A 2011-es esztendő világbajnokai balról jobbra haladva:
Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing / Moto2)
Casey Stoner (Repsol Honda / MotoGP)
Nicolas Terol (Bankia Aspar Team / 125cc)
A 2011-es esztendő világbajnokai balról jobbra haladva:
Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing / Moto2)
Casey Stoner (Repsol Honda / MotoGP)
Nicolas Terol (Bankia Aspar Team / 125cc)
Az utolsó pillanatban szólunk, de talán még nem későn. Ezekben a percekben kezdődik a MotoGP díjátadó ceremóniája Valenciában, amit a motogp.com élőben (és ingyenesen) közvetít.
Loris Capirossi már kapott egy szép ajándékot a Ducatitól visszavonulása alkalmából. Most a Hondán volt a sor, hogy valamivel meglepje, elvégre az utolsó lehetőségük volt rá: az olasz nem áll rajthoz több nagydíjon.
Szombat este, egy külön partin azzal a motorral lepték meg a háromszoros világbajnokot, amellyel 1990-ben és 1991-ben két világelsőséget is begyűjtött. Shuhei Nakamoto, a HRC elnöke adta át, de jelen volt a korábbi csapattárs és idei világbajnok Casey Stoner is. 22 esztendő aktív versenyzés után alighanem büszkén nézegetheti majd otthon, a kandalló mellett üldögélve az egykori csodamasinát.
Furcsa versenye volt a királykategóriának is, bár itt nem elsősorban az időjárás miatt alakult így, legalábbis kezdetben. Az előző, sepangi verseny után a legkevésbé sem hiányzott egy bukás, pláne nem egy tömeges - mindjárt az első kanyarban négyen elfeküdtek.
A rajttól természetesen a repsolos fiúk jöttek el a legjobban, még Dovizioso is, aki kicsit hátrébbról kényszerült indulni ezúttal. Talán picikét túl szűken vágott be az első kanyarnál Bautista elé, aki emiatt elcsúszott, és estében begyűjtötte a két gyári Ducatit Rossival és Haydennel, valamint De Puniet Pramac-ját. A versenyt mindannyian feladták, mindössze néhány méter után tizenkét fősre apadt a mezőny.
A néha csepergő eső ellenére a verseny középső része nem hozott körömrágós izgalmakat, Stoner hamar ellépett és magabiztos előnyt szerzett. A második helyért jó darabig a két másik gyári hondá küzdött Spies-szel szorosan a nyomukban. Bár volt a csatának egy-két jobb mozzanata, inkább csak vonatozás lett a vége. Pedrosa végül elfáradt és kivált a küzdelemből, az amerikai azonban Dovizioso nyomában maradt.
Az izgalmak a végére maradtak, nagyon lógott az eső lába az utolsó körökben, a tartalékmotorokat is kitolták a csapatok, ám végül cserére nem került sor. Spies megtáltosodott és megelőzte Doviziosot, Stonert pedig megzavarták az egyre zordabb körülmények és leadta hatalmas előnyét. Az utolsó körökben a yamahás az ausztrált is legyűrte és úgy nézett ki, hogy senki és semmi nem állíthatja meg. Az utolsó kanyarból kijövet azonban nem sikerült jól a kigyorsítása, az idei világbajnok viszont résen volt és lesből támadva épp a célvonalnál előzte meg. Casey Stoner tizenöt ezredmásodperc előnnyel gyűjtötte be a szezonban elért tizedik győzelmét, ezúttal a szerencse is mellészegődött.
Kissé hátrébb Crutchlow és Abraham vívtak külön versenyt a legjobb újonc címért, melyből végül a brit jött ki győztesen; a cseh elesett. A Tech 3 versenyzője egyébként a végére teljesen kifulladt Pedrosát is lehagyta.
A két beugró is egymással küzdött a verseny során és végül Nagasuka a hatodik, Hayes a hetedik helyen zárt, ami annak ellenére is dicséretre méltó, hogy sokan buktak előttük és a körülmények sem voltak szokványosnak mondhatóak. Az amerikai egyébként némi szerencsének is köszönhetően megnyerte a reggeli bemelegítést, egy jól időzített utolsó körnek köszönhetően a felszáradó pályán.
A gresinis Aoyama érthetetlenül gyenge produkciót nyújtott, talán egész évben nem ment ilyen gyengén. Könnyen elképzelhető, hogy megviselték a Sepangban történtek mind őt, mind a szerelőket. Reméljük azért jövőre összeszedi magát a japán és a Superbike-ban bizonyítani tud majd Jonathan Rea mellett.
Valencia - MotoGP verseny
1. Casey Stoner / AUS / Repsol Honda / 48m 18.645s
2. Ben Spies / USA / Yamaha Factory Racing / 48m 18.660s
3. Andrea Dovizioso / ITA / Repsol Honda / 48m 24.581s
4. Cal Crutchlow / GBR / Monster Yamaha Tech 3 / 48m 27.363s
5. Dani Pedrosa / ESP / Repsol Honda / 48m 27.966s
6. Katsuyuki Nakasuga / JPN / Yamaha Factory Racing / 48m 42.463s
7. Josh Hayes / USA / Monster Yamaha Tech 3 / 48m 51.763s
8. Karel Abraham / CZE / Cardion AB Motoracing / 48m 56.597s
9. Loris Capirossi / ITA / Pramac Racing / 49m 7.598s
10. Toni Elias / ESP / LCR Honda / 49m 11.146s
11. Hector Barbera / ESP / Mapfre Aspar / 49m 25.164s
12. Hiroshi Aoyama / JPN / San Carlo Honda Gresini / 49m 27.405s
nem fejezték be:
Randy de Puniet / FRA /Pramac Racing
Nicky Hayden / USA / Ducati Marlboro
Valentino Rossi / ITA / Ducati Marlboro
Alvaro Bautista / ESP / Rizla Suzuki
A bajnokság végeredménye:
1. Stoner 350
2. Lorenzo 260
3. Dovizioso 228
4. Pedrosa 219
5. Spies 176
Írhatjuk az egész hétvégére jellemző változatos időjárás számlájára, a csapat által megélt tragédia által adott extra motivációra, de foghatjuk a sorsra is - mindenesetre tény, hogy Michele Pirro nyerte az idei utolsó Moto2 futamot. A Gresini versenyzője a csapat idei legjobb teljesítményét nyújtotta Elias tavalyi dominanciája után.
Egy darabig úgy tűnt, hogy csodával határos módon kettős győzelmet arathat az utóbbi időben nehéz napokat megélt istálló, ugyanis versenyzői az élről indulva körökön át vezették a mezőnyt. Az álomnak aztán Takahashi horrorisztikus bukása vetett véget az ötödik körben, talán túlságosan is akart bizonyítani a japán fiú. Szerencsére azonban csak a látvány volt csúnya, miután megvizsgálták, rendben találták Yukit. Mindenesetre ijesztő volt látni mozdulatlanul feküdni a gresinis versenyzőt a sóderban, valahogy úgy, mint SuperSic-et két héttel ezelőtt Sepangban....
A változó és nehéz körülmények egyébként is sok bukást hoztak, már rögtön az elején elesett a két brit reménység, Smith és Redding, de ők még folytatni tudták a versenyt. Nem járt ilyen szerencsésen a friss bajnok Bradl, aki szintén csúnyát bukott, akárcsak az olasz Pasini. Mindketten megúszták, de a küzdelmet fel kellett adniuk.
Pirro magabiztosan végig vezetve nyert, miután megörökölte csapattársától az első helyet, a célvonalnál egy igen meghatódott Fausto Gresini fogadta. A második helyért egy darabig négyen csatáztak, de az utolsó körökre Simeon és Hernandez visszacsúsztak a hátsóbb fertályba, így Kalliora és Aegerterre maradt a dobogó két alsó fokának elosztása. A finn tempója a végére egy kicsit lassult, ám az ezüstöt így is meg tudta tartani, a fiatal svájci meg így is örült az elért jó eredménynek.
Ami talán még említést érdemel, hogy Iannone de Angelis előtt végzett, így a VB összetettben tavaly után ismét elhozta a harmadik helyet, Elena Rosell a mezőny egyetlen hölgytagja a 25. helyen zárt.
Valencia - Moto2 - verseny
1. Pirro (Moriwaki) 46m 22.205s
2. Kallio (Suter) +6.150s
3. Aergerter (Suter) +6.363s
4. West (MZ-RE) +8.843
5. Noyes (FTR) +9.229s
6. Y. Hernandez (FTR) +9.926s
7. Di Meglio (Tech 3) +10.115
8. Simeon (Tech 3) +10.385s
9. Neukirchner (MZ) +13.018s
10. Simon (Suter) +13.365ss
A bajnokság végeredménye:
1. Bradl 274
2. Marquez 251
3. Iannone 177
4. De Angelis 174
5. Luthi 151
A VB legkisebb kategóriájában három körig tartott a nagy izgalom Valenciában. Ekkor ugyanis Zarco esésével el is dőlt a harc, a világbajnok Nicolas Terol lett.
Az első kört még a pole-ból induló Webb zárta az élen, aki nagyon jól rajtolt és kisebb előnyre is szert tett. Őröme nem tartott sokáig, mert a rutinosnak mondható Faubel már a második körben utolérte és lehajrázta. A világbajnoki címért küzdő kettős eközben a hatodik, nyolcadik helyeken küzdöttek a mezőnnyel, de Zarco talán egy kicsit túlságosan is feszült volt és a harmadik körben egy ártatlan helyzetben elcsúszott - fel kellett adnia a futamot (és egyúttal a VB címért folytatott küzdelmét is).
Terol ezek után kényelmesen hátradőlhetett volna, de nem így történt. Szép lassan felzárkózott az élre és a vezetést is átvette. Ekkor úgy tűnt, hogy stílusosan, győzelemmel lesz bajnok, de fiatal honfitársa Maverick Vinales fejében nem így volt megírva a történet. A blusenses versenyző az utolsó körökben az élre állt, és kisebb előnyt kidolgozva már nem hagyott esélyt a fordításra.
A fiatal spanyolt a csapat névadó szponzora, a totális kívülállóként ácsorgó Paris Hilton várta a lekerített győzelmi boxban, akinek valószínűleg arról sem volt fogalma, hogy "versenyzője" győzelmével az összetett beli harmadik helyet is megszerezte, mivel Cortese bukott. Terol a második helyen végzett és a levezető körben egy Simoncelli zászlóval ünnepelte frissen szerzett címét. Csapattársa, Faubel lett a harmadik és egészítette ki a dobogót.
Az erre a futamra beugró Sebestyén Péter a 18. helyet szerezte meg.
Valencia - 125 - verseny
1. Vinales (Aprilia) 41m 44.138s
2. Terol (Aprilia) +3.216s
3. Faubel (Aprilia) +7.460s
4. Vazquez (Derbi) +14.560
5. Folger (Aprilia) +18.451s
6. Moncayo (Aprilia) +36.472s
7. Salom (Aprilia) +52.614s
8. Ajo (Aprilia) +1m 00.138
9. Morciano (Aprilia) +1m 00.253s
10. Rossi (Aprilia) +1m 03.258s
A bajnokság végeredménye:
1. Terol 302
2. Zarco 262
3. Vinales 248
4. Cortese 225
5. Faubel 177
Ahogy arról már egész héten szó volt, és tegnap pontosan körvonalazódott is, ma délelőtt tíz óra után tíz perccel megtörtént a MotoGP mezőnyének búcsúja Marco Simoncellitől. A megemlékezés során mindhárom kategória motorjai a pályára gurultak Kevin Schwantz vezetésével, aki SuperSic motorját vezette. A célegyenesben aztán mindnyájan megálltak és a világbajnokságon dolgozókkal együtt egy tűzijáték show kereteiben búcsúztak el barátjuktól és kollégájuktól. A felvétel megtekinthető a motogp.com oldalán.
FRISSÍTÉS: Van már beágyazott verzió is alant.
.... a menetre.
Három Moto3-as is bemutatkozott Valenciában. Természetesen egyik sem végleges, lesz még munka velük azért bőven.
A fenti gép az Iodaracing TR002 kódnevű modellje. A projektet igazgató Giampiero Sacchinak még humorizálni is volt kedve: "Tervező lettem, de azért nem Enzo Ferrari" - mondta a paddockban igen jól ismert szakember, aki már jó pár világsztárral dolgozott együtt karrierje során.
A lenti viszont már a Mahindra gépe, amely remélhetőleg tovább öregbíti majd az indiai cég hírnevét a mai pole után. A versenyzőikkel maximálisan elégedett a csapat, így őket azért nem cserélik le, vagyis Webb és Schrotter is hosszabbított. Viszont elképzelhető, hogy bővítés lesz, és további két gépet szállítanak majd egy fiók csapatnak.
Az angol FTR még nem tudta kiállítani azt amin eddig dolgoztak, így csak egy látványtervet prezentáltak, de cserébe mind a Moto3-as és a Moto2-es motorjukról is.
Utolsó kommentek