HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

2012-es MotoGP első látásra

2011.09.14. 13:22 fullthrottle

Megérkezett a nem végleges, de FIA által jóváhagyott 2012-es MotoGP versenynaptár. A 18 futamot tartalmazó tervezet hasonló az ideihez, Katarban kezdődik és Valenciában zár. Három helyszín szerződése még intézés alatta van, a németeknél meg ugye maga a pálya is kérdéses még. Az amerikai versenyeket egymás után csoportosították, de érdekes módon egy hónap van a két esemény között (így a mezőnyben dolgozó versenyzők és csapataik, "kénytelenek lesznek" az USA-ban üdülni idén nyáron :).

15 April Qatar* Losail 
29 April Spain (STC) Jerez
6 May Portugal (STC) Estoril 
20 May France Le Mans 
3 June Catalunya Catalunya 
17 June Great Britain Silverstone 
30 June Netherlands** Assen 
8 July Germany (STC) TBC 
15 July Italy Mugello 
29 July United States*** Laguna Seca 
19 August Indianapolis Indianapolis 
26 August Czech Republic Brno 
16 September San Marino Misano 
30 September Aragon Motorland 
14 October Japan Motegi 
21 October Malaysia Sepang 
28 October Australia Phillip Island 
11 November Valencia Ricardo Tormo

* Esti verseny
** Szombati verseny
*** Csak a MotoGP osztály
STC (szerződés alatt)
TBC (később hozzák nyilvánosságra)

FRISSÍTÉS: További adalék, hogy Phillip Island is visszakaphatja a téli teszthelyszín státuszát. Sok kritika érte a a szabályokat a kevés tesztlehetőség miatt (legutóbb Rossi fakadt ki emiatt, hogy a Ducati fejlesztésével ezért is maradtak el), így a két Maláj gyakorló forduló mellett az ausztrál pálya is csatlakozhat, míg a katari futam előtti két napos próbát viszont törölnék. Az viszont biztosnak tűnik, hogy a december 1-től január 31-ig tartó időszakban továbbra is teszttilalom áll majd fenn. Újabb részletek a hétvégi Aragon GP alkalmával várhatóak.

Szólj hozzá!

Címkék: versenynaptár motogp moto2 moto3

Nesze neked demokrácia

2011.09.14. 12:48 fullthrottle

Egyre másra jönnek a pozitív hírek, hogy ki mindenki erősíti meg a Japán Nagydíjon való részvételét (noha ahhoz képest, hogy jó két hét múlva kerül megrendezésre, még azért elég kevesen vannak eme táborban), vannak azonban akik még mindig ódzkodnak. A 125-ös kategóriában érdekelt Mahindra csapat például a csapattagokra bízta a döntést, aminek meg is lett az eredménye. A kilencfős technikusi és szerelő gárdából ugyanis senki(!) nem akar menni, és a két versenyző, Danny Webb és Marcel Schrotter részvétele is kétséges. A dolog a srácokkal még azonban nincs lefutva, ha netán mégis mennek, akkor egy teljesen új csapatot toboroznak nekik, akik kiszolgálják majd őket (mert ugyebár valaki kell, aki összerakja és beállítja a motorokat). Nicola Casadei csapatvezető jó kapitányhoz hűen mindenképp a helyszínen lesz, igaz a bázisát inkább Tokióra helyezi, ami napi 500 km-es utazgatást jelent majd. Van egy olyan érzésünk, hogy lesznek itt még érdekes bejelentések és egészen furcsa futamokat láthatunk majd Motegiből (ha egyáltalán).

Szólj hozzá!

Címkék: 125 mahindra motegi

Megköttetett - 2013-tól ismét lesz Argentín nagydíj

2011.09.14. 10:40 fullthrottle

Ami hétfőn még csak szóbeszéd volt, mostantól hivatalos - Argentína 2013-tól három éven át újra vendégül láthatja a MotoGP mezőnyét. Mint azt korábban már említettük, a széria 1999 után tér vissza a dél-amerikai országba, de egy új pályára az Autódromo Termas de Río Hondo-ra, Santiago del Estero tartományban. A szerződést tegnap hitelesítette Cristina Fernández de Kirchner argentin elnök, Enrique Meyer turisztikai miniszter és a Dorna részéről természetesen Carmelo Ezpeleta. A megegyezés tartalmazza azt is, hogy pályát rendbe kell hozni az első futam idejére mind biztonsági, mind infrastrukturális szempontból.

Végezetül két videó a pályáról (nincs túl sok érdemleges felvétel - az első külsőleg mutatja az aszfaltcsíkot, többnyire a célegyenes környékét, a második pedig egy kör belülről, de túlságosan is nyugodt tempóban).

Szólj hozzá!

Címkék: argentína motogp

Melandrié az első tesztnap

2011.09.13. 21:54 fullthrottle

Misano, World Superbike, első tesztnap (száraz körülmények)

1. Marco Melandri (Works Yamaha) 1'36.0
2. Carlos Checa (Althea Ducati) 1'36.3
3. Eugene Laverty (Works Yamaha) 1'36.3
4. Tom Sykes (PBM Kawasaki) 1'36.5
5. Ayrton Badovini (BMW Italia) 1'36.8
6. Jonathan Rea (Castrol Honda) 1'36.9 
7. Joan Lascorz (PBM Kawasaki) 1'36.9 
8. Alex Hofmann (Alitalia Aprilia) 1'37.0 (tesztversenyző)
9. Steve Martin (BMW Motorrad) 1'37.9 (teszt
versenyző)
10. Ruben Xaus (Castrol Honda) 1'38.0 
11. Toni Elias (BMW Italia) 1'38.1
12. Chris Vermeulen (PBM Kawasaki) 1'38.4
13. Makoto Tamada (Castrol Honda) 1'39.8

(a júniusi versenyeken Max Biaggié volt a legjobb idő 1'36.3-mal)

Szólj hozzá!

Címkék: teszt melandri wsbk misano

Búcsú Sachsenringtől?

2011.09.13. 19:24 fullthrottle

Búcsúzhat a Sachsenring a jövő évi MotoGP versenynaptárból német lapértesülések szerint. A hivatalos 2012-es menetrend ugyan még nem készült el, de a pálya sorsa már idén áprilisban kérdésessé vált. A probléma egyik része, hogy bár a futamok látogatottsága nagyon jó (idén 230.000-en voltak kinn, ami 10%-os növekedést jelent), a bevételek viszont csökkentek, az idei mérleg 600.000 Euró mínuszt mutat. A másik gond, hogy a Dorna szeretne Európán kívülre terjeszkedni, ezért a rendezési díjat 2-ről 4 millió Euróra emelte, amit a német rendező ADAC már nem tud kigazdálkodni. Állítólag más német pályák viszont átvehetik a stafétát, vagyis meglehet, hogy Lausitzring vagy Nürburgring lép majd Sachsenring helyére német futamként. Kár lenne, mert a rendkívül kanyargós és igen karakteres aszfaltcsík a versenynaptár egyik üde színfoltja.

(megjegyzés: A brno-i pálya hasonló gondokkal küzd.)

3 komment

Címkék: motogp sachsenring

Egy motor nem elég

2011.09.13. 15:15 fullthrottle

Továbbra is talány, hogy milyen második motort fog használni a Gresini csapat jövőre, ugyanis ha Simoncelli megkapja a gyári Hondát (amire menedzsere, Carlo Pernat szerint 85-90% az esély), akkor még csak a gárda fele van biztosítva, ugyanis a második motorért már fizetniük kellene. Fausto Gresini korábban már jelezte, hogy ha nem kap két motort, akkor egy CRT szabályoknak megfelelő gépet fog indítani. Eredetileg ehhez Aprilia blokkban gondolkodtak, de ez nem igazán volt ínyére a Hondának, így most meglehet, hogy egy Honda CBR1000RR erőforrást fognak bepakolni egy Moriwaki vázba. Ez már nyilván jobban tetszik Shuhei Nakamotonak, a HRC főnökének, ám a japán továbbra is azon az állásponton van, hogy ezek a CRT gépek versenyképtelenek lesznek, amellett hogy nem is olcsók, ráadásul arra is rávilágított, hogy a csapatnak magának kell majd tesztelnie a kész masinát, ami szintén plusz költségekkel jár.

1 komment

Címkék: honda motogp

Nem hagyták magára Eliast

2011.09.13. 12:33 fullthrottle

A tegnapi nap híre volt, hogy Elias WSBK motort tesztel ma és holnap, de a mezőny úgy gondolta, hogy csatlakozik hozzá, ne kelljen szegénynek egyedül köröznie. Max Biaggi ugyan ismert okok miatt nincs jelen, de az Apriliát Camier és a tesztversenyző Hoffman képviseli. Carlos Checa sem lazsál, ő a Pirelli új abroncsainak bevizsgálására fekteti a hangsúlyt, amit az olasz cég az utolsó futamokon vet be. A BMW szintén tesztelővel, jelesül Steve Martinnal van jelen, míg a fiókalakulatnál Elias mellett Badovini és Lanzi húzza a gázt, utóbbi kapja majd egyébként a pletykák szerint Toseland helyét a szezon hátralevő részében. A felépülése óta nagyon lelkes Rea is tesztel a Hondával, de sokkal érdekesebb, hogy a "halálraítéltek" is dolgoznak, vagyis a két Yamahás, Melandri és Laverty, valamint a legutóbbi futamot nyerő, majd állítólag elbocsátott Kawasakis Sykes (hozzá társult Lascorz is). A pálya az elmondottak alapján abszolút ki van használva tehát, de hogy még inkább így legyen, pár Supersport csapat is csatlakozott a kollektív teszthez.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt wsbk misano wss

Nyaralás kinek így, kinek úgy

2011.09.13. 12:10 fullthrottle

A MotoGP versenyzőinek azokat a pici lyukakat kell kihasználni a pihenésre, amiket a versenynaptár szigorú menetrendje megenged. Ilyenkor kinek-kinek másképp telik az idő, mint látható, például Valentino Rossi a barátnőjével egy aquaparkba látogatott. Nicky Hayden banzingőz közelebbi kikapcsolódást választott, ő (mint a közvetítésből is látszott) a monzai F1 nagydíjat nézte meg belülről. Aki viszont leginkább hű maradt a gyökereihez, az Jorge Lorenzo volt, aki hazájában Spanyolországban egy hosszútávú autóversenyen vett részt, és csapatával nyert is. A kurrens világbajnoknak azonban nem volt új a szerep, ez már a harmadik év, hogy részt vesz ezen a viadalon (tavaly épp egy erősen átalakított Fiat 500-assal). A lenti videó az eredményhirdetést mutatja, de további képek is vannak az eseményről.

Szólj hozzá!

Címkék: video bulvár motogp rossi hayden lorenzo

Eliastól már szabadulna az LCR?

2011.09.12. 20:23 fullthrottle

Tesztlehetőséghez jut Toni Elias, a Moto2 tavalyi bajnoka, a MotoGP idei sereghajtója, holnap és holnapután, azaz kedden és szerdán körözhet majd Misano-ban. A spanyol a BMW Italia egyik motorjára ülhet fel, annak a csapatnak a gépére, akit épp a múlt héten hagyott ott James Toseland. Mielőtt az összeesküvés elméletek megindulnának, a gárda vezetője elmondta, hogy nem Elias-szal akarják helyettesíteni a britet, az utódot (legalábbis az utolsó három versenyre nézve) napokon belül bejelentik. Serafino Foti egyébként jó kapcsolatot ápol Lucio Cecchinelloval, ennek is köszönhető, hogy a teszt létrejött, a spanyol versenyző pedig ismerkedhet a WSBK világával és gépeivel, ami valószínűleg a jövőt jelentheti számára, igaz még nem tudni melyik csapatnál. Elias mindenesetre nem győzött mindenkinek hálálkodni, hogy a próba létrejöhet.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt bmw elias wsbk

Byrne-t "megrázta" az esés

2011.09.12. 17:10 fullthrottle

A tegnapi második futam Doningtonban nem úgy alakult Shane Byrne és Michael Laverty számára, ahogy azt elképzelték - az első kanyarban ütköztek és a bukfenc után csak jókora hátránnyal tudtak a többiek után eredni, ami már csak pontszerző helyekre volt elég. Ennek ellenére a két versenyző nem esett egymásnak, mint az óvódások, rendkívül kulturáltan nyilatkoztak az esetről. Laverty elmondta, hogy amilyen gyorsan csak lehetett az élre próbált állni, de Shakey (aki nem látta őt) ugyanúgy az ideális ívre húzódott és ütköztek - versenybaleset. A brit ugyanazt gondolja - hogy senki sem hibás. Ő Hopkins kifékezésére koncentrált és amikor már úgy érezte megvan, akkor hallotta a bukás hangját a belső oldalról. Nem gondolja, hogy rosszindulatból történt, mindnyájan a bajnoki címre hajtanak. Byrne sokkal inkább ki van akadva a szervezőkre, és mindennek Twitter oldalán adott hangot. Elsőként a BSB hivatalos oldalát "szúrta le", amiért a nyilatkozatát elferdítették, aztán pedig a rájátszás metódusát kezdte firtatni, némi igazság talán van is a dologban. "A rájátszás kétségbeesett manővereket és ütközéseket indikál majd, mindnyájan veszettül nyerni akarunk, és nem fair egy éves bajnokságot 175 ponton eldönteni. Mind a hatunkat extrém nyomás és nagyobb veszély alá helyez." Az észak-ír versenyzőt ellenben a számítógépes mérnökei vigasztalták szintén Twitteren - kiszámolták a versenybéli tempója alapján, hogy ha nincs a bukás, akkor 1.33 másodperccel nyerte volna a futamot. Persze az ilyesminek nincs értelme, hiszen minden máshogy alakul, ha nincs az incidens, de a jó szándék mindenesetre dicséretes. :)

Szólj hozzá!

Címkék: twitter bsb donington byrne laverty

süti beállítások módosítása