HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Stoner nyert, ki más?

2011.11.06. 15:04 fullthrottle

Furcsa versenye volt a királykategóriának is, bár itt nem elsősorban az időjárás miatt alakult így, legalábbis kezdetben. Az előző, sepangi verseny után a legkevésbé sem hiányzott egy bukás, pláne nem egy tömeges - mindjárt az első kanyarban négyen elfeküdtek.

A rajttól természetesen a repsolos fiúk jöttek el a legjobban, még Dovizioso is, aki kicsit hátrébbról kényszerült indulni ezúttal. Talán picikét túl szűken vágott be az első kanyarnál Bautista elé, aki emiatt elcsúszott, és estében begyűjtötte a két gyári Ducatit Rossival és Haydennel, valamint De Puniet Pramac-ját. A versenyt mindannyian feladták, mindössze néhány méter után tizenkét fősre apadt a mezőny.

A néha csepergő eső ellenére a verseny középső része nem hozott körömrágós izgalmakat, Stoner hamar ellépett és magabiztos előnyt szerzett. A második helyért jó darabig a két másik gyári hondá küzdött Spies-szel szorosan a nyomukban. Bár volt a csatának egy-két jobb mozzanata, inkább csak vonatozás lett a vége. Pedrosa végül elfáradt és kivált a küzdelemből, az amerikai azonban Dovizioso nyomában maradt.

Az izgalmak a végére maradtak, nagyon lógott az eső lába az utolsó körökben, a tartalékmotorokat is kitolták a csapatok, ám végül cserére nem került sor. Spies megtáltosodott és megelőzte Doviziosot, Stonert pedig megzavarták az egyre zordabb körülmények és leadta hatalmas előnyét. Az utolsó körökben a yamahás az ausztrált is legyűrte és úgy nézett ki, hogy senki és semmi nem állíthatja meg. Az utolsó kanyarból kijövet azonban nem sikerült jól a kigyorsítása, az idei világbajnok viszont résen volt és lesből támadva épp a célvonalnál előzte meg. Casey Stoner tizenöt ezredmásodperc előnnyel gyűjtötte be a szezonban elért tizedik győzelmét, ezúttal a szerencse is mellészegődött.

Kissé hátrébb Crutchlow és Abraham vívtak külön versenyt a legjobb újonc címért, melyből végül a brit jött ki győztesen; a cseh elesett. A Tech 3 versenyzője egyébként a végére teljesen kifulladt Pedrosát is lehagyta.

A két beugró is egymással küzdött a verseny során és végül Nagasuka a hatodik, Hayes a hetedik helyen zárt, ami annak ellenére is dicséretre méltó, hogy sokan buktak előttük és a körülmények sem voltak szokványosnak mondhatóak. Az amerikai egyébként némi szerencsének is köszönhetően megnyerte a reggeli bemelegítést, egy jól időzített utolsó körnek köszönhetően a felszáradó pályán.

A gresinis Aoyama érthetetlenül gyenge produkciót nyújtott, talán egész évben nem ment ilyen gyengén. Könnyen elképzelhető, hogy megviselték a Sepangban történtek mind őt, mind a szerelőket. Reméljük azért jövőre összeszedi magát a japán és a Superbike-ban bizonyítani tud majd Jonathan Rea mellett.

Valencia - MotoGP verseny

1.     Casey Stoner / AUS / Repsol Honda / 48m 18.645s   
2.     Ben Spies / USA / Yamaha Factory Racing / 48m 18.660s   
3.     Andrea Dovizioso / ITA / Repsol Honda / 48m 24.581s   
4.     Cal Crutchlow / GBR / Monster Yamaha Tech 3 / 48m 27.363s   
5.     Dani Pedrosa / ESP / Repsol Honda / 48m 27.966s   
6.     Katsuyuki Nakasuga / JPN / Yamaha Factory Racing / 48m 42.463s   
7.     Josh Hayes / USA / Monster Yamaha Tech 3 / 48m 51.763s   
8.     Karel Abraham / CZE / Cardion AB Motoracing / 48m 56.597s   
9.     Loris Capirossi / ITA / Pramac Racing / 49m 7.598s   
10.   Toni Elias / ESP / LCR Honda / 49m 11.146s   
11.   Hector Barbera / ESP / Mapfre Aspar / 49m 25.164s   
12.   Hiroshi Aoyama / JPN / San Carlo Honda Gresini / 49m 27.405s   

nem fejezték be:
Randy de Puniet / FRA /Pramac Racing   
Nicky Hayden / USA / Ducati Marlboro   
Valentino Rossi / ITA / Ducati Marlboro   
Alvaro Bautista / ESP / Rizla Suzuki   

A bajnokság végeredménye:

1. Stoner 350
2. Lorenzo 260
3. Dovizioso 228
4. Pedrosa 219
5. Spies 176

(részletes eredmények)

8 komment

Címkék: valencia motogp stoner

A bejegyzés trackback címe:

https://vroom.blog.hu/api/trackback/id/tr43358415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dhp 2011.11.06. 15:29:24

Sajnálom, hogy így ért véget ez a szezon...
Azt is hogy ez a hétvége sem sikerült valami fényesre.
Terol teljesítménye szép volt, Bradl-é kevésbé. Személy szerint én nem nekik szorítottam, és sajnálom is Marquez-t, mert ha nincs ez a buta esés, akkor garantáltan ő nyer. Terol mellett meg az szól, hogy fejben jobban ott van... talán ennek is köszönhető, hogy végül meg tudta nyerni a vb-t.
Ami a királykategóriában történt, az meg különösen gázos volt. Rossi szerintem szebben zárhatta volna ezt az évet, megkockáztatom, hogy egy harmadik helyet is elérhetett volna. Valamelyik nap írta Twitter-en, hogy hidegben, és esőben jól mennek, ha esne a hó, akkor nyerne. :)

No de... reméljük a legjobbakat a következő évre.

Ndroid · http://android.blog.hu 2011.11.06. 18:06:39

@dhp: Hát igen, érdekesebb lett volna ha nem hullanak ki pont ők négyen. Különösen de Puniet meg Bautista voltak formában.

Szerintem megérdemelt helyekre kerültek a VB címek. Terol sokkal érettebb versenyzést mutatott be, míg Zarco sokat hibázott, Vinalesnek meg voltak a végefelé szürke versenyei, de így is le a kalappal előtte.
Marquez jobb, volt mint Bradl, mégis inkább utóbbi érdemli a címet, mert a "kiscsikó" sokat hibázott és olykor durván. Persze a sepangi eset nem feltétlen az ő hibája.

gelsystem 2011.11.07. 09:12:24

bautista elcsúszott..........igen!
mert a dovizioso megpöccintette az első kerekét............

SomeSeed 2011.11.07. 10:28:06

Srácok, legalább egyszer olvassátok már át, mielőtt kiteszitek, vagy copy-paste-el dobjátok be egy word lapra, bekapcsolt helyesírás ellenőrzéssel... Értem én, hogy a totalbike a főnökötök, de az igénytelenséget nem kellene átvenni. Vagy követelmény? Mert akkor nem szóltam.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.11.07. 11:28:56

@gelsystem: Azért fogalmaztam ilyen óvatosan, mert nem volt egyértelmű az eset. Most is visszanéztem már századszor, de Dovi nem hirtelen vág be Bau elé, jó ideje ott van már, és nem is vált hirtelen irányt az ütközés előtt. Kicsit Bau is benne van a dologban szerintem, vagy legalábbis versenybaleset. Az mondjuk meg pech, hogy ahogy csúszott a Suzuki, begyűjtött három vétlen motort is. Mondom ezt úgy, hogy mind a négy embert nagyon sajnálom, hogy kiesett.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.11.07. 11:31:34

@SomeSeed: Természetesen a hibákra nincs mentség, szóval igazad van, próbálok majd rá figyelni. Természetesen átolvasom élesítés előtt, de van ami így is bennmarad. Egyedül csinálom az oldalt, sokszor a kapkodásban nem egyszerű a helyzet. De ha most látsz itt pl. valamit ebben a postban, akkor mondd nyugodtan, vagy küldd el mailben, mert lehet, hogy valami típushibáról van szó, amit én észre sem veszek.

SomeSeed 2011.11.07. 11:55:59

@fullthrottle: Semmi gond, nem b@szogatás volt, még ha annak is nézett ki. :) Nézzük.

Második bekezdés: "rajttól természetesen a respolos fiúk jöttek el a legjobban" Nem respolos, hanem repsolos. Ugyanezt a mondatot "kicsit"-el végzed, a következőt ugyanezzel indítod. Valamelyiket érdemes lecserélni szinonimára, mert ugyan nem helyesírási hiba, de stilisztikai-nyelvhelyességi.

"A második helyért jó darabig a két másik respolos küzdött" Itt megint respol-repsol.

Amúgy javítottál már rajta? Csak mert több hibára emlékszem...

Mindezeket leszámítva pedig a cikkek igényesek, kulturáltak és tárgyilagosak, ezt szeretem. Így tovább.

fullthrottle · http://vroom.blog.hu 2011.11.07. 13:52:18

@SomeSeed: Írtam már többször másoknak, hogy nyitott vagyok az építő kritikára, senki sem hibátlan, így lehet tanulni. Úgyhogy köszi az észrevételeket, javítottam is, jogos volt mind. A betűcsere sajna gyakran előfordul nálam a nagy kapkodásban és néha már nem is veszem észre utólag. :S De próbálom figyelni.

Egy dolgot fixáltam előzőleg, de az csak egy stilisztikai dolog volt, egy nem odaillő betű bennmaradt.

Köszi a dicséretet, olvass továbbra is. :)
süti beállítások módosítása