Általános dolog, hogy a motorsport bármely műfajában ténykedő versenyzők nem vetik meg a pályán, és hivatalos szerepléseken kívüli szórakozást sem. Nemrég láthattuk, ahogy Alvaro Bautista motocross-szal lazít, most Marco Melandri ment el egy kicsit supermoto-zni. Az esemény meg is lett örökítve egy spéci, sisakra szerelt kamerával. Íme:
A Pramac Ducati helyzetét nem is jellemezhetné jobban semmi sem, mint ez a kép. Versenyzőiknek nem áll túl jól a szénája a jövő évi folytatást tekintve, így nagy kérdés, hogy képletesen szólva ki fog ebbe a gúnyába belebújni 2012-ben?
A cadwell parki hétvége után kialakult a végső sorrend a bajnokság utolsó szakaszára, vagyis a rájátszásra, s ebben "A hegy" is szerepet játszott. Nagy meglepetés már nem született, ugyanazok a nevek vannak a listán, akik eddig is az első hatban "tanyáztak", viszont némi incidens gátolta meg, hogy az a bizonyos meglepetés megszülethessen. Michael Rutter nagyon is elemében volt ugyanis és formája alapján képes lehetett volna a jelenlegi bajnokot, Kiyonari-t kiverni az esélyesek közül, ám a vasárnapi, első versenyen incidensbe keveredett Josh Brookes-szal, aki nem éppen fair play díjas módon tette ki a mezőny veteránját éppen a pálya látványosságát jelentő "hegy" utáni szakaszon. Brookes-ot ugyan később diszkvalifikálták a végeredményből, ám ez a Ducati-val versenyző Ruttert aligha vigasztalta, hiszen megsérült és a további futamokon már nem tudott beleszólni a végeredménybe (a második futamon még indult, de fájdalmai miatt pár kör után kiállt). Az ausztrál versenyző meg is kapta a "mezőny rosszfiúja" címet, ám ezzel együtt is jól szerepelt a további futamokon és bebiztosította magát a már említett hatosba.
Ki lesz tehát a bajnok? Netán Hill, aki egész hétvégén, de az utóbbi versenyeken is "ijesztő" dominanciát mutatott? Képes lehet "Shakey" Byrne megújulni az utolsó három hétvégére? A sérülés után elő tud húzni valamit Hopkins a kalapból, s netán jót tett neki a kis pihi? Laverty és Brookes tud-e profitálni a mostani jó formából és hogy felzárkozhattak pontszámban a többiek mellé? No és végül a nagy kérdés, hogy a kurrens bajnok Kiyonari magára talál-e végre, hiszen egész évben elég gyenge formát mutatott - most kapott egy utolsó esélyt a címvédésre. Meglátjuk, folytatás nem egészen két hét múlva Doningtonban.
MCE Insurance British Superbike Championship állása Cadwell Park után:
A múlt heti Castrol Honda teszten kiderült, hogy Ruben Xaus még távol áll a visszatéréstől, így az a döntés született, hogy a hétvégi WSBK versenyen Nürburgringen a japán Tamada fogja helyettesíteni. Az egykori MotoGP és WSBK menő utoljára 2009-ben versenyzett szerződésesként Kawasakival, tavaly csak beugrott szintén helyettesként a portugál versenyen az akkori fiók BMW alakulatnál. Mostanában sem nyugdíjasként tengeti egyébként az életét - a japán bajnokságban versenyez, a Suzukai 8 óráson például dobogóra is állhatott. Most kap egy talán utolsó esélyt világbajnoki szinten, nem is rossz csapatnál, ami ha jól sül el, talán még beindíthatja pár csapatvezető fantáziáját.
A német futamról egyébiránt Chris Vermeulen is hiányozni fog, ugyanis az orvosok az ő sérüléseit elbírálva sem voltak bizakodóak, így az ausztrál inkább Imolában térhet vissza, ám az ő helyettesítéséről egyelőre nem érkezett hír. Ellenben jó hír, hogy Kawasakis csapattársa, Tom Sykes viszont ott lesz a német versenyen, vagyis neki sikerült felépülnie annyira, hogy rajthoz tudjon állni.
Colin Edwards-szal kapcsolatban már a hétvége előtt felmerültek a pletykák, miszerint esetleg jövőre egy CRT motoron ülne, ám mostanára ez odáig fajult, hogy több forrás is a Forward Racing Suter/BMW öszvérjére prognosztizálja. Jelenlegi mérnöke, Guy Coulon szerint a Tech 3 is gondolkodott a CRT projectben, egy R1 erőforrással, de a hétvégén a csapat vezetője, Hervé Poncharal lehűtötte a kedélyeket - jövőre is két szatelit Yamaha-val térnek vissza, és ezen kívül még két Moto2-es masina szerepel csak a tervekben (vagyis marad minden a megszokott módon - csak az a kérdés kik ülnek majd a kétkerekűeken). Edwards-tól ugye nem áll távol a motorfejlesztés (lásd év elején Moto2 motort is tesztelt) így testhezálló lehetne neki a szerep, ám hiába faggatták terveiről, nem volt hajlandó konkrétumot elárulni. Csupán annyi hangzott el tőle, hogy szerinte a CRT motorok néhány pályán meglepetést fognak okozni, ami az bizonyítja, hogy őt is foglalkoztatja a kérdés, vagy netán ez már egyfajta tudatalatti kinyilatkoztatásnak tekinthető? Az idő erre is választ ad majd hamarosan.
Jelentem, visszatértünk a rövid technikai szünet után. A fenti kép akár nap képe is lehetne, ha nem volna kissé szomorú aktualitása. Kenan Sofuoglu ugyanis komolyan megsérült (jobb bokája törött és bal térde sérült) az indianapolisi hétvége első Moto2-es szabadedzésén, amikor eme ominózus produkciót bemutatta. A hírek szerint lehetséges, hogy Misano-t is ki kell hagynia.
Összefoglaló és végeredmény most nem lesz (úgyis mindenki értesült már róla), de helyette egy-egy gondolat a kategória versenyeiről:
125: Terol magabiztosan hozta az egész hétvégét, visszatalált a győzelmi ösvényre a viszontagságok után, nemhiába edzett olyan elszántan. Ha így folytatódik, igazából csak az lesz a kérdés, hogy kik és hogyan döntik el a dobogós helyek sorsát.
Moto2: Bradl "megmutatta", hogy nem sérthetetlen, bár az időmérő után alighanem elégedett is lehet, hogy legalább ennyire meg tudta menteni a helyzetet. Marquez pedig komolyat lépett előre egy esetleges meglepetés bajnoki cím felé.
MotoGP: Stoner úgy fest, hogy most már behúzza az idei világbajnokságot, nincs igazán senkinek esélye megszorítani a látottak alapján, hacsak saját maga úgy nem intézi. Lorenzo viszont nem csak a bajnoki trófea átadásán kell hogy elgondolkodjon, hanem hogy Ben Spies kezd (végre?) a fejére nőni, amit sokan már az év eleje óta várnak. Rossi-nak viszont egészen más gondjai vannak, mostanában alighanem leginkább az élet értelmén gondolkodik, merthogy a Ducti-nál nem éppen rózsás a helyzet továbbra sem.
Jövőre akkor ugyanitt? Korántsem biztos - a friss hírek szerint négy esztendő után veszélybe került Indianapolis sorsa. Alighanem közrejátszik ebben a versenyzők pályát illető kritikája a felújított aszfalt ellenére, és az új texasi versenypálya felépítése is - nem biztos, hogy lesz itt hely három amerikai versenynek és ugye Laguna Seca-nak már van szerződése, míg a Brickyard-nak nem. Pedig, mint az látható, élővilágban is gazdag az aszfaltcsík környéke, és erről Casey Stoner is személyesen meggyőződhetett.
Utolsó kommentek