkor az nincs jó hatással, és nem csak az egóra. Ha nem élvezi amit csinál, akkor pedig minden nehezebbé is válik.

Ugyanakkor úgy gondolja, hogy meg kell próbálniuk küzdeni és a legjobbat adni, hogy év végére egy  jelentősen feljavult motort kapjanak. Ez lenne szerinte a legjobb dolog, mert rengeteg problémát megoldana.

Szólj hozzá!

Címkék: motogp rossi ducati

Nap képe: nem most volt

2012.04.11. 07:47 fullthrottle

Fiatalok és vagányak: Chaz Davies, Leon Camier, Jordi Torres, Casey Stoner, Julian Simon és Joan Lascorz (nagyban).

Szólj hozzá!

Címkék: simon 125 stoner davies lascorz nap kepe camier

Figyelmeztették a két kakast

2012.04.10. 22:57 fullthrottle

A vasárnapi Moto2 futam kétségkívül izgalmasra sikerült, főleg a végkifejlet. Az utolsó körben történt incidens résztvevőit viszont utólag figyelmeztetésben részesítették. Kit ezért, kit azért.

Thomas Lüthi a szenvedő fél volt, mégis intést kapott. A svájci versenyzőt azért fedték meg a versenybírák, mert a levezető körben nem bírta türtőztetni magát és jókorát csapott Marquez jobb alkarjára. Az esetet veszélyesnek minősítették, mert a spanyol versenyző csak egy kézzel vezetett, a másikkal integetett, így akár baj is történhetett volna.

Marc Marquez viszont a veszélyes előzésért marasztalták el, Mike Webb versenyigazgató szerint nagyon kemény manőver volt, amely súrolja a sportszerűség határait. Büntetést azonban mégsem kapott, vagyis tulajdonképp kicsit kirakat döntés született.

Mindkét eset lement a közvetítésben, így a bíráknak valamit lépniük kellett, hogy a közvéleményt is megnyugtassák, valamint a torzsalkodó feleket is lecsendesítsék. A mostani megoldás a lehet legegyszerűbb módja volt a dolognak, csak az a kérdés, mennyire következetes. Mert hogy lesz még ennek folytatása, az szinte biztos, ráadásul a Moto2 nem az a kategória, ahol nagyon udvariaskodna bárki is.


Marc Marquez sqeezes out Tom Luthi at Qatar by Matthew_Guerrero_2

12 komment

Címkék: video katar marquez moto2 luthi

Nem tudni ki ül a megüresedett Kawára

2012.04.10. 22:11 fullthrottle

Joan Lasorz állapotáról ma már beszámoltunk, továbbra sem tudni sajnos semmi biztosat. Azóta annyi új információ érkezett, hogy mostantól minden reggel frissítik majd a versenyző Facebook oldalát a pillanatnyi hírekkel.

Viszont bármennyire is morbid, a Kawasakinak el kell kezdeni gondolkodni, hogy kit ültet fel az üresen maradt motorra, hiszen a szabályok kötelezik őket erre. A soron következő versenyen Assenben (ápr. 22) még nem, de azt követően Monzában (máj. 6.) már két versenyzővel kell felállniuk a rajtrácsra.

A döntés egyelőre nem született meg, de azt máris tudni lehet, hogy ki az aki nem(!) fog szerepelni a gyári Kawa alakulatában. A pletykák elsőként a csapattól tavaly távozó Chris Vermuelent kapták szárnyra, ám ez máris ki lett zárva. Egy másik ötlet szerint a tavaly szabadkártyával megkínált Akira Yanagawa lehetne jó választás, de a veterán Superbike sztár már benne van a korban (41 éves), és inkább már teszt feladatokat lát el. A csapat egy top versenyzőt szeretne, aki képes az idei szezonra sokat fejlődött és gyorsult technikát eredményesen megülni.

A gárda addig sem tétlenkedik, amíg mindez kiderül: két napos privát tesztet kezdtek el Valenciában, ahol egyelőre csak Tom Sykes képviseli a zöld színeket.

6 komment

Címkék: vermeulen wsbk kawasaki lascorz yanagava

Nincs változás Lascorz állapotában

2012.04.10. 16:17 fullthrottle

Újabb sajtóközleményt adott ki Kawasaki csapat a múlt csütörtöki után, a már több mint egy hete kórházban fekvő Joan Lascorz állapotáról. A versenyző április másodikán szenvedett súlyos balesetet az imolai WSBK tesztelésen.

Lascorz továbbra is a barcelonai Vall d’Hebron kórház intenzív osztályán fekszik altatásban. Pénteken az orvosok megpróbálták felébreszteni, de tüdejében lévő nyálka, valamint a túlságosan izgatott, mozgékony reakciók miatt elhalasztották a műveletet.

Állapotáról nem tudni továbbra sem biztosat, s addig nem is terveznek újabb hírt adni, amíg valamilyen változás nem történik.

7 komment

Címkék: wsbk kawasaki lascorz

Divat lett Rossit alázni?

2012.04.09. 19:52 fullthrottle

Futam után mindig érdekes látni a nyilatkozatokat, hogy ki mire fogja a kudarcot (azt most hagyjuk, hogy jogosan, avagy csak alibiből). Katarban Stoner izomlázra, Pedrosa influenzára, Spies az esések miatti vibrációra, Crutchlow pedig arra panaszkodott, hogy a startnál egész egyszerűen nem értek le a lábai, mert állítottak a tank elhelyezkedésén.

No de mi van Valentino Rossival? Az olasz szupersztár tavaly élete mélyrepülését mutatta be, és nagyon úgy tűnik, hogy idén is ezt a vonalat folytatja. Tizenkettedik hely az időmérőn, tizedik a versenyen. Hol van az a Vale, akinek az volt a legnagyobb gondja, hogy mivel bolondozzon a győzelmek után?

A tavalyi szezon első versenyén 7. helyet ért el, 16 másodperc hátrányban. Most 33-mal maradt le a tizediken - nem túl jó irány. Persze benne van az is, hogy kiszaladt a pályáról, mikor Barbera megelőzte, de enélkül is legfeljebb a hatodik helyért csatázhatott volna. A Doktor meggyőződése egyébként, hogy spanyol márkatársa előtt csak egy cél lebegett: hogy megelőzze őt, bármi áron. Divat lett Rossit alázni? Ide is eljutottunk.

Rossi ezúttal most kiakadt, talán első alkalommal, mióta a vörösöknél van. Állítása szerint a Ducati nem követi a tanácsait amiket ad, ő pedig nem mérnök, így nem tudja megoldani a problémákat. Márpedig a jelenlegi technikával nem tud jól menni, ezt ő maga is bevallja. Sőt mi több, még úgy sem, mint mások ugyanezzel a motorral. Hayden ha nem is kiemelkedő, de sokkal jobb eredményeket ér el.

Ugyanakkor az amerikai eredményei sem világraszólóak, Rossi szomorúan ismeri el, hogy akkor se lenne boldog, ha ő végzett volna a hatodik helyen. Győzelemhez szokott, és ezért szerződött a Ducatihoz is, hogy győzelemre vigye, de legalábbis a dobogó lenne a cél.

Az egyik legnagyobb gond a gumikban keresendő. Használt abroncsokon jobb eredményeket ér el rendszerint, ami valljuk be, hogy tényleg furcsa tény. "A motor problémái nem változtak, mint ahogy az én kéréseim sem. Vezethetetlen, és nem számít melyik pályán vagyunk." Az egykori bajnok az új Bridgestone abroncsok érkezésében sem tud bízni, olyan problémák vannak, amelyet egy jó beállítással sem lehet orvosolni.

A motorversenyzésben egy jó munkakapcsolathoz két út lehetséges: vagy a versenyző alkalmazkodik a motorhoz, vagy a gépet idomítják a versenyzőhöz. A Ducati most válaszúthoz érkezett, mert az első megoldás nyilvánvalóan nem működik. Rossi szerződtetése pedig nem két fillérbe került. Vagy netán nem is olyan elrugaszkodott pletyka az a Coca-Cola Yamaha?

Az már csak a hab a tortán, hogy a régóta hű társ, Jeremy Burgess is megszólalt és nem feltétlenül hízelgő módon. Az ausztrál szerelő / mérnök legenda azt pedzegette, hogy talán Rossi már túl van a fénykorán, és nem a mezőny legjobbja többé. Véleménye szerint egy módon lehetne minderről megbizonyosodni: adni neki egy győztes technikát, hogy be tudja bizonyítani, igenis vissza tud térni a csúcsra.

29 komment

Címkék: motogp rossi burgess

Elmaradt a második futam Brands Hatchben

2012.04.09. 18:25 fullthrottle

Biztonsági okokból nem rendezték meg a mai második futamot a British Superbikeban, a Brands Hatch-i pályán. Az okok részben az időjárásra vezethetőek vissza.

A program már eleve csúszott, mert a kisebb kategóriákban rengeteg volt a bukás az esős körülmények miatt. A döntés viszont akkor történt meg, mikor a pályára engedték a mezőnyt, hogy egy nyolcperces szabadedzés keretein belül felmérjék az aszfalt állapotát.

A boxba visszatérő versenyzők egyöntetűen veszélyesnek ítélték pályát, az eső és a balesetek miatt kifolyt olaj miatt rendkívül csúszóssá vált a felület. Így a rendezők inkább nem kockáztattak és jobbnak látták lefújni a második versenyt.

A futam egy későbbi időpontban pótolva lesz, valószínűleg valamelyik következő helyszínen toldanak be majd plusz egy megmérettetést.

Szólj hozzá!

Címkék: verseny bsb brands hatch

süti beállítások módosítása