HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Botrányos biztonság

2011.10.25. 19:40 fullthrottle

Próbálnánk elengedni Marcót, de még nem lehet - továbbra is jönnek a hírek, fejlemények. Különféle híresztelésekből eddig is lehetett hallani, hogy Simoncellit nem igazán megfelelően szállították le a pályáról a mentőig, ám eddig csak egy rosszul sikerült kép volt a bizonyíték, most egy videó is érkezett.

A mozgóképet nem szívesen illesztjük be, nem ide való (aki szeretné, itt megnézheti), viszont a dolog megér egy kis morfondírozást. Szögezzük le, hogy az olasz élete minden bizonnyal nem ezen múlott, hiszen már az ütközéskor gyakorlatilag olyan súlyos sérüléseket szerzett, amiből nem volt visszaút.

Az azonban valahol felháborító, hogy itt van egy top kategóriás sport, ahol milliókat költenek a technikára, a fejlesztésekre, a csinnadrattára, viszont arra nem tudják kiképezni a hordágyat cipelőket, hogy azt nem illik elejteni? Megkérdőjelezhető az is, hogy miért kellett szaladni, mikor a futamot leintették, pont azért hogy a sérült versenyző megfelelő ellátást kaphasson. Miért állt a mentő olyan messze, és miért nem ment be a pályára, amikor már lett volna erre lehetősége? Miért Marco Simoncelli éppen odaérkező édesapjának kellett besegítenie a hordágyat a mentőbe? Ha nincs ott megint elejtik?

Csupa jó kérdés, persze elhessegethetjük azzal, hogy nem számít már és akkor sem számított. Ezzel is lehet vitatkozni, mert ott vannak az olyan fogalmak, mint például a tisztelet - ne úgy kelljen már egy versenyzőt lerángatni a pályáról, mint egy darab rongyot (hasonló elbánásban volt része Shoya Tomizawának és Daijiro Katoh-nak is). Ugyanakkor ha netán nem életveszélyes, de súlyos sérülései lennének valakinek, akkor egy ilyen kis manővertől az sokkal rosszabbra fordulhatna.

Lenne mit tanulni a szervezőknek a dologból, és nem csak a helyszínen, hanem a sorozatért felelős szervek köreiben is. Lehet azzal védekezni, hogy maximális a biztonság és mindent megtesznek. Az ilyen képsorokat látva az embernek kinyílik a bicska a zsebében. Talán lehetne foglalkozni valakinek ezzel a dologgal is, mikor már mert sokadjára lát ilyet az ember, akkor nem hiszi el, hogy ez újra megtörténhet. Pedig lehet hogy meg fog?

Amikor a pályamunkások a motorokkal "bénáznak" akkor az ember csak a fejét fogja, esetleg mosolyog. A csapatfőnökök gondolatai közt pörögnek a dollárok, a szerelők pedig csalódottan konstatálják, hogy ma eset megint nem alszanak. Nyilván ez sincs rendben, de amikor egy ember egészségéről, urambocsá' életéről van szó, akkor könyörgöm figyeljünk már egy kicsit. Egyszerűen nem hiszem el, hogy ezt ne lehetne jobban megszervezni.

Persze nyilván könnyebb jogdíjra hivatkozva különféle versenyrészleteket letiltatni a videómegosztó oldalakról és közben vigyorogva számolni a képzeletben növekvő bevételt. Könyörgöm, valaki tegyen már valamit! Mert ez így nagyon nem jó....

1 komment

Címkék: video motogp sepang simoncelli

A bejegyzés trackback címe:

https://vroom.blog.hu/api/trackback/id/tr753329711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

==T== 2011.10.25. 20:28:00

Lehet szidni az F1-et, de ott ilyesmi nem fordulhatna elő.
süti beállítások módosítása