A tegnapi Superbike tesztelésen bemutatkozott Michel Fabrizio is új csapatánál, a BMW Italiánál. Az olasz azonban kicsit túlságosan is ambiciózusan ment és megborította a motort. Nem a legszerencsésebb kezdés egy új közegben, ráadásul előző csapatfőnöke, Francis Batta sem repesett az örömtől, hogy Fabrizio felturbózta a számlát a sok bukásával a Suzukinál. Talán most pont ideillik a "lassan járj, tovább érsz" mondás.
Nem túl szerencsés bemutatkozás
2011.10.19. 15:13 fullthrottle
Szólj hozzá!
Címkék: bmw wsbk fabrizio
Barbera visszajön, de már megy is
2011.10.19. 15:05 fullthrottle
Köszöni szépen, jól van Hector Barbera a Japánban elszenvedett sérülése után. Az állapota ugyan nem 100%-os, de mindenképp versenyezni akar Malájziában, mióta elhagyta a kórházat, folyamatosan edz, hogy minél jobb formába lendüljön.
Ugyanakkor a visszatérése minden bizonnyal rövid életű lesz, ugyanis a versenyző egyre távolabb kerül az Aspar csapattal. A Jorge Martinez által vezetett istálló ugyanis bejelentette, hogy jövőre a CRT motorok felé fordulnak a költségek miatt, és ez irány Barberának nem feltétlenül felel meg, ő inkább a Ducatival maradna. A csapat megérti és elfogadja a döntését, így minden bizonnyal a Pramacnál találhatja meg a helyét a spanyol (egyes források szerint már meg is állapodtak).
3 komment
Címkék: barbera motogp ducati aspar sepang
Beindult a mozgásérzékelő a kis kategóriákban is
2011.10.19. 11:24 fullthrottle
A tegnapi Moto2 és Moto3 nevezési listák megjelenése után elkezdődött a pletyka a kisebb géposztályok jövő évét illetően is.
Az egyik legérdekesebb ezek közül, hogy a Monlau Competicion (Marc Marquez csapata) a Moto3-ban is nevezett és a hírek szerint hármas felállást terveznek. Alex Marquez, Marc tehetséges 15 esztendős öccse lenne az egyik "lovas" és legfőbb spanyol riválisa a spanyol bajnokságból, Alex Rins a másik. Ennél is érdekesebb, hogy a csapatot az év 125-ös újonca, Maverick Viñales egészítené ki a tervek szerint, ami igen különös, mivel néhány hete hosszabbított jelenlegi gárdájával a Blusens-szel.
A Monlau Competicion neve azonban a Moto2 nevezők között is szerepel, ami csak tovább kuszálja az amúgy is bonyolult szálakat az idősebb Marquez ügyét illetően. A magyarázat szerint ha összejönne a MotoGP szereplés, akkor ezt a helyet Toni Elias töltené be.
Nicolas Terol és Johann Zarco majdnem biztos, hogy Moto2-zni fog jövőre, pedig utóbbinak gyári KTM állna rendelkezésére az Ajo Motorsportnál a Moto3-ban - Luis Salom viszont marad a kicsiknél a mostani helyén az RW Racingnél.
Julian Simon, Andrea Iannone és Stefan Bradl maradnak a kategóriájukban és a jelenlegi csapataiknál, Kenan Sofuoglu viszont alighanem vált, és a Gresini Moto2-es csapatához tart (pedig tavaly az ő ajánlatukat utasította vissza a Technomag-CIP kedvéért).
FRISSÍTÉS: Ilyen a pletyka, gyorsan terjed és gyorsan változik is. A crash.net információi szerint Simon mégiscsak elhagyja az Aspar Moto2-es alakulatát a BQR Racing kedvéért, a helyére érkezik Terol, kinek csapattársa Pol Espargaro lehet. A 125-ös szegletben Faubel marad, de a csapattárs(ak) még kérdéses(ek) - Alberto Moncayo, a jelenleg is asparos Adrian Martin és a portugál Oliviera egyaránt esélyesek.
Szólj hozzá!
Címkék: pletyka simon marquez elias bradl vinales moto2 iannone terol salom moto3 zarco sofuoglu rins
Nap képe: szerelem
2011.10.18. 19:04 fullthrottle
Nem tudjuk milyen kategória, nem tudjuk hol, nem tudjuk ki a versenyző. De mindez alighanem mindegy is. Messze még a tavasz, de szép dolog a szerelem.... :)
1 komment
Címkék: fun nap kepe
Laverty volt a leggyorsabb
2011.10.18. 18:27 fullthrottle
Reggel még csak rácsodálkoztunk a friss képekre, melyek a szezonvégi WSBK tesztről érkeztek Portimaoból, de megígértük, hogy ha vannak időeredmények, akkor lehozzuk. Jelentem vannak, ugyan nem hivatalosak, de vannak. Eugene Laverty gyorsan összeszokott az Apriliával és az élen zárta a tesztnapot, melyen egyébként maga is meglepődött. Figyelemreméltó a kawasakis Lascorz harmadik helye, de Haslam is gyorsabb volt a 2012-es BMW-vel elmondása szerint, mint egész versenyhétvégén.
Portimao, WSBK teszt
Eugene Laverty (Aprilia) 1.42.8
Jonathan Rea (Honda) 1.42.9
Joan Lascorz (Kawasaki) 1.42.9
Leon Haslam (BMW) 1.43.3
Tom Sykes (Kawasaki) 1.43.3
Maxime Berger (Ducati) 1.43.3
Ayrton Badovini (BMW) 1.43.4
Marco Melandri (BMW) 1.43.7
Brett McCormick (Ducati) 1.44.2
Michel Fabrizio (BMW) 1.44.4
6 komment
Címkék: teszt wsbk portimao laverty
Moto2 és Moto3 nevezési lista
2011.10.18. 16:28 fullthrottle
Az FIM közzétette a 2012-es Moto2-ben illetve Moto3-ban indulók listáját. Mivel a szabályok szerint csak 20 csapat 32 versenyzője vehet részt mindkét kategóriában, ezért csak az alant található gárdák kaptak indulási jogot. A lista még nem végleges, Valenciában az utolsó verseny hétvégéjén még folytatódnak a tárgyalások és a pontos, akkor már versenyzők nevével is kibővített felsorolást is akkor teszik majd közzé.
Moto2
1. Forward Racing
2. Gresini Racing
3. GP Team Switzerland
4. Ioda Racing Project
5. Italtrans Racing Team
6. JIR Moto2
7. Kiefer Racing
8. Mapfre Aspar Moto2
9. Marc VDS Moto2GP
10. Monlau Competicion
11. MZ Motor
12. Pons Racing
13. QMMF Racing Team
14. Racing Team by Queroseno
15. Speed Master
16. Speed Up
17. Stop and Go Racing Team
18. Technomag CIP
19. Tech 3
20. TT Motion Events
* tartalék: Bainet Sport
Moto3
1. Ajo Motorsport Red Bull
2. Avant Airasia Ajo
3. Bankia Aspar Team
4. By Queroseno Racing
5. Caretta Technology (Techno Racing)
6. CBC Corse
7. Gresini Racing
8. Ioda Racing Project
9. Mahindra Racing Team
10. Monlau Competicion
11. Moto FGR
12. Moto Racing Matteoni
13. MZ Motor Co
14. Racing Team Germany
15. RW Racing GP BV
16. Team Italia FMI
17. Team Machado
18. Technomag CIP
19. TT Motion Events Racing
20. Worldwide Communications (Phonica Racing)
* tartalék: Technomag CIP – második versenyző.
1 komment
Címkék: moto2 moto3
Hivatalos Althea bejelentés, Giugliano helye is biztos
2011.10.18. 15:52 fullthrottle
Checa helyzetének tisztázása ugyan már vasárnap este megtörtént, azonban most az Althea Ducati hivatalosan is bejelentette a 2012-es részvételét, vagy inkább folytatást.
A tárgyalások végül olyan jól sültek el az olasz gyárral, hogy 2011 után kétfősre bővül a csapat és Davide Giugliano is állandó szerepet kap a WSBK csapatban, miután idén megnyerte a Superstock 1000-esek bajnokságát. Vasárnap már megvolt a bemutatkozás egy 16. és egy 12. hellyel, remélhetőleg az első teljes szezonban még jobb eredményeket mutat majd a tehetség a bajnok motorral.
1 komment
Címkék: ducati wsbk giugliano
CRT körkép
2011.10.18. 15:02 fullthrottle
Marc Marquez mellett a másik fő beszédtéma mostanság a paddockban a CRT motorok érkezése. Nem is csoda, hiszen még mindig nagy a kavarodás a kategórián belüli kategória ügyében. Az eredetileg bejelentett hat csapatból mostanára már csak a fele maradt meg, de az ő indulásuk is még kérdéses. Lássuk csak sorban, hogy állunk most:
NGR Forward Racing: Már szeptember elején bejelentették Colin Edwards szerződtetését, azonban versenyző van, motor még nincs. Egy Yamaha blokkot építettek volna be egy a Tech 3 által kikísérletezett vázba, ám a francia csapat dobta a projektet, mondván főmérnöküknek Guy Coulonnak van elég dolga a Moto2 és Moto3 fejlesztésekkel is, így a Forward alighanem visszatér a Suter/BMW párosításhoz, amit korábban dobtak, mert a Marc VDS tesztjei alapján nem bizonyult versenyképesnek.
BQR: Keveset hallani róla, pedig az "eredeti hatosban" is benne voltak már (lásd a fenti linket). FTR váz, Kawasaki motor az ő elképzelésük, amit hamarosan tesztelhetnek is már. Versenyzőként Yonny Hernandez van megjelölve és mellé társulhat egy második szerencsés is, amennyiben elegendően vastag pénzes táskát (gy-k szponzort) tud felmutatni.
Laglisse: Szintén nem túl ismert tény, de a spanyol bajnokságból ismert csapat szívesen csatlakozna a CRT körbe. A Moto2-n is gondolkodtak, de az már annyira túlzsúfolt, hogy nem látnak fantáziát benne. Carmelo Morales vagy Jordi Torres terelgetheti majd a BMW/Suter öszvérjüket ha minden összejön.
Aspar: Róluk írtunk nemrégiben - BMW/Suter vagy valamilyen Aprilia blokkot használó felállás lehet az irány. Versenyzőt még nem tudni, de Barbera lehet jó eséllyel az egyik, mert kétfős felállást terveznek. Költségben még így is jobban kijönnek, mintha egy szetelit Ducatit üzemeltetnének, és azt nem is engedték nekik tovább az olaszok.
Gresini: Simoncelli mellett a másik motor lesz CRT, mert ugye a Honda csak limitált mennyiségű 2012-es gépet szállít, így a Gresininek is csak egy jutott. Korábban Aprilia volt az elképzelés, de japán "ösztönzésre" egy CBR1000RR blokkot nyomnak majd be valamilyen blokkba (FTR, Moriwaki és TSR is elképzelhető). Aoyama Superbike-ba való távozásával alighanem Yuki Takahashit hozzák vissza a királykategóriába.
Paul Bird: Egyelőre nagy talány az ő szereplésük, mert három kategóriában is tárgyalnak az indulásról. A CRT gép mindenképp Aprilia motoros lenne egy brit versenyzővel, aki Sykes, Camier is lehet, vagy valaki a BSB-ből.
Ioda Racing: Róluk szintén írtunk a napokban - BMW/Suter párosítás, Danilo Petruccival a nyeregben és Giampiero Sacchi vezénylete alatt. A bejelentés későbbre van betervezve.
Ha jól számolunk ez hét csapat és legalább tíz versenyző és akkor még csatlakozhatnak mások is az esztendő kezdetéig. A Dorna állítólag igencsak érdekelt a CRT csapatok indulásában, rajtuk keresztül képzelik el a jövőt, hogy a sport kevésbé függjön a gyártóktól, valamint ezzel a lépéssel nem titkolt vágyuk, hogy megnövekedjen a mostanság igencsak megcsappant MotoGP mezőny. Ezt megtámogatandó a hírek szerint további szabálymódosításokra is készek, hogy még könnyebb és olcsóbb legyen belépni a kategóriába.
Van ám azonban még egy érdekes fordulat CRT ügyben. A Marc VDS volt az első csapat, akik tesztelték is a motorjukat, ám a BMW/Suter párosítás lassúnak bizonyult ezeken a próbákon, így dobták a projektet. Most viszont elgondolkodtak mégis az induláson, csak nem CRT, hanem szatelit csapatként, s ehhez az Aspar féle Ducatit nézték ki. A szóbeszéd szerint ugyanis a jövő évi gépek már javában gyártás alatt vannak, és a spanyol-olasz szakítás okán most maradt egy "fölösleges" darab, amit az olasz gyár hajlandó akár olcsóbban is odaadni. A Marc VDS-nek megvolt a keret a CRT projektre (állítólag ez 1.3 millió Euró egy szezonra), ám most még egy kicsit több szponzorpénzt kell összegereblyézniük, ha komolyan gondolják a lépést. Versenyzőnek mindenesetre Scott Redding neve merült fel, aki a hírek szerint szó szerint kinőtte a Moto2-t (értsd: magas és nehéz már a kategóriához), így sokkal illesztettebb lenne neki a nagyobb motor. A kihívás mindenesetre meglesz így is, talán még a CRT-nél is nagyobb, gondolván arra, hogy a Ducati idei esztendeje nem éppen sikertörténet, és mindegyik szatelit csapat ugyanúgy szenved, mint a gyári alakulat, ha nem jobban.
Szólj hozzá!
Címkék: motogp crt
Marquez keringője és a pletykahegyek
2011.10.18. 12:55 fullthrottle
Lassan másról sem szól a fáma a MotoGP-ben, mint Marc Marquezről és az ő jövőjéről. Ráadásul naponta újabb adalékok bukkannak fel a történetből, és tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a versenyző és menedzsere elég sokat ködösít.
A kérdés már augusztus óta él: jön-e a fiatal tehetség a MotoGP-be? A válasz mindeddig ugyanaz volt, korai még, van idő, talán majd jövőre. A helyzet azonban alighanem megváltozott, amikor a Honda egyik "pillére" kiesett, vagyis amikor Dovizioso a Yamahához szerződött. A pletykák szerint a japán cég fenntart egy motort Marqueznek (sőt, az ő kérésükre), hogy ha megnyeri a Moto2 bajnokságot már az idén, akkor megtehesse a nagy lépést a királykategóriába. A szabályok értelmében azonban nem mehetne egyből a gyári csapatba, így vagy külön csapatot kell felállítani neki, vagy pedig csatlakoznia kellene egy már létező alakulathoz.
Nos a dolgok érdekes rész itt kezdődik. Ugyanis az elmúlt napokban felröppent a pletyka, hogy Marquez mégis megy jövőre a MotoGP-be és csapata hamarosan be is jelenti ezt Malájziában. Mindennek az alapja, hogy a spanyol menedzsere, Emilio Alzamora vendége volt az elmúlt hétvégén a spanyol televízió MotoGP Club című műsorának, ahol egyértelműen rákérdeztek a dologra, továbbá arra is, hogy miről tárgyaltak a Luccio Checinelloval, az LCR csapat vezetőjével. A válasz mindösszesen annyi volt, amit az imént is említettünk, Malájziában tudunk majd meg mindent.
Mindenki tehát megállapodásra gyanakodott és el is terjedt a szaksajtóban, hogy Marquez lesz jövőre a negyedik hondás. Ám azóta Marc Martin a TVE MotoGP specialistája pletykálkodott egy kicsit Twitteren, és a dolog pont hogy ellentétes pólusú. A HRC állítólag azt szerette volna, hogy Marquez egy gyári támogatású RC212V-t hajtson az LCR Hondánál, ám Alzamora ebbe nem ment bele és saját, külön csapatot akart. Ennek költsége azonban nem "két fillér" és nyilván valakinek ki kell fizetnie. A CX és a Repsol a fiatal spanyol mellett áll, ám a hírek szerint kettőjük együttes támogatása is kevés lenne egy külön csapat felállításához (a rossz nyelvek szerint az Abraham család többet fizet a privát Ducatiért, mint amennyi az említett spanyol szponzorok által összekalapozható lett volna).
Konklúzió? Nem tudni, meglátjuk a hétvégén mit jelentenek be Alzamoráék. A hétvégi büntetéssel végződő eset talán azt mutatja, tényleg nem ártana még egy kis komolyodás Marqueznek és plusz egy év a Moto2-ben (bajnoki cím ide, vagy oda). Jövendőbeli kollégái (Stoner és Rossi) is emellett tették le a voksukat, akik erősen kritizálták az ifjú tehetség valóban megkérdőjelezhető manőverét és érettségét. Igazuk lehet, vagy csak máris tartanak a konkurenciától?
1 komment
Címkék: pletyka marquez motogp moto2
Tesztelnek a Superbike-os srácok
2011.10.18. 12:21 fullthrottle
A szezon ugyan az elmúlt hétvégén véget ért, a munka azonban nem áll meg. Tesztelésbe kezdett a WSBK mezőnye, ahol az átszerződött versenyzők először körözhetnek új motorjaikkal. Fent Melandri a BMW-n, középen Laverty az Aprilián (erről videó is van), alul pedig Rea a megszokott Hondán (csak nem visszatér a jó öreg 65-ös rajtszámhoz?). Remélhetőleg estére időeredményeket is kapunk.
FRISSITÉS: Érkeztek jobb képek az MCN jóvoltából, meg némi vélemény. Melandri Corser idei motorjával kezdett, aztán ült rá a 2012-es gépre, és elsőre a vezetési pozíció "mássága" jelentette neki a legnagyobb meglepetést. Laverty Haga gépét kapta meg (ezért jött ki a PATA garázsból), és még egyszerűbben fogalmazott, mint (most már) néhai kollégája: "Kicsi" - mondta az észak-ír.
Utolsó kommentek