A mai silverstone-i forduló után már csak egy versenyhétvége maradt a Brit Superbike bajnokágban - igaz, két hét múlva Brands Hatch-ben mindjárt három futam is lesz. 75 pont kiadó még, érdemes hát egy kicsit elemezni a helyzetet, pláne hogy a hivatalos oldal ilyen szép kis szekciót is rittyentett a rájátszás hőseinek, mint az fent látható. Az tisztán látszik, hogy címvédés már nem lesz, Ryuichi Kiyonari hátránya 88 pont, vagyis már matematikai esélyei sincsenek. A bajnoki cím két legfőbb esélyese John Hopkins és Tommy Hill - mindössze nyolc pont a különbség köztük. Nem szabad leírni azonban azt a hármast sem, akik nagyjából negyven pont távlatból figyelnek - elég egy rossz mozdulat, egy rossz beállítás, és a különbség jelentősen csökkenhet. Hibázni tehát nem szabad - senkinek, de különösen az üldözőknek. Az október 8-9-i hétvégén tehát igazi keményvonalas küzdelmet láthatunk majd, érdemes lesz odafigyelni. A BSB Radio még egy himnuszt is összerakott a nagy eseményre, ami (bármilyen viccesen is hangzik) nagyon jól sikerült. Kész szerencse, hogy valaki összeszerkesztette a korábban már beharangozott II Superbiker trailerével, így nem az üres képernyőt kell bámulnunk, miközben hallgatjuk, hanem a szezon epikus mozzanatait - szóval kedvcsinálónak sem utolsó.
A "rosszfiú" Brookes nyerte a másodikat Silverstone-ban
2011.09.25. 18:25 fullthrottle
Meglepetésre Josh Brookes igencsak összeszedte magát és utcahosszal győzött a British Superbike mai második silverstone-i futamán. Pedig a kezdés nem volt kedvező az ausztrálnak, az első körökben csak hetedikként robogott, annak ellenére, hogy ő indulhatott a pole-ból. Az élre kis közjáték után (a rajttól ugyanis még Laverty jött el a legjobban) Hopkins állt, és a verseny első felében Byrne volt a legfőbb ellenfele. A többiek azonban nem maradtak el és Brookes a félidőtől kezdve folyamatos fejlődést mutatva szépen előrelépegetett, majd az élre állt, megelőzve az addigra már vezető és szintén fejlődő formát mutató Tommy Hillt. Kiyonari megint csak a mezőny közepén motorozott, lévén nem is indult jó helyről, de a tempót sem igazán tudta felvenni. A rájátszás többi öt versenyzője azonban végig az élen paskolta egymást, és figyelemreméltó, hogy Hickman és Kirkham is tudta velük tartani a tempót. Az utolsó kör előtt Brookes már több motorhosszal vezetett, de a dobogós helyekért óriási küzdelem alakult ki, sorrendben Hill, Hopkins, Laverty és Byrne között. Végül azonban a piros zászló rontotta el a játékot - Chris Walker motorja ment tönkre, olaj folyt a pályára, így a futamot leintették.
MCE Insurance British Superbike Championship, Silverstone, második futam: MCE Insurance British Superbike Championship állása a brands hatch-i finálé előtt:
Szólj hozzá!
Címkék: brookes bsb silverstone
Checa hátradőlhet a furcsa nap után
2011.09.25. 16:13 fullthrottle
Furcsa verseny volt a második WSBK viadal Imolában, csakúgy mint a Supersport verseny. A rajtnál Haga és Checa beragadtak, Rea viszont kilőtt és az élre tört, meglepetésre Laverty zárkózott fel mögé. Pár kör alatt azonban felzárkózott a két rossz rajtos, és úgy nézett ki, hogy megismétlődik majd az első verseny végeredménye. Aztán elkezdődtek az események - előbb Sykes búcsúzott a versenytől, majd Checa talált magára és Hagát, majd Reát is lehajrázta és ott is maradt már a leintésig. Az északírnek azonban gondjai akadtak motorjával és hiába volt remek formában, kiállni kényszerült. A dobogóra harmadik fokára így a meglepetésre most nagyon jól motorozó Camier állhatott fel, bizonyítva az Apriliák erejét. A veterán spanyol azonban nem gyűjthette be a világbajnoki címét, mert a kiesések és egy kései magára találás után Melandri végül a hatodik helyen végzett. A különbség így 97 pont, vagyis Carlosnak elegendő három pontot gyűjteni az elkövetkezendő két versenyhétvége négy futamán - Franciaországban egész biztosan meglesz a hivatalos bajnokavatás.
Imola - SUPERBIKE - Race 2
1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38'04.538
2. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 38'09.169
3. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'19.697
4. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'21.733
5. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'21.926
6. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'23.071
7. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'24.153
8. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'24.601
9. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 38'28.732
10. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38'33.023
11. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 38'33.138
12. Federico Sandi (Althea Racing) Ducati 1098R 38'46.340
13. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 38'59.288
14. Javier Fores (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 39'16.819
RT. Alessandro Polita (Barni Racing Team S.N.C.) Ducati 1098R 34'46.265
RT. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 30'54.319
RT. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 18'19.929
RT. Matteo Baiocco (Barni Racing Team) Ducati 1098R 16'36.970
RT. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 16'38.950
RT. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 13'01.813
RT. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 3'48.126
RT. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 1'56.223
A bajnokság állása:
1. Carlos Checa 417
2. Marco Melandri 320
3. Max Biaggi 281
4. Eugene Laverty 256
5. Leon Haslam 187
Szólj hozzá!
Címkék: checa wsbk imola
Hopkins sérülten is kamatoztatta a silverstone-i tapasztalatot
2011.09.25. 15:25 fullthrottle
John Hopkins nyerte a Brit Superbike hétvégi első futamát Silverstone-ban. Félő volt, hogy hogy bírja majd az amerikai sérült, még a héten is operált keze, ám úgy tűnik nem volt gond a versenytávval - szoros versenyben ugyan de első helyen ért be (kamatoztatva, hogy idén pont itt állt rajthoz szabadkártyával a Superbike Világbajnokságon). A verseny egyértelmű vesztese a kurrens bajnok Kiyonari, akinek motorját a rajtnál is szerelni kellett, így a mezőny végéről indult, de utána még meg is büntették, mert rossz rajthelyre állt fel. A startot Laverty kapta el a legjobban, mögötte Hopkins, Hill, Byrne és Brookes sorakozott fel. A rájátszás főszereplői (leszámítva a japánt) tehát szorosan együtt motoroztak majdnem végig, de különösebb nagy csata nélkül (egyedül Brookes tudott Shakey elé keveredni, aki egy gondolattal le is maradt a többiektől). A verseny kétharmadánál állt az élre az amerikai, amit utána már nem is engedett vissza, így a két Swan Yamahással kiegészülve állhattak a dobogóra.
MCE Insurance British Superbike Championship, Silverstone, első futam: MCE Insurance British Superbike Championship állása a silverstone-i első futam után:
Szólj hozzá!
Címkék: hopkins bsb silverstone
Davies drámája, Foret szerencséje
2011.09.25. 14:23 fullthrottle
A Supersport világbajnokság imolai fordulóján sokáig úgy tűnt, hogy ünneplés lesz a ParkinGO-nál, ugyanis Chaz Davies kilőtt a rajtnál és senkitől sem zavartatva magabiztosan vezette a versenyt, ám öt körrel a vége előtt óriási meglepetésre felmondta a motorja a szolgálatot. Csapattársa sem járt jobban, Scassa ugyanis féltávnál bukott, akkor még úgy nézett ki, hogy kettős Yamaha győzelem születik. A versenyből Fabian Foret tudott a legjobban kijönni, aki az utolsó harmadot kihasználva feljött az élre és nyert, ezzel még (ha halványan is, de) életben tartva bajnoki esélyeit. A második helyre nagy küzdelemben Sam Lowes ért be, míg a harmadik Broc Parkes lett (Gino Rea sokadszorra túlizgulta a dolgot és az utolsó körben bukott). A magyarok közül Tóth Imre a 15. pozíciót, pontszerző szerezte meg, Németh Balázs pedig (aki kettőjük közül a gyorsabb volt) a futam kétharmadánál kiállni kényszerült.
Imola - SUPERSPORT - Race
1. Fabien Foret (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 35'56.214
2. Sam Lowes (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 35'56.380
3. Broc Parkes (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 35'58.713
4. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 36'00.047
5. David Salom (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 36'02.539
6. James Ellison (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 36'18.086
7. Vittorio Iannuzzo (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 36'22.040
8. Miguel Praia (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 36'23.767
9. Stefano Cruciani (Puccetti R. Kawasaki Italia) Kawasaki ZX-6R 36'26.258
10. Danilo Dell'Omo (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 36'27.354
11. Gino Rea (Step Racing Team) Honda CBR600RR 36'28.426
12. Pawel Szkopek (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 36'29.059
13. Patrik Vostàrek (Prorace) Honda CBR600RR 36'29.616
14. Ondrej Jezek (SMS Racing) Honda CBR600RR 36'38.851
15. Imre Toth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 36'39.391
16. Catalin Cazacu (PTR Romania Honda) Honda CBR600RR 37'45.856
17. Eduard Blokhin (RivaMoto) Yamaha YZF R6 37'05.085
RT. Ronan Quarmby (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 32'30.317
RT. Massimo Roccoli (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 30'29.247
RT. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 26'18.534
RT. Alexander Lundh (Cresto Guide Racing Team) Honda CBR600RR 26'44.039
RT. Balazs Nemeth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 21'06.963
RT. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 13'10.436
RT. Mitchell Pirotta (KUJA Racing) Honda CBR600RR 12'18.807
RT. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 6'06.115
RT. Bastien Chesaux (MACH Racing) Honda CBR600RR 1'52.059
RT. Marko Jerman (MD Team Jerman) Triumph Daytona 675
RT. Robbin Harms (Harms Benjan Racing Team) Honda CBR600RR
A bajnokság állása:
1. Chaz Davies 171
2. Fabien Foret 136
3. David Salom 123
4. Broc Parkes 120
5. Sam Lowes 109
Szólj hozzá!
Címkék: imola wss foret
Izgalmas versenyben Rea hozta az aranyat
2011.09.25. 12:42 fullthrottle
A sérülésből nemrég visszatért Jonathan Rea győzelmét hozta a WSBK első futama Imolában. A rajtnál az északír és Carlos Checa lőttek ki a legjobban, de aztán az egyik kanyarban koccantak és ezt kihasználva Tom Sykes vágott az élre - az első ötöst Noriyuki Haga és Eugene Laverty egészítette még ki. Az 5. körre Rea megelőzte Sykes-ot az első helyen, Checa viszont elkezdett lemaradozni, a második csoportban loholt Laverty és Haga után az ötödik helyen. Három kör alatt japán fel tudott zárkózni az élre és Sykes-ot megelőzve Rea után eredt. Checa időközben legyűrte és el is hagyta Laverty-t, ezzel már negyedik helyen motorozott. Melandri eközben a középmezőnybe szürkülve a 7-9. helyeken motorozott, és az sem igazán segített rajta, hogy előlük bukott és esett ki a versenyből Leon Haslam. A verseny kétharmadánál az élen a felzárkózások következtében két páros csata alakult ki - Rea-t Haga szorongatta az élen, Sykes-t pedig a VB aspiráns Checa. Az utolsó körök ezeknek a csatáknak a jegyében teltek, voltak próbálkozások, de inkább csak a spanyol tudta komolyabban megszorongatni a Kawasakist, az élen stabil maradt a helyzet. Az utolsó körben aztán Rea nagyon kemény tempót diktált, így japán vetélytársa (aki gyorsabbnak látszott nála) nem tudott az előzésig eljutni. Nem úgy Checa, aki végül legyűrte Sykes-t és a harmadik helyen zárt. Melandri végül nyolcadikként futott be, így a pontversenyben a különbség a spanyolhoz képest már 82 pont. Következik a második futam hamarosan.
Imola - SUPERBIKE - Race 1
1. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 38'03.396
2. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 38'03.507
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38'12.845
4. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 38'13.188
5. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'18.095
6. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'20.216
7. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'27.623
8. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'28.331
9. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38'28.620
10. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'28.883
11. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 38'29.544
12. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'29.840
13. Federico Sandi (Althea Racing) Ducati 1098R 38'33.157
14. Alessandro Polita (Barni Racing Team S.N.C.) Ducati 1098R 38'33.479
15. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'38.258
16. Matteo Baiocco (Barni Racing Team) Ducati 1098R 38'43.727
17. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 38'47.943
18. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 38'53.637
RT. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 14'37.223
RT. Javier Fores (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 11'14.571
RT. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 1'52.910
RT. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 1'54.522
Szólj hozzá!
Címkék: rea wsbk imola
Megérkezett a valós WSBK versenynaptár 2012-re
2011.09.24. 21:45 fullthrottle
Pár hete már volt egy verzió a 2012-es World Superbike versenynaptárból (ami hamisnak bizonyult), most itt van a hivatalos (igaz, még ez sem végleges). 15 forduló található benne, az újdonság mindenképp az orosz pálya, de erről már korábban értesültünk. Két hétvége még bizonytalan - a március eleji alighanem a malájziai (Sepang) helyszín lesz, mely még tárgyalás alatt van, az áprilisi pedig Imolát takarhatja találgatások szerint. A MotoGP-vel csak két időpontban van ütközés - május 6. (Monza vs. Estoril) és augusztus 26. (Moszkva vs. Brno), ami talán túlélhető, arról viszont nincs információ, hogy az amerikai hétvégére ezúttal a Supersport mezőnye is utazik-e (nincs róla megjegyzés, hogy csak WSBK lenne), de lehet ez csak szimpla figyelmetlenségből nem lett jelölve.
2012 World Superbike Championship előzetes versenynaptár
1. február 26 – Phillip Island, Ausztrália
2. március 4 – TBA, TBA
3. április 1 – TBA, Európa
4. április 22 – Assen, Hollandia
5. május 6 – Monza, Olaszország
6. május 13 – Donington Park, Európa
7. május 28 – Miller Motorsports Park, USA
8. június 10 – Misano, San Marino
9. július 1 – Motorland Aragon, Spanyolország
10. július 22 – Brno, Csehország
11. augusztus 5 – Silverstone, Egyesült Királyság
12. augusztus 26 – Moscow International Raceway, Oroszország
13. szeptember 9 – Nurburgring, Németország
14. október 7 – Magny-Cours, Franciaország
15. október 21 – Portimao, Portugália
TBA - még nem eldöntött
Szólj hozzá!
Címkék: versenynaptár wsbk
Melandrit gumiproblémák hátráltatták
2011.09.24. 21:19 fullthrottle
Marco Melandri a Twitter oldalán postolta a fenti képet, és hozzátette, hogy gondjai akadtak az időmérőn, a spéci, gyors körre való gumival, ezért is végzett olyan hátul. Ígérete szerint állítólag a versenytempóval nem lesz gondja, de tudja hogy nehéz dolga lesz az előrekeveredéssel. Ezzel szemben viszont Checa úgy nyert, hogy a gumival neki is meggyűlt a baja, az utolsó etapban nem tudta már használni a spéci gumikat, hanem a versenyen is használt darabokon futott, így is pole-t motorozva, nem is akármilyet, merthogy körrekord lett. Az edzés végén még vissza is akart menni, de a csapat leállította, mondván ennyi is elég lesz. Igazuk lett, ugyan csak 77 ezredmásodperccel, de Rea elmaradt a spanyol legjobb idejétől.
Szólj hozzá!
Címkék: melandri wsbk imola
Újabb pletykaadag - Aoyama Rea társa lehet
2011.09.24. 17:52 fullthrottle
Hiroshi Aoyama nagyon szép eredménnyel írta be magát a japán motorsport történelmébe, megszerezte az utolsó 250-es világbajnoki címet - ám a MotoGP-ben már nem sikerült maradandót alkotnia az utóbbi két esztendőben. Egy ideje már nagy talány, hogy vele mi lesz, lévén a korlátozott hondás helyekért így is nagy a tolongás a királykategóriában - a megoldás a Superbike-ba való átszerződés lehet. Pár napja már keringenek a pletykák, ám most a motosprint.it már tényként kezeli, hogy a japán a Honda WSBK alakulatába szerződik Jonathan Rea mellé, és a megállapodásról már csak a szignók hiányoznak.
További hírek, hogy a mostani, imolai WSBK hétvégén csak beugró Barni Racing állandóra érkezhet a világbajnokságra, ugyanis a jövő évi "egy versenyző - egy motor" szabály értelmében Liberty Racing-től felszabadult Ducatikat ők kapnák meg. Az Althea Racing-ről is megy a szóbeszéd - bár ez viszonylag régóta pletykált dolog: a csapat kétfősre bővülne - a Superstock 1000-ből hoznák föl a listavezető Davide Giuglianót Checa mellé, a dolog szépséghibája, hogy a spanyolról még nem tudunk semmit, legutóbb is még azt nyilatkozta, hogy nem tudja hol is megy jövőre.
(A tippért köszönet jár ==T== nevű olvasónknak!)
1 komment
Címkék: pletyka honda ducati wsbk aoyama
Hopkins taktikája bevált, de Lavertyé a pole
2011.09.24. 17:16 fullthrottle
John Hopkins tegnap magabiztosan nyert mindkét szabadedzést Silverstone-ban (köszönhetően a korábbi WSBK beugrásának, amivel rengeteg tapasztalatot szerzett a pályán), így a mait délelőtt inkább kihagyta, mondván inkább pihenteti sérült kezét. Az időmérő első két etapját is csak annyira hajtotta meg, hogy továbbjusson, aztán a harmadik utolsó részben odatette magát és nagyon jó kört futott. Volt ám azonban végül, aki nála is gyorsabb tudott lenni egy picikével, és ez Michael Laverty volt. Josh Brookes már majd fél másodperccel lemaradva ért be a harmadik helyre, némi meglepetésre az első sort pedig a visszatérő Rutter egészíti ki, Tommy Hill csak az 5. Az HM Plant Hondák viszont érthetetlenül gyengék - Byrne és Kiyonari be se jutottak a véghajrába, a 13. és 16. helyeken zártak, ahonnan nagyon nehéz lesz a bajnoki címért harcolni.
MCE Insurance British Superbike Championship, Silverstone, időmérő:
Utolsó kommentek