De legalábbis Jorge Lorenzo-nak nem tetszik.
De legalábbis Jorge Lorenzo-nak nem tetszik.
Egy kis lazítás a futamok nélküli hétvégére. Chaz Davies megjárt már szinte majd minden kategóriát és úgy tűnik idén végre beérik mindazon munka, amit eddig befektetett - vezeti a WSS mezőnyét és jó esélye van a bajnoki címre. Nosza, az egyik szponzora, a Monster rittyentett is neki egy rövidke dokumentumfilmet, amiben kicsit közelebbről megismerhetjük, ki is az a Chaz Davies - honnan jött és hová megy. Lesz neki hely a WSBK-ban jövőre? Képességei alapján mindenképpen.
Lassan úgy néz ki összeáll a MotoGP mezőny mégiscsak a Japán Nagydíjra. Legutóbb ugye a Tech 3 közölte, hogy ők ott lesznek, Stoner (és Lorenzo) elzárkózó véleménye is enyhült, s a Doktor ugyan még szabadkozik, most egy újabb csapat nyilvánította ki, hogy elutazik a szigetországba az októberben esedékes versenyre. Jelesül az Aspar Team-ről van szó, s mivel ők mindhárom kategóriában (a Moto2-ben illetve 125-ben is) érdekeltek, így természetesen a szándék is kompletten értendő. Jorge ‘Aspar’ Martinez csapattulajdonos elmondta, hogy talán egy kicsit túl lett misztifikálva a dolog, elvégre ha olyan rossz lenne a helyzet arrafelé, akkor nem engednék, hogy emberek éljenek a sérült erőműtől 120 kilométerre fekvő Motegi pálya mellett. Továbbá hogy most látogatott oda a japán bajnokság is, és minden gond nélkül lebonyolították a futamaikat. Az egykori versenyző azzal is példálózott, hogy Japán gazdasági élete sem állt meg, motorversenyeken kívüli érdekeltségek is utaznak nap mint nap távol-keleti országba és folytatják üzleti (vagy egyéb) tevékenységüket, ahogy azelőtt. Azt is leszögezte, hogy nem gondolja, hogy a Dorna vagy a Honda, de bármelyik más japán cég veszélyeztetné a világbajnokság berkein belül dolgozók egészségét, ha bármilyen veszély fennállna. A szükséges óvintézkedéseket ők is meg fogják tenni, például a szokásos 6-7 nap helyett lehet csak a szükséges minimumot, azaz csak 5-öt maradnak, de a mai nappal bizonyossá vált - ott lesznek. Ezzel tehát már legalább négy versenyzőjére lehet számítani a királykategóriának (Aoyama ugyanis korábban már kiállt a hazai futam mellett, ha még csapata nem is tett hivatalos bejelentést, sőt ha Abraham-et is idevesszük, akkor már öten vannak), de minden bizonnyal az elkövetkezendő hetekben többen is csatlakoznak majd a résztvevők táborába. Az igazi kérdés inkább az, hogy lesz-e olyan aki tényleg távol marad, illetve hogy a foghíjas mezőnnyel is megtartják-e a versenyt.
Remélhetőleg Jeremy McWilliams-et nem kell bemutatni az olvasóközönségnek (ha mégis). Visszavonult versenyző ritkán nyugszik, a jó öreg Jeremy sem otthon a fotelben issza a habos kakaót, hanem versenyzik, csak kisebb volumenben. Egész pontosan egy Harley-Davidson XR 1200 nyergében, és olyannyira nem aprózza el, hogy tavaly meg is nyerte a brit bajnokságot. A mostani aktualitás viszont az, hogy a jövő héten megrendezendő amerikai MotoGP futam hétvégéjén rajthoz áll majd az amerikai XR1200 bajnokságban is szabadkártyával (illetve bajnoki címe jogán), természetesen egy 99-es rajtszámú géppel. A verseny amúgy is történelmi jelentőségű lesz, utoljára ugyanis 1909-ben, azaz több mint száz éve versenyeztek az amerikai gyár motorjai a Brickyard-on.
Nem szegte kedvét Nico Terol-nak a brno-i fiaskó, le is nyilatkozta a verseny után, hogy a nullázás után csak eltökéltebb lett. S úgy tűnik tényleg - friss képek tanulsága szerint Rocky Balboa elszántságával készül, hogy Indianapolisban szépíthessen és újra növelje a világbajnoki összetettben kissé megcsappant előnyét. Azért furcsa edzésmódszerei vannak a srácnak, tessék vigyázni azzal a labdával....
Végre valami hivatalos információ is napvilágot látott a sok találgatás és pletyka után a Rizla Suzuki 2012-es MotoGP béli terveiről. Brno-ban jelen volt és megszólalt Shinichi Sahara, a csapat projekt menedzsere és biztosított mindenkit, hogy ugyan nem tudják hogy 800-as vagy 1000-es géppel, de ott lesznek a rajtrácson 2012-ben. Elég későn kezdték el a nagyobb térfogatú gép fejlesztését a többiekhez képest, alapvetően ez az oka, hogy nem tudják még, bevetik-e majd. A Rizla Suzuki 2012-ben is egyfős csapat lesz, de képviselőjük is elmondta, hogy Bautista más csapatokkal tárgyal, például a Tech 3 Yamahával, így minden bizonnyal ő távozni fog. Szeptemberig még nézelődnek és tudják, hogy nagy neveket nem tudnak leszerződtetni, de optimistán állnak a feladat elébe. A dolog furán hangzik, mert mostanára körülbelül mindenki elkönyvelte magában, hogy John Hopkins lesz a versenyzőjük, ha egyáltalán fennmarad a csapat. Valóban keresgélne a Suzuki, vagy csak blöffölnek (és ha igen miért)? Egyelőre elégedjünk meg ennyi infóval, már ez is valami.
S ha már négy kerékre merészkedtünk előzőleg, íme még egy hír, ennek azonban már több köze lesz a gyorsasági motorsporthoz. Úgy tűnik ugyanis, hogy Jorge Lorenzo megirigyelte, hogy kollégái olyan jól mulatoztak a Ferraris pilótákkal januárban, és ugyan nem jégen de go-kartozni fog. Elfogadta ugyanis Felipa Massa meghívását, aki hazájában, Braziliában szokott év végén jótékonysági rendezvényt tartani, ahol ismert versenyzők, mint Tony Kanaan vagy Rubens Barichello száguldoznak a miniatűr járgányokkal, most majd Jorge-nek is jut egy. Sokan csalódottak lehetnek, hogy Michael Schumacher ezúttal nem lesz ott, ugyanis az esemény egyszerre van a Race of Champions-szal, ahová már hivatalos.
"Micsoda? Autós videó egy motoros blogon? Szentségtörés!" Az, mégis úgy gondoltuk, hogy a mai amúgy kicsit lassú napot feldobjuk ezzel a remek filmecskével, ami pont kapóra jött és amit minden benzingőztől fertőzött egyénnek látnia kell. Ken Block-ot nemigen kell bemutatni valószínűleg, mint ahogy az általa elkövetett örült bemutatókat sem. A Gymkhana sorozat ezennel negyedik részéhez érkezett, a jól ismert 43-as most Hollywood-ban, díszletek közt köröz (ugye mondani sem kell, hogy a végeredmény látványos).
Nagyon úgy fest, hogy John Hopkins MotoGP-s kirándulása nem múlik el következmények nélkül. Mint ismert, az amerikai beugróként részt vett az elmúlt, brno-i futamon, ám ott még az időmérő előtti utolsó szabadedzésen bukott és megsérült. Jobb kezén roncsolódott ujjait tegnap megműtötték otthonában Kaliforniában, ám úgy néz ki a lábadozás talán tovább tarthat majd, mint azt elsőre megítélték. A dologról maga Hopper értekezett a Twitter oldalán, elmondása szerint ígérni ugyan nem tudja, de valószínű, hogy Donnington Park-ban tér vissza a BSB sorozatba. Ez viszont azt jelenti, hogy a cadwell park-i megmérettetésről lemarad, ami azért gond, mert a "rájátszásba" ugyan már bejutott, de értékes pódium utáni plusz pontokról marad így le (a BSB szabályokról bővebben erre).
Rövid időn belül két bejelentés is történt, már ami a női motorversenyzőket illeti. Kezdjük a fenti szőkeséggel, aki nem már mint Elena Myers és az AMA sorozatban versenyez (nem mellesleg nyert is tavaly versenyt SuperSport kategóriában az Infineon Raceway-en). A hölgy most lehetőséget kapott, hogy egy 800-as MotoGP masina nyergében csináljon történelmet. Versenyezni ugyan még nem fog, de Indianapolis-ban, a hétvégét megelőző csütörtökön próbaköröket futhat majd a Rizla Suzuki csapat jóvoltából. A lenti leányzó már viszont Melissa Paris, aki szintén a tengerentúlon rója köreit, de az AMA Daytona Sportbike kategóriában. Nos, ő pedig a BSB felé kacsintgat és konkréten indulni is fog egy R6-os Yamaha-val az ottani SuperSport zárófutamán, kedvező esetben pedig maradhat is a teljes 2012-es szezonra.
Idén már többször is felmerültek hölgyek nevei mindkét szériát tekintve. A BSB-ben év elején még úgy volt, hogy Jenny Tinmouth állandó szereplője lesz a sorozatnak egy Aprilia nyergében, ám sok gond volt a Splitlath Motorsport motorjával, nem sikerült az időlimitet sem megfutnia a második fordulóban, így májusban elváltak az útjaik. Moto2-ben meg ugye Elena Rosell ugrott be a sérült Julian Simon motorjára Assen-ben, de a versenyig már nem jutott. Sebaj, a Motorland Aragon pályáján kiköszörülheti a csorbát, ahol ismét lehetőséget kap egy Aspar motoron, immár nem helyettesként.
(a teljesség kedvéért meg említsük meg Katja Poensgen nevét is, aki jó pár esztendeje volt rendszeres szereplője a 250-es versenyeknek, igazi nagy áttörés nélkül, de a 2001-es esztendő bajnokságában 2 pontot is felcsippentett)
Bónusz: Ugyan nem csaj, de ha már a helyettesítésekről, meg beugrásokról van szó - JD Beach, a 2008-as Red Bull Rookie Cup bajnoka a Moto2-ben versenyez majd Indianapolis-ban, mégpedig Tommaso Lorenzetti helyén (aki viszont Kev Coghlan-t váltotta korábban) az Alex Debon neve által féjelzett Moto2 Aeroport de Castello/Cartellon Mediterraneo Blumaq csapat színeiben. A srác amúgy Casey Stoner jóbarátja és az utóbbi időben az AMA sorozatban próbálgatja szárnyait, nem is rosszul.
Utolsó kommentek