HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Axel Pons végre hazatérhet

2011.10.30. 15:13 fullthrottle

Több mint egy héttel a Sepangban elszenvedett bukása után úgy néz ki, hogy végre hazatérhet Axel Pons. A versenyzőt már szerdán kiengedték a kórházból, ám állapota miatt még kénytelen volt pár napig a maláj vendégszeretetet élvezni.

A spanyol a fejét ütötte be alaposan a bukásban, melynek következtében vérömleny keletkezett. A sérüléssel nem olyan egyszerű utazni, így több lehetséges variációt is át kellett beszélniük, mire megtalálták a megfelelő megoldást.

Axel kedden fog hazaérkezni Barcelonába, ahol rögtön újra megvizsgálják majd. A versenyző édesapja, az ex-versenyző, jelenleg pedig menedzser / csapatfőnök Sito Pons elmondta, hogy mint szakmabéli megérti, hogy fia mielőbb szeretne visszatérni a versenyzés forgatagába, ám mint szülő jobbnak látná, ha visszavonulna.

Axel Pons karrierje 2008 óta tart nemzetközi szinten és nem nélkülözi a nagy eséseket. Első évében a 125-ben versenyzett és mindjárt egy nagy balesetet szenvedett Jerezben. Egy évvel később már a 250-ben húzta a gázt és ismét Jerezben bukott. Idén pedig Motegiben járt pórul a warm-up-on a Moto2-ben, valamint ki kellett hagynia több versenyt Indianapolisban, San Marinoban és Aragonban sérülés miatt.

Szólj hozzá!

Címkék: sepang moto2 pons

WSBK szabályváltozások 2012-re

2011.10.29. 20:12 fullthrottle

A jövő évre bevezetendő World Superbike szabályozásokról már eddig is rengeteget is lehetett hallani, mostanára azonban a sorozat szervezői és az FIM be is jelentették ezek egy részét.

Az első és legfontosabb, hogy WSBK (és a WSS) versenyzői csak egy motort használhatnak majd, vagyis nincs tartalékgép, legfeljebb tartalék váz, bizonyos alkatrészek felszerelése nélkül. Az egy szezonban felhasználható motorblokkok száma is limitált lesz, összesen nyolcat használhat el egy versenyző (a Supersportban pedig csak hármat).

A V2-esekre vonatkozólag lesznek külön szabályozások, ám ezek később kerülnek nyilvánosságra. Amit már lehet tudni, hogy az ilyen erőforrással szerelt gépek minimum súlyhatárát 171 kilogrammra emelték a normál 165-höz képest.

Végezetül egy hét hetes téli tesztszünet is bevezetésre kerül, vagyis december 1-től január 15-ig mindenkinek kötelező pihenő van előírva.

2 komment

Címkék: wsbk wss

Edwards kimarad, bérmunkások kerestetnek

2011.10.28. 18:01 fullthrottle

Most már biztos: sérülései miatt Colin Edwards kihagyja a szezonzáró valenciai futamot a MotoGP-ben, helyette a kórházak vendégszeretetét "élvezi" a texasi tornádó.

Az amerikai versenyző először is amiatt fejezte ki mély sajnálatát, hogy nem tudott részt venni Marco Simoncelli búcsúztatásán, de megköszönte Rossinak, hogy tolmácsolta gondolatait, valamint újfent részvétéről biztosította Marco hozzátartozóit, barátait és az egész MotoGP közösséget.

Másodszor viszont azt is leszögezte, hogy állapota annyira nem szerencsés, hogy a legjobb szándékai ellenére sem tud elutazni a valenciai futamra, hogy jelenlétével is támogassa a Tech 3 csapatot, a versenyzésről nem is beszélve. Bal karján apró törések keletkeztek, amit azonnal meg kell operálni, így az utazás abszolút kizárva.

A francia szatelit Yamaha alakulat épp ezért helyettest keres, és erre Josh Hayes, az AMA Superbike idei bajnoka a legesélyesebb, aki amúgy is Valenciában lesz, mert a futam után tesztelné a Monster Yamaha Tech 3 idei versenygépét.

Szintén helyettest keres azonban a gyári Yamaha gárda is, ugyanis Jorge Lorenzo még nem épült fel az Ausztráliában szerzett sérüléséből, ugyanakkor Ben Spies sincs jól. A csapatot vezető Lin Jarvis elárulta, hogy keresgélnek és ezúttal nem tesztversenyző szinten, mint legutóbb. A WSBK yamahás versenyzői már leszerződtek 2012-re más gyárakhoz (Melandri a BMW-hez, Laverty az Aprilához), így aki szóba jöhet az Tommy Hill, a BSB idei bajnoka és Chaz Davies a Supersport világbajnoka.

Ha nem jönne össze és netán a Gresini is távolmarad a versenyzéstől, akkor igencsak foghíjas mezőnnyel állhat rajthoz a királykategória.

FRISSÍTÉS: Hayes bőrruháját szállító cég szerint már biztos az amerikai szereplése a valenciai nagydíjon.

Szólj hozzá!

Címkék: yamaha valencia motogp hill davies edwards hayes laverty

Nap képe: Trulli sisakkal tiszteleg

2011.10.28. 16:13 fullthrottle

Nemcsak a MotoGP-t de az egész autó- és motorsport életet, így a Formula 1-et is megérintette Simoncelli halála. A mostani bemutatkozó indiai nagydíjon például többen is viselnek majd piros 58-ast a sisakjaikon, vagy autójukon (például Felipe Massa és a két Toro Rosso kocsi). Ám a legszembetűnőbb Jarno Trulli tiszteletadása, egy SuperSic replika sisak, "Viszlát Marco" felirattal. Szép....

Szólj hozzá!

Címkék: f1 motogp simoncelli nap kepe

Elbúcsúztak Marcótól

2011.10.27. 23:53 fullthrottle

Csütörtök délután szülővárosában elbúcsúztatták Marco Simoncellit, aki a hétvégi sepangi MotoGP viadalon veszítette életét. Coriano helység Santa Maria Assunta nevű templomában rótták le végső tiszteletüket a barátok, pályatársak, hozzátartozók, a rajongókat is több ezren képviselték.

A szertartás a Marcóra jellemző fiatalos, laza stílusban történt, többen farmerban, kapucnis felsőben, vagyis hanyag eleganciával képviseltették magukat, a levegőben pedig piros, 58-as rajtszámot viselő léggömbök repkedtek, valamint Vasco Rossi egyik slágere is felcsendült, mely SuperSic egyik kedvence volt.

Az ismert nevek közül jelen volt Valentino Rossi, Loris Capirossi és felesége Ingrid, Andrea Dovizioso, Mattia Pasini, Simone Corsi, Jorge Lorenzo, Raffaele De Rosa, Andrea Iannone, Manuel Poggiali, Sete Gibernau, Lucio Cecchinello, Filippo Preziosi, Claudio Domenicali, Giacomo Agostini, Livio Suppo, Shuhei Nakamoto, Franco Uncini, Vittoriano Guareschi, Gianfranco Guareschi, Mauro Sanchini, csapattársa Hiroshi Aoyama, csapatfőnöke Fausto Gresini, Michele Pirro, Alex de Angelis, Tony Cairoli, Marco Melandri, Randy de Puniet, Alex Criville, Yuki Takahashi, Chaz Davies, Toni Elias, Giacomo Agostini, a FIM elnöke Vito Ippolito, az IMF elnöke Paolo Sesti, a Dorna feje Carmelo Ezpeleta, Dr. Claudio Costa, Alberto Tomba, az olasz sportminiszter Giorgia Meloni és még sokan mások.

Természetesen nem hiányozhatott az a két motor sem, mely meghatározó Simoncelli karrierje szempontjából: a világbajnoki 250 köbcentis Gilera 2008-ból és a királykategóriás Honda RC212V, mely az utolsó percekig szolgálta.

Pasini egy friss tetoválással tisztelgett, többen pedig az emlékkönyvbe írtak megható sorokat. Ebből most kettőt idézünk.

"Mindig emlékszem majd rád. Bocsáss meg, hogy veszekedtem veled." - Jorge Lorenzo

"A francba, hiányzol..." - Valentino Rossi

2 komment

Címkék: video motogp simoncelli

Laverty a gyári Apriliánál

2011.10.27. 00:11 fullthrottle

Eugene Laverty leszerződött a szezon végeztével az Apriliához a World Superbike-ban, de sokáig kérdéses volt, hogy pontosan melyik csapatba is. Mostanára kiderült: a gyárihoz.

A teszten még a PATA garázsból gurult ki az észak-ír versenyző, de szakavatott szemek felfedezni vélték, hogy a hófehérre mázolt motor bizony Biaggi gépe volt. Mindezen kavarodást tisztázandó, ma hivatalosan is bejelentette az Aprilia csapat, hogy a gyári alakulatban kap helyet Laverty, Max Biaggi mellett.

Utóbbi csattanós válasz azokra a pletykákra is, melyek a veterán olasz visszavonulását prognosztizálták, annak ellenére, hogy az utolsó portimaói hétvégén Max egy "Next Target" (következő cél) feliratú sisakban versenyzett.

2 komment

Címkék: aprilia wsbk biaggi laverty

Marquezt kiengedék a kórházból, versenyzése még kérdéses

2011.10.26. 17:09 fullthrottle

Marc Marquez kétnapos kivizsgáláson esett át Sepangból történt hazaérkezése után. Mint ismert, a versenyző még az első szabadedzés alkalmával sérült meg, és habár első látásra nem tűnt komolynak, végül nem indult el a futamon. Szédülésre, homályos és torzított látásra panaszkodott, így a csapattal és az orvosakkal egyeztetve történt meg a döntés.

Barcelonában konstatálták az agyrázkódás tényét valamint sérülést a bal vállán, egy éles sebet az állon, valamint égési nyomokat a jobb térdén. A kórházban megkezdték a spanyol felépülését segítő gyógykezeléseket, azonban mivel kettős látástól is szenved még nem tudni, hogy részt tud-e venni a soron következő valenciai futamon. Erre vonatkozólag a napokban várható döntés.

Időközben a sepangi futamon nagyot bukó Axel Pons is kikerült a Kuala Lumpur-i kórházból, és jelenleg arra vár, hogy hazautazhasson Spanyolországba.

4 komment

Címkék: marquez moto2 pons

Nap képe: ....

2011.10.26. 12:48 fullthrottle

Szólj hozzá!

Címkék: motogp simoncelli nap kepe

A Gresini csapat mégis ott lesz Valenciában

2011.10.25. 20:16 fullthrottle

Tegnap írtuk meg, hogy a Gresini csapat a gyász miatt nem vesz részt az idényzáró valenciai nagydíjon, melyet maga a csapatfőnök, Fausto Gresini erősített meg. Mostanára azonban némileg változott az álláspont, versenyzésről egyelőre nem beszélt, de hogy ott lesznek, az már biztosnak tűnik.

Nem lehet egyszerű a helyzete az egykori olasz versenyzőnek, kívülállóként mi pedig még csak meg sem tudjuk min megy keresztül valaki ilyen helyzetben. Azonban az a szeretet, és tisztelet, ami a rajongókból árad alighanem meglágyította a szívét.

A mostani döntés értelmében a csapat ott lesz a verseny helyszínén Spanyolországban, és Simoncelli 58-as rajtszámú motorját is kiállítják a garázsukban, SuperSic emlékére. Arról azonban egyelőre nem tudni, hogy a csapat többi versenyzője, Hiroshi Aoyama, és a Moto2-es Michele Pirro valamint Yuki Takahashi indulnak-e a versenyeken. A végső döntést valószínűleg holnap reggel, vagy pedig a csütörtöki, zártkörű temetést követően hozzák nyilvánosságra.

Szólj hozzá!

Címkék: valencia motogp gresini

Botrányos biztonság

2011.10.25. 19:40 fullthrottle

Próbálnánk elengedni Marcót, de még nem lehet - továbbra is jönnek a hírek, fejlemények. Különféle híresztelésekből eddig is lehetett hallani, hogy Simoncellit nem igazán megfelelően szállították le a pályáról a mentőig, ám eddig csak egy rosszul sikerült kép volt a bizonyíték, most egy videó is érkezett.

A mozgóképet nem szívesen illesztjük be, nem ide való (aki szeretné, itt megnézheti), viszont a dolog megér egy kis morfondírozást. Szögezzük le, hogy az olasz élete minden bizonnyal nem ezen múlott, hiszen már az ütközéskor gyakorlatilag olyan súlyos sérüléseket szerzett, amiből nem volt visszaút.

Az azonban valahol felháborító, hogy itt van egy top kategóriás sport, ahol milliókat költenek a technikára, a fejlesztésekre, a csinnadrattára, viszont arra nem tudják kiképezni a hordágyat cipelőket, hogy azt nem illik elejteni? Megkérdőjelezhető az is, hogy miért kellett szaladni, mikor a futamot leintették, pont azért hogy a sérült versenyző megfelelő ellátást kaphasson. Miért állt a mentő olyan messze, és miért nem ment be a pályára, amikor már lett volna erre lehetősége? Miért Marco Simoncelli éppen odaérkező édesapjának kellett besegítenie a hordágyat a mentőbe? Ha nincs ott megint elejtik?

Csupa jó kérdés, persze elhessegethetjük azzal, hogy nem számít már és akkor sem számított. Ezzel is lehet vitatkozni, mert ott vannak az olyan fogalmak, mint például a tisztelet - ne úgy kelljen már egy versenyzőt lerángatni a pályáról, mint egy darab rongyot (hasonló elbánásban volt része Shoya Tomizawának és Daijiro Katoh-nak is). Ugyanakkor ha netán nem életveszélyes, de súlyos sérülései lennének valakinek, akkor egy ilyen kis manővertől az sokkal rosszabbra fordulhatna.

Lenne mit tanulni a szervezőknek a dologból, és nem csak a helyszínen, hanem a sorozatért felelős szervek köreiben is. Lehet azzal védekezni, hogy maximális a biztonság és mindent megtesznek. Az ilyen képsorokat látva az embernek kinyílik a bicska a zsebében. Talán lehetne foglalkozni valakinek ezzel a dologgal is, mikor már mert sokadjára lát ilyet az ember, akkor nem hiszi el, hogy ez újra megtörténhet. Pedig lehet hogy meg fog?

Amikor a pályamunkások a motorokkal "bénáznak" akkor az ember csak a fejét fogja, esetleg mosolyog. A csapatfőnökök gondolatai közt pörögnek a dollárok, a szerelők pedig csalódottan konstatálják, hogy ma eset megint nem alszanak. Nyilván ez sincs rendben, de amikor egy ember egészségéről, urambocsá' életéről van szó, akkor könyörgöm figyeljünk már egy kicsit. Egyszerűen nem hiszem el, hogy ezt ne lehetne jobban megszervezni.

Persze nyilván könnyebb jogdíjra hivatkozva különféle versenyrészleteket letiltatni a videómegosztó oldalakról és közben vigyorogva számolni a képzeletben növekvő bevételt. Könyörgöm, valaki tegyen már valamit! Mert ez így nagyon nem jó....

1 komment

Címkék: video motogp sepang simoncelli

süti beállítások módosítása