A Ducati lesz az, akinek a leginkább a bögyében van az Aprilia. A két olasz csapat eleve régóta rivalizál, ám a mostani vita a CRT kategória miatt robbant ki.
Már korábban is hallhatóak voltak azok a hangok, miszerint az Aprilia megoldása vitatható és feszegeti a CRT szabályait. A szabályok szerint ugyanis pont a nagy gyárak és nagy költségek kizárása miatt jött létre az új, királykategórián belüli szekció. A cél az volt, hogy bárki olcsón össze tudjon rakni egy versenyképes motort és minél nagyobb számú motor állhasson rajthoz a már tavaly is igen foghíjas mezőny helyett. Akkor az Aspar csapat kelt a gyár védelmére, és azzal magyarázták a dolgot, hogy ők mégiscsak mint privát alakulat állnak rajthoz és az összes felszerelésüket is saját maguk birtokolják.
Claudio Domenicali viszont most szót emelt a rivális ellen a saját rendezvényükön a Wroomon, mely a héten zajlik. A konkrét gondjuk az, hogy az Aprilia megoldása szerintük tulajdonképp egy gyári motor (hiszen a vázat és az elektronikát is maguk fejlesztik, nemcsak a blokkot). Kis túlzással azt lehet mondani, hogy fogták a Superbike-ban használt gépüket, átfestették és kész is a CRT masina.
Persze a véleményben nyilván tükröződnek az elmúlt évek ellentétei is, nem igazán hisszük, hogy a Ducatinak félni kellene az Aprilia CRT motorjaitól (így is kört fognak rájuk verni minden bizonnyal). Ám ha mégis, akkor meg már régen rossz, mert az azt jelentené, hogy a vörösöknek az ideitől is rosszabbul alakulna az esztendejük. Talán mindenki szívesebben hallott / látott volna részleteket inkább az új GP12-ről.
Utolsó kommentek