"Istenem, de egyedül érzem magam a trónon"
"Mit hoz vajon a jövő?"
"Josh nem figyel, egy kis flört belefér"
"Istenem, de egyedül érzem magam a trónon"
"Mit hoz vajon a jövő?"
"Josh nem figyel, egy kis flört belefér"
Visszatér korábbi sikerei színhelyére Kenan Sofuoglu, jövőre ismét a World Supersportban húzza majd a gázt, ahol két világbajnoki címet is begyűjtött korábban. Csapata a hivatalos Kawasaki gárda, a Team Lorenzini lesz.
A török versenyző úgy tűnik, hogy a World Superbike után a Moto2-ben sem találta meg a számítását, az idei holland versenyen elért második hely a legjobb eredménye, de ezen felül jó pillanatai ellenére is kicsit beleszürkült a mezőnybe.
Döntését rendkívül egyszerűen indokolta: a Moto2-es tapasztalatokat nagyra értékeli, de ő a bajnoki címért szeretne küzdeni, és ezt a Supersportban érzi biztosabbnak a Team Lorenzinivel.
Ami tegnap még csak nagyon valószínű volt, mára hivatalossá érett. Alvaro Bautista megunta a Suzuki határozatlanságát, és elhagyta a csapatot. Új otthona minden bizonnyal a Gresini istálló lesz, ma már náluk tesztel, bár hivatalos bejelentés még nem történt.
Bautista két esztendőt töltött a japán márkánál, velük jelent meg a királykategóriában. Első évében még Capirossi csapattársaként indult, idén financiális okok miatt már csak egyedüli versenyzőként állt rajthoz a kék géppel.
A Suzuki bizonytalan jövője miatt sokáig a Tech 3 csapathoz kötötték a spanyolt, majd Dovizioso odaszerződése után az LCR Hondához. Marco Simoncelli tragikus balesete miatt azonban a Gresini Hondánál is felszabadult egy gyári hondás hely: úgy néz ki, hogy ezt foglalja el jövőre Alvaro. Jelenleg még csak a nyolcszázas gép áll rendelkezésre, így azzal tesztel, de februárban Sepangban már az ezresre is ráülhet.
Helyét jó eséllyel Randy de Puniet töltheti be, aki tegnap tesztelt is a Rizla Suzukival, de John Hopkins szereplése is a levegőben lóg. Az amerikai tegnap olyan üzenetet küldött ki Twiterre, miszerint már szinte biztos milyen márkával megy majd jövőre, csak az nem, hogy melyik bajnokságban. Mindez azt jelenti, hogy ha a MotoGP szereplés nem jön össze, akkor valószínűleg a Crescent Suzukival fog hajtani a WSBK-ban.
FRISSÍTÉS: Időközben hivatalossá vált Bautista gresinis szerződése is. Egyelőre arról nem esett szó, hogy ugyanolyan feltételekkel kapja-e meg az RC213V-t, mint ahogy azt Simoncellinek ígérte a Honda, továbbá a csapat második motorjának sorsa sem tisztázott.
A British Superbike élcsapatai közül elsőként a Paul Bird Motorsport jelentette be jövő évi csapatát. A brit alakulat, mely idén még a gyári Kawasaki csapat funkcióját töltötte be, hű marad a japán márkához és a hazai bajnokságban is ilyen motorokkal állnak majd rajthoz.
Versenyzőik nem éppen ismeretlenek a PBM számára, ugyanis mindketten mondhatni hazatértek. Shane Byrne kétszeres BSB bajnok, 2003-as címét épp ennél az alakulatnál szerezte Ducatival, de 2007-ben is együtt dolgoztak Honda motorokkal. Shakey idén tért vissza a BSB-be a WSBK kanyar után az HM Plant Hondával és és a bajnoki közdelem egyik főszereplője volt.
Stuart Easton 2002-ben nyert British Supersport bajnokságot a PBM-mel, idén pedig az MSS Colchester Kawasakinál szerepelt a BSB-ben, de májusban szerezett súlyos sérülése miatt a szezon nagy részét kihagyni kényszerült. Paul Bird állítólag már akkor, a kórházban megígérte neki, hogy szerződtetni fogja.
A PBM csapata épp tegnap erősítette meg, hogy a MotoGP-ben is indulnak James Ellisonnal, érdekes lesz ha esetleg még a WSBK szereplés is összejön a korábbi terveknek megfelelően, mert így három különböző szériában is képviseltetnék magukat.
Andrea Dovizioso talán túl sok szuperhősős képregényt lapozgatott mostanában. :)
Beszállt a Suzuki játékába a Dorna is, Carmelo Ezpeleta közölte Paul Denning csapatával, hogy ezen a héten szeretné tudni, hogy számolhatnak-e a japán gyár jelenlétével a 2012-es bajnokságban, vagy sem. Arra is biztosítékot szeretne a szervezőcég elnöke, hogy az ezres gépet a brünni futamig pályára küldik, legalább teszt szinten, továbbá hogy 2013-tól kétfős csapattá bővülnek.
A "kékek" helyzete nem könnyű, hiszen sokáig hűséges versenyzőjük, a spanyol Bautista immár a Gresini csapattal tárgyal, igazi opciójuk Randy de Puniet és John Hopkins maradt, előbbivel teszteltek is a mai napon, és több forrás szerint közel vannak vele a megállapodáshoz. Hogy ilyen felállás mellett viszont hogy jutna szerep az amerikainak, az továbbra is kérdéses, de ha minden igaz, pár napon belül most már tényleg pont kerül a régóta húzódó ügy végére.
Az utolsó percekben futotta meg Dani Pedrosa a nap legjobb idejét Valenciában, ezáltal ellopva a leggyorsabb jelzőt csapattársától Casey Stonertől, aki gyakorlatilag egész nap az élen tanyázott. Persze egy ilyen teszten nem feltétlenül a köridőkre megy rá mindenki, mégis minden motorsport rajongó kíváncsian böngészi át az eredményeket.
Nem ment rosszul az új géppel de Puniet és Dovizioso, de Bradlnek sincs oka a szégyenkezésre első nagygépes tesztjén (ráadásul ő nyolcszázassal körözött). Hayden kézsérülés miatt végül nem indult, mint azt a képes postunkban már írtuk, a legjobb CRT Silva volt majd öt másodperces lemaradással.
Valencia - MotoGP - teszt (kedd)
Pos | No | Rider | Bike | Time | Diff | Diff previous |
1 | 26 | Dani Pedrosa | Honda | 1:32.186 | ||
2 | 27 | Casey Stoner | Honda | 1:32.322 | 0.136 | 0.136 |
3 | 11 | Ben Spies | Yamaha | 1:33.226 | 1.040 | 0.904 |
4 | 14 | Randy de Puniet | Suzuki | 1:33.544 | 1.358 | 0.318 |
5 | 35 | Cal Crutchlow | Yamaha | 1:33.652 | 1.466 | 0.108 |
6 | 46 | Valentino Rossi | Ducati | 1:33.857 | 1.671 | 0.205 |
7 | 4 | Andrea Dovizioso | Yamaha | 1:33.859 | 1.673 | 0.002 |
8 | 8 | Hector Barbera | Ducati | 1:34.174 | 1.988 | 0.315 |
9 | 0 | Stefan Bradl | Honda 800 | 1:34.330 | 2.144 | 0.156 |
10 | 17 | Karel Abraham | Ducati | 1:34.393 | 2.207 | 0.063 |
11 | 69 | Franco Battaini | Ducati | 1:35.371 | 3.185 | 0.978 |
12 | 0 | Kousuke Akiyoshi | Honda | 1:35.728 | 3.542 | 0.357 |
13 | 22 | Ivan Silva | BQR Inmotec | 1:37.159 | 4.973 | 1.431 |
14 | 31 | Carmelo Morales | Suter BMW | 1:38.989 | 6.803 | 1.830 |
15 | 0 | Gianluca Nannelli | Gapam BMW | 1:39.173 | 6.987 | 0.184 |
16 | 0 | Federico Sandi | Gapam BMW | 1:39.827 | 7.641 | 0.654 |
Pletykaszinten már írtunk róla, mától azonban hivatalos: James Ellison leszerződött Paul Bird MotoGP csapatába. A teljesen brit alakulat CRT motorral indul majd a királykategóriában 2012-ben, ám egyelőre még mindig csak az Aprilia RSV4 erőforrás biztos, a vázat egyelőre jótékony homály fedi.
Ellisonnak nem lesz idegen a MotoGP közege, 2005-ben a WCM, 2006-ban a Tech 3 tagjaként volt a mezőny tagja. Idén a World Supersportban indult a Bogdanka Honda csapatnál, illetve beugróként pár versenyen rajthoz állt a British Superbike-ban is.
A sok MotoGP teszt hír közepette legyen egy kis World Superbike is. A Crescent Suzuki múlt héten szerződtette le Leon Camier-t, mostanára át is festették neki at egyik motort. Ugyan a jövő évi design némileg más lesz, a versenyző mégsem bírta megállni és maga küldte ki Twitterre a képet a gépről.
A mai napon sok minden történt, teljesen felborult az eddig biztosnak tűnt felállás. Lássuk szép sorjában, ki hol landol végül, és hogy töltődnek fel a 2012-es mezőny maradék üres helyei.
Az egész mozgás Alvaro Bautista döntésétől függött, aki várt és várt a Suzukira, de végül elfogyott a türelme és tárgyalásba kezdett a Gresini csapattal. A dolgot nehezítette, hogy még a kékekkel állt szerződésben, amely szerint ma tesztelnie is kellett volna velük. Ám ez elmaradt és nagyon úgy néz ki, hogy a spanyol Hondázni fog jövőre, Marco Simoncelli helyén. Állítólag a főszponzor San Carlo is bólintott és egyes források szerint már alá is írtak.
A Suzukihoz minden bizonnyal Randy de Puniet megy majd, aki ma már fel is ült a nyolcszázas gépre, hogy tesztelje. Korábban az LCR-hez is pletykálták, de 2010 végén nem éppen szépen váltak el, így a leglogikusabb, hogy a francia versenyző jövőre kék overálban feszít majd, és elmondhatja, hogy mindenféle márkával versenyzett már a királykategóriában (a Yamahán kívül).
Az LCR-nél alighanem Stefan Bradl fog landolni, akinek ugyan saját csapat felállítására nem volt elegendő pénze, de a financiális gondokkal küzdő Checcinello tárt karokkal várja, és így együttes erővel ki tudják majd gazdálkodni, amennyi kell.
A második Gresini motor viszont továbbra is úgy van, hogy CRT lesz. Ide a Moto2-ből hozzák majd fel Michele Pirrot, aki a csapat egyetlen győzelmét hozta az idényzárón.
A "keringő" két legnagyobb vesztese Andrea Iannone és John Hopkins. Az olasz alighanem marad a Moto2-ben, a gresinis ülés ugrott, így hogy Bautista elhappolta előle. Az amerikaival viszont még nem tudni mi lesz. Egyelőre kérdéses, hogy az öt versenyre szóló második motor ajánlata a Suzukinál még fennáll-e,
Utolsó kommentek