Egy darabig úgy tűnt, hogy megfordul Sykes szerencséje az imolai második futamban, de végül Carlos Checa ismét legyőzhetetlennek bizonyult - a brit ismét a második hellyel vigasztalódhatott. Az uralkodó világbajnok már a pályán pezsgőt bontott a pályamunkások jóvoltából.
A rajt hasonló volt az elsőhöz, de Biaggi most még a vezetést is átvette egy pillanatra. Az olasz azonban rögtön hibázott is egy picit, így Checa mögött találta magát a harmadik helyen, Sykes magabiztosan vágott vissza az élre.
Jonathan Rea az első futamban elgumizta magát, kiderült hogy kockáztattak és puhább keveréket raktak fel, mint a többiek, ami a futam végére megbosszulta magát. Most nem próbálkoztak semmi extrával, viszont az első körben a nagy kavarodásban Rea kikeveredett a fűre és igencsak hátraesett.
A futam első felében az élen lévő trió elszakadt, hátrébb történtek inkább az események. Ebből az egyik legemlékezetesebb, hogy Guintoli nem tudta bevenni a nap mumusaként szolgáló utolsó sikánt, így Melandri első futamban mutatott produkciójához hasonlóan neki is a boxutcán kellett keresztülhajtania.
Checának is volt egy kisebb rontása, amikor kiszorult a pálya porosabb felére, ezt kihasználva Biaggi megelőzte, az időközben villám tempót diktáló Haslam pedig felzárkózott rá. Némi csatározás árán azonban a spanyol visszavette a második pozíciót, és elindult Sykes nyomába, aki ekkorra már majd három másodperces előnyt épített fel.
A Kawasaki azonban nem bírta a tempót, és lassulni kezdett, így Checa nemcsak hogy utolérte, de meg is előzte brit vetélytársát, majd elkezdett elszakadni tőle. A Biaggit időközben megelőző Haslam is utolérte Sykesot, de a verseny végig a fenyegető közelsége ellenére sem tudta már megelőzni, ebben a sorrendben futottak be végül.
Az ötödik helyen Jonathan Reát találta a kockás zászló, aki óriásit küzdve dolgozta fel magát a középmezőny végéről, és még az is "belefért", hogy ismét kifusson a pályáról egy kicsit az utolsó körökben. Giugliano is nagyon jól hajtott, ezen a tájékon végzett volna, ha az utolsó körben ki nem esik, így azonban nem szerzett pontot.
Camier egy nyolcadik hellyel vigasztalódhatott az első futamban történt fiaskó után, ám most a csapattárs Hopkins járt pórul. Az amerikainak amúgy sem volt jó versenye, a vert mezőnyből állt ki mindössze négy kör után.
A duplázásának köszönhetően Checa átvette a vezetést az összetettben Biaggitól, Sykes megerősítette a harmadik helyét, Melandri pedig mostani harmatos szereplésével visszaszorult, Haslam is elé került.
Imola - SUPERBIKE - Race 2
1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 37'57.571
2. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 37'59.506
3. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'00.540
4. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'00.917
5. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 38'16.496
6. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'18.751
7. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 38'18.963
8. Leon Camier (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 38'21.368
9. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'21.790
10. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'23.170
11. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 38'23.347
12. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 38'23.575
13. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 38'28.743
14. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 38'31.408
15. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 38'43.112
16. Brett McCormick (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 38'48.378
17. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 38'48.654
18. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 38'55.404
RT. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 36'27.638
RT. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 30'58.155
RT. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 26'02.047
RT. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 22'12.494
RT. Lorenzo Alfonsi (Team Pro Ride Real Game Honda) Honda CBR1000RR 15'22.988
RT. John Hopkins (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 7'27.009
RT. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR
A világbajnokság állása:
1. Carlos Checa 75
2. Max Biaggi 71
3. Tom Sykes 69
4. Leon Haslam 47
5. Marco Melandri 46
Utolsó kommentek