HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) thruxton (4) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Bautista kényszerűségből választotta a Gresinit

2012.01.21. 13:59 fullthrottle

Két interjú is megjelent a héten a Suzukitól Gresini Hondára váltó Alvaro Bautistával, melyből érdekes adalékok derülnek ki az átszerződését illetően. Ezek közül a legérdekesebb, hogy majdnem elhagyta a kategóriát, de az is, hogy nem Simoncelli helyét célozta meg.

Bautista mindenek előtt leszögezte, hogy nagyon szomorú a Suzukival történtek miatt. Rengeteget dolgoztak az alatt a két év alatt, amit ott töltött, s noha szerények voltak a lehetőségeik, folyamatosan fejlődött a csapat. A gyár MotoGP-ből való kiválásával mindez most a kukában landolt, tehetséges szakemberek maradtak munka nélkül.

Ugyanakkor a nem volt más lehetősége, mint váltani. Szeretett volna maradni, és a kékek is szerették volna megtartani. A nyolcszázas projektet viszont nem akarta folytatni, mert nem látta értelmét. Három kategória alakult volna ki a nagyok közt: az ezresek, a CRT-k és ő egyedül egy nyolcszázassal. Nem igazán lett volna kivel versenyezni, kihez mérnie magát.

A japán vezetőség viszont talán még a mai napig sem tudja igazán, mikor is szeretne az ezres gépekkel visszatérni (talán csak kivárnak), így nem maradt más mint odébbállni. A végleges döntésre nagyon sokáig vártak, így a közben felmerülő lehetőségek is elillantak (pl. a Tech 3 Yamaha, vagy a Pramac Ducati). Volt egy pont amikor még a Superbike lehetősége is felmerült - bármit vállalt volna, csak ne kelljen a nyolcszázason maradnia.

Az elsődleges opció az LCR Honda volt, ők keresték meg a leghamarabb. De mikor a Gresininél is sajnálatos módon "megüresedett" a hely, ők is ajánlatot tettek, viszont továbbra is az LCR maradt fő prioritás. Egészen addig, míg Luccio Cecchinello a sírás határán fel nem hívta őket, hogy felejtsék el az egészet. Elmondása szerint nem az ő döntésén múlott a dolog, hanem a gyár szólt közbe. Bautista szerződtetésével elveszítették volna ugyanis a Honda financiális támogatását.

A Gresini Honda maradt tehát, ahol most sokan azzal bélyegzik meg, hogy Simoncelli helyére ült. A spanyol versenyző elmondta, hogy nem zavarja különösebben ez a "vád", de egyénként meg nem is igaz. Neki nincs a gyárral szerződése, mint az olasznak, a motor pedig teljesen más. Eleve ezres gép lesz, de azokból az alkatrészekből, amit Marcoé volt semmit nem használnak fel. A szerelőgárda is Aoyama szakembereiből áll, nincs tehát miről beszélni.

Ami viszont a mai napig érdekes kérdés (s amit 100%-osan talán soha nem fogunk megtudni), hogy mennyire egyforma a négy Honda a 2012-es mezőnyben. Nos az elhangzott, hogy Bautista nem gyári versenyző és ugye privát csapatban is van, de állítása szerint a gépek technikailag egyformák és mindegyik gyári. Ugyanakkor a Repsol csapat versenyzői hamarabb megkapják majd az új fejlesztéseket, de ez akár még változhat is az eredmények függvényében.

Összegzésképpen: nem bánta meg a Suzukis kalandot, mert rengeteg munka árán sikerült valami értékeset letenniük az asztalra. Mikor elkezdte a kétéves együttműködést, akkor a Suzuki egy olyan motor volt, amit senki nem akart. Most, mikor távozott, mindenki azt mondja, hogy nem is volt olyan rossz az a Suzuki, s úgy érzi ez részben az ő munkájának köszönhető.

Ugyanakkor érdekesnek tartja azt a Twitter üzenetet, amit Paul Denning írt ki saját "falára", még az évzáró teszteknél, miszerint "Alvaro nem olyan gyors a Hondán, mint de Puniet a mi gépünkkel, jobb körülmények és több kör ellenére sem". Mindig is jól érezte magát a korábbi csapatánál, soha nem volt feszültség és az elválás is békés volt. Az első (hondás) tesztnél csak arra fókuszált, hogy összeszokjon a csapattal, az eredményeket idén kell hozni. Nem tudja mit gondoljon egykori főnöke üzenetéről, de mindenkinek szíve joga azt mondani, amit csak szeretne.

Szólj hozzá!

Címkék: honda motogp bautista

A bejegyzés trackback címe:

https://vroom.blog.hu/api/trackback/id/tr313623097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása