HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Nagy balesetet, nagy büntetés?

2011.10.14. 10:56 fullthrottle

A pénteki edzésnapokon rendszerint nem szoktak túl izgalmas dolgok történni, azonban most nem így volt a Phillip Islandi pályán. A Moto2 kategória első gyakorlásán Marquez keltett feltűnést, de nem a gyorsaságával.

Mindjárt az etap elején elesett a spanyol, szerencsére a szerelőcsapata rekordgyorsasággal összerakta a motort - a szabályok értelmében itt nincs tartalékgép. Csak az utolsó percben tudott visszamenni a pályára, így nagy tempót diktált a felvezető körén is, hogy leellenőrizze, hogy minden rendben van-e.

A sebesség (és minden bizonnyal a figyelmetlenség) meghozta az eredményét, Marquez szinte felöklelte a már csak bóklászó Wilairotot. Mindkettőjüket kivizsgálták: a világbajnoki esélyesnek nem lett baja, viszont a tájföldi versenyzőnek igen, kórházban ápolják.

A verseny felügyelőség megvizsgálta az esetet, úgy döntöttek, megbüntetik Marquezt - egy percet adnak a holnapi időmérőn elért legjobb eredményéhez, ami azt jelenti, hogy valószínűleg a mezőny végéről kell rajtolnia. Ez nem a legjobbkor jött, hisz az összetettben már egy ponttal átvette a vezetést. 

FRISSÍTÉS: Videón is elérhető az eset, nem árt sietni, amíg a Dorna le nem tiltatja jogi okok miatt.

FRISSÍTÉS #2: A hírek szerint Wilairot hát és térd sérüléseket szenvedett, de a csodával határos módon nincs komolyabb baja és csontja sem tört.

7 komment

Címkék: marquez moto2 phillip island wilairot

Checa ravaszkodik?

2011.10.13. 21:06 fullthrottle

Délelőtt írtuk csak, hogy a BMW bejelentkezett az újdonsült WSBK bajnokért, de máris új fejlemények vannak. Egyes információk szerint 800.000 Eurót ajánlottak a bajorok, ám talán a Ducati is észbe kapott, ahogy mi is egyből javasoltuk. Legalábbis ez utóbbi szűrhető le abból az interjúból, amit a GPone.com készített a spanyollal. A kérdezz-felelek azért különös, mert Carlos folyamatosan hárít benne. Kérdezgetik a jövőről, ám ő csak azt hajtogatja, hogy jelenleg az utolsó futamokra koncentrál, vasárnap estig még Ducati alkalmazott és majd akkor fog leülni és dönteni. A csapattal nagyon jó a kapcsolta, és nagyra becsüli őket. Az egyedüli "elszólás" a konkrét "Mész-e a BMW Italiához?" kérdés után hangzik el, mégpedig hogy "meg akarom várni mi történik a Ducatival". Könnyen lehet, hogy az olaszok észbe kaptak tehát, de ez persze puszta spekuláció. Nincs más dolgunk nekünk sem tehát, mint várni.... "spanyol türelemmel".

Szólj hozzá!

Címkék: pletyka bmw checa ducati wsbk

Új változat a 2012-es WSBK versenynaptárból

2011.10.13. 18:10 fullthrottle

Az első változat után érkezett egy módosított a WSBK 2012-es menetrendjéről. A legfőbb különbség, hogy a titokzatos máricus 4-re ütemezett verseny kikerült (valószínű, hogy a pletykált maláj versenyről nem sikerült megállapodni), így csak 14 hétvége szerepel az ütemtervben. További különbségek, hogy az április elseji futam már meg van nevezve, és valóban Imolában lesz (előre mozdult tehát a szezon végéről), valamint hogy a szezonzáró szerepét Magny-Cours vette át, Portimao egész egyszerűen előbbre lett hozva. Az amerikai futam most már egyértelműen csak a "nagyoknak" van beütemezve, az újdonság szerepét továbbra is az orosz pálya tölti be

2012 World Superbike Championship versenynaptár

1. február 26 – Phillip Island, Ausztrália
2. április 1 – Imola, Olaszország
3. április 22 – Assen, Hollandia
4. május 6 – Monza, Olaszország
5. május 13 – Donington Park, Európa
6. május 28 – Miller Motorsports Park, USA *
7. június 10 – Misano, San Marino
8. július 1 – Motorland Aragon, Spanyolország
9. július 22 – Brno, Csehország
10. augusztus 5 – Silverstone, Egyesült Királyság
11. augusztus 26 – Moscow International Raceway, Oroszország
12. szeptember 9 – Nurburgring, Németország
13. szeptember 23 - Portimao, Portugália
14. október 7 – Magny-Cours, Franciaország

* = hétfői verseny és csak a WSBK részére
 

Szólj hozzá!

Címkék: wsbk

A nagy öregek visszatérnek, Laverty szerződése végleges

2011.10.13. 15:11 fullthrottle

Mindkét világbajnoki széria sokat vesztett azáltal, hogy az utóbbi versenyeken egy-egy veterán versenyzőjüket nélkülözni kényszerült sérülés miatt. Az "öregfiúk" most visszatérnek, s noha egyikük sincs elmondásuk szerint 100%-os állapotban, mindent megpróbálnak mikor rajthoz állnak.

Loris Capirossit az motiválhatja, hogy az idény végén visszavonul, így minden egyes verseny a MotoGP-ben egy újabb jutalomszereplés, így a mostani is Phillip Islanden. Max Biaggi viszont még versenyben van a WSBK bajnoki harmadik helyéért, így nem mindegy, hogy hogyan szerepel a mostani portimaoi futamokon.

A sors fintora, hogy éppen azzal a versenyzővel kell megküzdenie a "Kalóznak", aki jövőre a csapattársa lesz, ugyanis Eugene Laverty mától hivatalosan leszerződött a gyári Aprilia alakulathoz, vagyis nem fiókcsapatnál szánnak neki helyet. Hétfőn már tesztelheti is az új "munkagépet".

2 komment

Címkék: aprilia motogp wsbk portimao laverty phillip island

Vége az Aspar-Ducati házasságnak

2011.10.13. 13:50 fullthrottle

Beszélik már egy ideje, de hivatalos megerősítés nem érkezett arról, hogy az Aspar csapat jövőre már nem Ducatival indulna a királykategóriában. Az olasz GPone.com azonban már tényként kezeli, hogy a spanyolok CRT motorral neveznek majd, mert a gárdát irányító Martinez úr rendkívül elégedetlen az olasz márkával. Arról egyelőre nincs információ, hogy milyen felállásban tennék mindezt, vagyis a Marc VDS által levetett Suter-BMW irányt követnék, vagy netán Aprilia alapokon képzelik el a CRT motorjukat.

A cikk további része viszont szomorú jövőt fest le, már ami a MotoGP 2012-es esztendejét illeti. Jelen pillanatban a mezőnyből mindössze kb. 12 motor szereplése biztos - a Yamaha hozna négyet (két gyári és két privát), a Honda hármat (a repsolosokon kívül egy Gresini) és a Ducati is hármat (a gyáriakon kívül egyelő Abraham szereplése biztos). A Suzuki döntésére még mindig várunk, de a Pramac csapat sorsa is a levegőben lóg, lehet hogy csak egy motort fognak tudni indítani a még mindig fenyegető gazdasági válság miatt. Rajtuk kívül egy CRT motor indulása lett bejelentve, a Forward Racing Colin Edwardsot szerződtette a feladatra.

Persze jelentkező van még bőven, hiszen nem említettük az LCR csapatot, meg azt hogy Marc Marqueznek is félre van rakva egy motor, továbbá hogy Paul Bird is élénken érdeklődik a CRT kategória iránt, de ezek egyelőre bizonytalan státusszal bírnak. Ha minden kedvezően alakul sem valószínű, hogy a mostaninál nagyobb lesz a mezőny, vagyis megint épp hogy többen lesznek a rajtrácson, mint amennyi pontszerző helyezés egyáltalán van. Az meg továbbra is kérdéses, hogy az olcsóság jegyében kitalált (de mint kiderült nem is annyira olcsó) CRT motorok mennyire fognak tudni labdába rúgni az "rendes szabályok" szerint épített ezres szörnyetegekkel.

FRISSÍTÉS: Már meg is érkezett a megerősítés az Aspar csapattól, hogy a szakítás hivatalos. Szerettek volna kétfős gárdává felfejlődni, ám ez anyagi okok miatt nem jöhetett létre, a Ducati pedig nem ment bele az egyversenyzős verzióba. A CRT projektet még csak most kezdték el felvázolni, így még nem tudják merre is indulnak el vele.

FRISSÍTÉS #2: Paul Bird pedig e-mailben elküldte az IRTA-nak a terveit, miszerint jövőre egy egyversenyzős CRT csapatot indítana, noha a versenyző kiléte még kérdéses, de valószínűleg egy brit lenne az (Tom Sykes, Leon Camier és a friss BSB bajnok Tommy Hill neve is a kalapban van).

3 komment

Címkék: pletyka motogp ducati aspar crt

A Ducati elveszíti a világbajnokot?

2011.10.13. 11:21 fullthrottle

Vaskos pletyka egyelőre, de tudjuk: nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél. Carlos Checa világbajnok lett a World Superbike-ban az elmúlt versenyhétvégén Magny-Cours-ban, ám a jövő évről még mindig nem tudunk semmi biztosat, csak halovány találgatások vannak.

Egy világbajnoki cím megnyerése nagyon jó alkalom lehetne egy szerződéshosszabbítás bejelentéséhez, tudják, kölcsönös vállveregetéssel és mosolygással. Azonban az Althea Ducati háza táján gyanús csend honol, pedig a hétvégén már a szezon utolsó versenyeit futják a srácok Portimaoban.

Olasz lapértesülések szerint gond van, mégpedig az, hogy az Althea, mint privát csapat egyszerűen nem tudja kifizetni a Checa bajnoki címmel járó megnövekedett fizetését, így könnyen lehet, hogy elveszítik a spanyolt, annak ellenére, hogy együtt igen ütős csomagot képeznek.

A dologban leginkább maga a Ducati a ludas, ugyanis hivatalos gyári csapatként az idei esztendőtől nincsenek jelen a WSBK-ban. A hírek szerint sok mindennel ellátják az Althea alakulatát, de a pénz nem tartozik ezek közé. Pedig az olasz gyárnak, ha életben akarják tartani a brandet (legalább egy évig, amikor állítólag hivatalosan visszatérnek az új fejlesztéssel, a Panigaléval), akkor szükségük lenne egy erős versenyzőre, aki addig is viszi a szekeret. Checa ennek a szerepnek maximálisan eleget tett.

A szóbeszéd szerint a spanyolra a BMW csaphat le, akik a gyári csapatukat már ugyan megtöltötték (hosszabbítottak Haslammel és megszerezték Melandrit), de a fiókcsapatba, a BMW Italiába szívesen betennék a világbajnokot Badovini mellé. Hogy ez mennyire lenne jó a spanyolnak és mennyire kapná meg ugyanazokat a fejlesztéseket, mint a gyári versenyzők, az egy más kérdés - viszont úgy tűnik, egy dolog tény: a bajoroknak van pénzük és nem szégyellik elkölteni azt.

A fejleményeket hamarosan meglátjuk, ha a Ducatinak van egy kis esze, akkor most mélyen a zsebébe nyúl....

8 komment

Címkék: pletyka bmw checa ducati wsbk

Új csapat a Superbike-ban

2011.10.12. 15:08 fullthrottle

Nagyjából egy hónapja jelentette be a Supersonic Racing, hogy befejezik a pályafutásukat a World Superbike-ban. Ennyi idő elég is volt ahhoz, hogy Andrea Petricca elhatározza magát és felvásárolja a csapatot, melyet jövőre Ducati Roma néven indít majd. Az úriember neve onnan lehet ismerős, hogy ő futtatja a Lazio MotorSportot a Superstock 1000 bajnokságban, ám most úgy érezte, hogy vállalja a kihívást ami a egy WSBK csapat felállításával jár. Versenyző(k)ről egyelőre nem volt szó, vagyis nem tudni, hogy a supersonicos Maxime Berger maradhat-e, netán a MotoGP-t is megjárt Niccolo Canepa jönne fel a Lazióból, vagy egy teljesen új motorossal képzelik el a folytatást.

1 komment

Címkék: ducati wsbk

Muggeridge visszatér

2011.10.12. 14:37 fullthrottle

Visszatér a World Superbike világába Karl Muggeridge - igaz, csak a mostani hétvége erejéig. Az ausztrál motoros, aki 2009-ben versenyzett utoljára a sorozatban és mostanában a német IDM-ben hajt, Ruben Xaus-t fogja helyettesíteni, a Castrol Hondánál. Idén már lett volna lehetősége beugrani Silverstone-ban, ugyancsak a spanyol helyett, de akkor ő maga is lesérült egy edzésbalesetben.

Szintén helyettest kap a lábadozó Robeto Rolfo, őt Santiago Barragan váltja Portimaoban a Pedercini Kawasakinál. A fiatal spanyol korábban a Supersport VB-n és a Superstock sorozatban indult, tavaly pedig megszerezte a Superstock 1000 európabajnoki címét.

Azt se feledjük, hogy a Yoshimura Suzuki és Josh Waters ismét szabadkártyázik, úgyhogy az Alstare nem egyedül képviseli majd a "kékeket" Portugáliában.

Szólj hozzá!

Címkék: waters wsbk xaus portimao rolfo muggeridge

Kiyonari munkanélküli lett

2011.10.11. 16:00 fullthrottle

Valahol érthető, ugyanakkor mégis felfoghatatlan - Ryuichi Kiyonarit menesztette csapata, az HM Plant Honda a British Superbike-ban. Ha a japán idei teljesítményét nézzük, akkor nem csoda, hiszen nagyon alul teljesített ahhoz képest, hogy tavaly ő vitte el a bajnoki címet. A rájátszásba ugyan bejutott, de nem nagyon tudta felvenni a fonalat ezek után sem, a szezonzáró futamokon például csak 17., 16. és 11. helyeket hozott. A dolog pikantériája viszont, hogy a japán a sorozat legsikeresebb versenyzője - három bajnokságot nyert (2006, 2007, 2010) és 43 futamot, amilyen mérleggel senki más nem rendelkezik a BSB-ben. A legkülönösebb, hogy maga Kiyo sem tudja, hogy mi a gond. A motorral elmondása szerint nincs baj (csapattársa Byrne igen jól ment egész évben), de vele annál inkább. Viszont nem igazán tudja, min is kellene változtatnia és saját maga is nagyon csalódott az éves szereplése miatt. Akárhogy is van, gyorsan ki kell találnia, és villámgyorsan formába kell lendülnie, ha 2012-ben indulni akar valahol.

Szólj hozzá!

Címkék: honda bsb kiyonari

Laverty az Aprilia lasszójában?

2011.10.11. 15:47 fullthrottle

Sok pletyka volt már arról, hogy Eugene Laverty hol is folytatja jövőre, miután a Yamaha kivonul év végén a World Superbike-ból. A már megkötött szerződések fényében azonban szűkülnek a körök, Dovizioso Tech 3-as kontraktusa például alighanem azt jelenti, hogy a MotoGP már kilőve az északírnek. Az Aprilia viszont állítólag komolyan érdeklődik (mint ahogy erről is volt már szó), most azonban maga Gigi Dall'Igna, a Piaggio csoport feje pletykálkodott egy kicsit, és megemlítette, hogy javában folynak a tárgyalások a versenyzővel, és ugyan még nem kötöttek szerződést, de már a részletekről egyeztetnek.

Ugyanakkor az még nem dőlt el, hogy hol is indulna az ex-yamahás, ugyanis odáig van meg az olaszok terve, hogy négy motort szeretnének indítani 2012-ben. Egy vagy kettő lenne gyári (ez még nem eldöntött, de nyilván Max Biaggival a "főszerepben"), Paul Bird pedig a Kawasakis szakítás után szintén egy vagy két Apriliát indítana és akkor még a PATA sorsa is kérdéses, mert lehet hogy ők Ducatira váltanak.

Szólj hozzá!

Címkék: aprilia wsbk laverty

süti beállítások módosítása