Luca Cadalora és Helmut Bradl - középen meg a jövő reménysége figyel megszeppenten.
Öregfiúk egymás közt: Cadalora, Capirossi, Rainey, Mamola
Luca Cadalora és Helmut Bradl - középen meg a jövő reménysége figyel megszeppenten.
Öregfiúk egymás közt: Cadalora, Capirossi, Rainey, Mamola
Pár napja Carlos Checa a médián üzent egykori kollégájának, Valentino Rossi-nak, hogy ruccanjon át a WSBK-ba egy jó kis versenyre, hátha jót tenne egy kicsit a lelkének. A misano-i hétvégén persze előkerült a kérdés és Rossi nem zárkózott el, sőt kifejezetten szeretné a dolgot, úgy gondolja talán ott több sikerélménye lehetne, mint jelenleg a MotoGP-ben. Elmondása szerint 2009-ben is közel volt már hozzá a Yamahánál, ám akkor financiális okok miatt meghiúsult a vendégszereplés. Az olasznak egyetlen kikötése az, hogy (MotoGP) szezonon kívül szeretné a beugrást, mert amúgy túl sűrű lenne a program, így lehet nem most Imolában fog megtörténni az esemény.
Mostanára ért révbe 100%-osan az az üzlet, amelytől nagyon sokan félnek a gyorsasági motorsportok világában - egy kézbe kerültek a MotoGP és WSBK sorozatok feletti jogok. Az történt ugyanis, hogy a MotoGP promotereit, vagyis a Dorna-t birtokló Bridgepoint nevű cég, megvásárolta azt a Infront Sports and Media-t, akik jelenleg a WSBK feletti kontrollal bírnak. A lépés régóta téma mindkét oldalon, és azért vált ki nagy ellenérzést, mert sokan attól félnek, hogy a két szériát egybe fogják olvasztani, és egyesek a MotoGP-ben jövőre bevezetendő CRT csapatokat már az első lépésnek tartják. A friss tulajdonos igyekezett a minap teljesen elhárítani a kételyeket, és közleményben tudatta a világgal, hogy nem szándékozik ilyen lépéseket tenni - külön fogják kezelni a két világbajnokság ügyeit. Egyes információk szerint a megoldás az lehet, hogy a frissen szerzett portéka egy részét (a WSBK jogokat) hamarosan továbbértékesíti a Bridgepoint, mégpedig a sorozat korábbi tulajdonosainak, a Flammini testvéreknek. Meglátjuk hogy alakul a dolog, a motorsport egyik prominens sajtó képviselője, az MCN jövő szerdára ígért bővebb tényfeltárást a témában.
Kétesélyesé vált a verseny, hogy jövőre ki futtathatja majd a gyári Kawasaki alakulatot a World Superbike-ban. Mint ismert, most Paul Bird csapatáé a megtisztelő feladat, ám a japánok nem igazán elégedettek vele, így korábban megtendereztették a dolgot, s a jelentkezők közül mostanára csak kettő maradt igazán számításban. Az egyik épp a jelenlegi jogtulajdonos, a másik pedig a Provec Motorcard, vagyis a Kawa gyári Supersport alakulata. A japán gyár szóvivője, Steve Gutteridge meg is erősítette mindezt, azzal kiegészítve, hogy a Pedercini és az Alstare már kiestek a versenyből, mert nem találtattak elég sikeresnek. Francia lapértesülések szerint a két esélyes közül az utóbbi lesz a nyerő, ugyanis Paul Bird-ék talán egy kicsit többet költekeztek a kelleténél az elmúlt három esztendőben, amíg birtokolták a jogokat.
Mindenki úgy segít másokon, ahogy tud. Alvaro Bautista például elárverezi az amerikai futamokon (Laguna Seca és Indianapolis) viselt spéci, a Troy Lee Design által tervezett sisakját, és a bevételt a japán Vörös Keresztnek ajánlja fel, hogy a tavasszal bekövetkezett természeti katasztrófák áldozatain segítsen. A bukó festése a MotoGP világbajnokság 14 rendező országának zászlajából áll össze, rajta pedig a ‘Ganbare Nippon’ felirat olvasható, ami nagyjából annyit tesz: "Fel a fejjel Japán, hozzátok a legjobbatokat és ne adjátok fel!". A liciteket 10 napig lehet megtenni az eBay-en ha valaki elég vastagnak érzi a pénztárcáját (jelen pillanatban már 1500 USD-n túl jár az összeg, amit ajánlottak érte).
Volt mindenféle találgatás már, hogy Colin Edwards hogyan folytatja tovább a karrierjét, de eddig csak az volt biztos, hogy nem a Tech 3-nál. Úgy néz ki viszont, hogy most már biztosra mondható: marad a MotoGP-ben, méghozzá egy CRT motoron. Mivel azonban a BMW-s párosítás egyelőre nem bizonyul versenyképesnek, úgy fest, hogy Edwardsék azt a project-et valósítják meg, amit a jelenlegi csapata is fontolóra vett, majd dobott - vagyis hogy egy Yamaha R1-est építenek bele valamilyen vázba. Az egész azért tűnik tutinak, mert az amerikai szűk két óra múlva tart sajtótájékoztatót a Forward Racing hospitality-jében Misano-ban, a hírt pedig Julian Ryder, az Eurosport bennfentes kommentátora szállította Twitteren. Részletek később....
FRISSÍTÉS: Julian Ryder friss Tweetje alapján Tech 3 vázat szeretnének használni, de még folynak a tárgyalások, hogy kaphatnak-e.
FRISSITÉS #2: A hivatalos megerősítés.
Egyik szeme sír, másik meg nevet valószínűleg Sebestény Péternek, ugyanis jó és rossz is történt vele az elmúlt napokban, de kezdjük a jóval. Jövőre egy újonnan alakult magyar-olasz csapat színeiben versenyez majd, melynek nevezését elfogadta a FIM 2012-re és tegnap mutatták be a Moto3-as alakulatot. A csapatfőnök személye sokaknak ismerős lehet, Stefano Favaro-t Talmácsi Gábor korábbi menedzsereként ismerte meg ország-világ, de mellette az istálló tagja lesz fia, Roberto is, aki jelenleg Sebestyén menedzsere. A jövőre először induló Moto3 kategóriában a francia Sherco-gyár által tervezett motort használja majd az alakulat, és Franco Moro, az Aprilia korábbi mérnöke is részt vesz a projektben, aki az erőforrást fejlesztette, és amelyet Peti már tesztelt is idén februárban.
Térjünk át azonban a rossz hírre. Sebestyén nincs ott a misano-i nagydíj jelenleg zajló szabadedzésein és nem vesz részt a hétvége más eseményein sem versenyzőként, ugyanis szakított csapatával, a Caretta Technology-val. A versenyző és menedzsmentje már Brno-ban döntött, ugyanis nem voltak elégedettek a KTM nyújtotta eredményekkel, és korábbi tervek szerint Aprilia blokkra váltottak volna, ám ez a csapat miatt nem volt lehetséges, így maradt a "kenyértörés". A mostani hétvége tehát kimarad, de talán már a következőn egy másik csapatban húzhatja Peti a gázt, a kósza hírek szerint ugyanis közel van egy szerződés aláírásához.
Ugyan még nem hivatalos, de megérkezett a 2012 évi World Superbike versenynaptár első változata - ez lett szétküldve a csapatoknak a napokban. Változások még lehetnek, a MotoGP és Formula 1-es ütközések elkerülése végett, ezt hamarosan megvizsgálják majd a szakértők. A legfőbb újdonság, hogy két új nagydíj is lesz, az egyik Oroszországban, Moszkvában, a másik pedig Malajziában. Utóbbi nemzet nem ismeretlen a WSBK mezőnyének, ám a sepangi pályán nem volt még eddig verseny, csak a tesztekről ismerhetik a versenyzők, vagy más kategóriákból (Shah Alam és Johor rendezett korábban nagydíjat). Íme tehát a 15 hétvégésre bővült 2012-es tervezet:
Február 26 Phillip Island (Ausztrália)
Március 11 Sepang (Malajzia)
Április 15 Assen (Hollandia)
Május 6 Monza (Olaszország)
Május 20 Donington (Nagy-Britannia)
Május 28 Miller (Amerikai Egyesült Államok)
Június 10 Misano (San Marino)
Június 17 Aragon (Spanyolország)
Július 15 Brno (Csehország)
Július 29 Silverstone (Nagy-Britannia)
Augusztus 26 Moszkva (Oroszország)
Szeptember 9 Nurburgring (Németország)
Szeptember 30 Imola (Olaszország)
Október 7 Magny Cours (Franciaország)
Október 21 Portimao (Portugália)
(megjegyzés: mielőtt bárki is megfedne a "vicces" illusztráció miatt, a kép nem Oroszországból, hanem Brands Hatch-ből való :)
FRISSÍTÉS: A versenynaptár valótlannak bizonyult, később fogja a WSBK vezetősége közzétenni a hivatalos verziót.
Sokat gondolkodott, de végül úgy döntött Loris Capirossi, hogy az év végén visszavonul a motorversenyzéstől. A 38 esztendős olasz 22 évet húzott le a gyorsasági motorsportban, ez idő alatt háromszor lett világbajnok (egyszer a 250-es kategóriában és kétszer a 125-ben), és 324 indulásából 29-et tudott győzelemre váltani (ebből 9 a királykategóriában született). Távozásával egy korszak utolsó veteránja is eltűnik a MotoGP-ből.
A Technomag-CIP csapata megtalálta a legutóbbi futamon lesérült Kenan Sofuoglu helyettesét, Tomoyoshi Koyama fog indulni Misano-ban a Moto2-ben Dominique Aegerter oldalán. Ennél érdekesebb hír, hogy a csapat nyit a jövőre induló Moto3 felé, vagyis ott is képviseltetik majd magukat. Erre a feladatra Kenta Fujii-t szemelték ki, a 17 esztendős japán motoros egy második és egy harmadik helyet szerzett hazája bajnokságában az elmúlt években, az idén ott már futó Moto3 bajnokságban pedig épp most győzedelmeskedett a sugo-i fordulóban. A hír mindenképpen örömteli, mert az utóbbi időben nagyon hiányoznak a szigetországból származó versenyzők a világbajnoki porondról.
Utolsó kommentek