Írtunk már a Macau GP-ről tegnap. Amíg az időmérő körüli mizéria rendeződik, nézzünk meg két akciódús klipet. Egy hivatalos 2011-es trailer és egy az egyetlen, száraz szabadedzésről készült összefoglaló esett be az ablakon, melyek megmutatják, milyen is az igaz motorverseny őrület egy ilyen szűk, városi pályán.
Nem sok történt a második tesztnapon
2011.11.18. 11:34 fullthrottle
Nem sok akció volt a valenciai pályán az össznépi Moto2 tesztelés második napján, ugyanis a komoly munkát elmosta az eső. Páran így is pályára gurultak azért, például Scott Redding, vagy Johann Zarco, de időeredményeket senki nem tett közzé. Ami lényeges, hogy Toni Elias is kipróbálta az Aspar motort, és elismerően vélekedett róla az esős rossz időjárási körülmények ellenére is. A pletykák szerint igen közel vannak a megegyezéshez.
A másik érdekes téma, az Aprilia CRT tesztje - mindenkit ez foglalkoztat. Mostanára kiderült, hogy Hoffman két másodperccel futott gyengébb időket a Bridgestone abroncsokkal, mint a Superbike-ban megszokott Pirellikkel. A tesztversenyző a japán gumik nehéz felmelegedésére panaszkodott, így kissé nehezebb dolga volt, de vélhetően még javulni fog a különbség, ha ma sikerül száraz körülményeket kifogniuk.
Az olasz márka fő célja, hogy új vázat tervezhessenek a CRT motoroknak, ugyanis a WSBK-ban használtat a szabályok nem engedélyezik, továbbá idomítani is kell a Bridgestone abroncsok különböző mivolta miatt. Gigi Dall'Igna, az Aprilia sportigazgatója megerősítette, hogy öt motorral is számolnak (2 Aspar, 1 Speed Master, 1 IodaRacing, 1 PBM), de szerződés egyelőre senkivel nincs.
Amiatt azonban, hogy az olaszok saját maguk tervezik a vázat, máris kisebb vita keletkezett. A csapatoknak ez jó, mert nem kell maguknak bajlódniuk a tervezéssel, és vélhetően a gyár sokkal eredményesebben is fogja tudni a saját blokkjához igazítani a vázat. A riválisok viszont talán nem nézik ezt jó szemmel és felmerült a kérdés, hogy ezek a motorok nem minősülnek-e prototípusnak. Nos a Versenyzői Bizottság minden bizonnyal el fogja bírálni a dolgot, és ha úgy ítélik meg, hogy nem kapnak a kérdéses csapatok gyári szintű támogatottságot, akkor engedélyezni fogják a CRT státuszt az Aprilia motorokra.
Szólj hozzá!
Címkék: aprilia elias motogp crt
Suzuki utózöngék
2011.11.18. 11:15 fullthrottle
Bár hétfő óta biztosra vehetjük, most már a Suzuki is nyilatkozott a visszavonulását illetően. Saját oldalukon, egy igen rövid közleményben erősítik meg, amit eddig is tudtunk, vagyis a MotoGP-ből való kivonulás tényét. A döntést a gazdasági válsággal, a japán ért természeti katasztrófákkal és a Jen gyengülésével magyarázzák. A cél a 2014-es visszatérés.
A WSBK (eddigi egyetlen) alakulatáról szó sem esik, azonban maga Francis Batta nyilatkozta pár napja, hogy ez a manőver számukra is a végét jelenti. Az Alstare csapatfőnöke egyébként elmondta, hogy a Kawasaki és a Yamaha is megkereste őket, hogy a hivatalos csapataikat rájuk bízza 2012-ben, de a Suzukihoz való lojalitás miatt ezeket nem fogadták el. Az MV Agustát viszont ők keresték meg, de a patinás márka képviselői nem reagáltak az ajánlatra.
FRISSÍTÉS: Érdekes adalék, hogy a háttérben zajló Suzuki WV megállapodás is felbomlott, ami a pletykák szerint talán épp az egyik oka volt az egész válságnak.
Szólj hozzá!
Címkék: suzuki motogp wsbk
Továbbra is sírós idő Makaóban
2011.11.18. 11:02 fullthrottle
Ma sem jártak szerencsével a motorosok Makaóban, ugyanúgy esős körülmények fogadták őket, mint a tegnapi napon. Az időmérőt így el kellett halasztani, mert szoros a program, a WTCC és az F3 autói is pályára kell hogy guruljanak valamikor. Szombat reggel helyi idő szerint 7:15-kor kerülhet sor a pótlásra, még épp időben, ugyanis a verseny 15:30-ra van beütemezve.
Szólj hozzá!
Címkék: macau
Nap képe: valami vadság
2011.11.18. 10:30 fullthrottle
Az AMA Pro Racing olyan meglepetéseket is tartogat, amire még a versenyzők sem számítanak.
Szólj hozzá!
Címkék: ama nap kepe
Rutter gyors volt Makaóban
2011.11.17. 22:55 fullthrottle
A mostani generációnak talán a WTCC okán lehet leginkább ismerős a makaói pálya, mely ezen a hétvégén vendégül is látja a sorozatot. Ugyanakkor a Macau GP legendás hírű az autó- és motorsportban, s bizony ilyenkor rendezik meg a kétkerekűek megmérettetését is. Most is így van.
A pálya mai szemmel (de régivel is) nézve sok kivetnivalót hagy maga után, már ami a biztonságot illeti. Az autók számára is érthetetlen, hogy hogyan tudnak itt futamokat rendezni, hát még a motorosoknak. Szűk, kanyargós, sok a szintkülönbség, bukóterek sehol, gyakorlatilag folyamatosan centiméterere mennek a korlátoktól. Mégis minden évben megrendezik, mert kihívás, egyfajta rang itt nyerni.
A mezőnyben sok ismerős név feltűnhet, főleg a British Superbike világából, akit mindenképp meg kell említenünk, az Michael Rutter, aki már négy ízben megnyerte a viadalt (legutóbb 2005-ben) és most is toronymagas esélyese a versenynek. Ennek egyik oka, hogy az utóbbi három esztendő győztese, Stuart Easton sérülés miatt távol maradni kényszerült. Ne feledkezzünk meg persze a TT legenda John McGuinnessről sem, aki Hondája nyergében talán pont honfitársa egyik fő vetélytársa lehet.
Rutter meg is nyerte a mai bemelegítést, illetve csak a délelőttit. Délután ugyanis trópusi eső "támadta meg" a pályát, így lehetetlenné vált a körözés. Végezetül pedig álljon itt egy kis kedvcsináló, hogy mitől is olyan különleges ez a pálya, ha netán valaki nem ismerné. A videón az 1988-as esztendő elevenedik fel, amikor Kevin Schwantz legendás Pepsi Suzukiján látogatott el Kína dél-keleti partjaihoz, hogy learassa abban az évben a diadalt.
2 komment
Címkék: video macau rutter
A 2012-es mezőny első blikkre
2011.11.17. 20:59 fullthrottle
Lassan összeállt a sok puzzle darabka a MotoGP jövő évi mezőnyét illetően, legalábbis ami a prototípusokat illeti. A Suzuki kivonulásával és Bradl szerződésével az utolsó helyek is elkeltek, így talán érdemes átnézni, hogy is állunk. Még ha a CRT motorok jó része továbbra is bizonytalan.
A prototípusok száma ijesztően kevés (összesen 12-en lesznek), ám a CRT kategóriával kiegészülve jó esély van rá, hogy ne kelljen olyan képeket látnunk start után, mint amilyen a fenti is (hogy ezek a motorok mennyire lesznek versenyképesek, az már egy másik kérdés).
Az alábbi táblázatot a motomatters.com-ról vételeztük, remekül összefoglalja a jelen állást. A CRT versenyzők közül négynek (Edwards, Petrucci, West, Ellison) van megerősített / bejelentett szerződése, igaz közülük egyik sem rendelkezik még fizikailag motorral és a szezonvégi teszten sem jelentek meg.
A listán nem szerepel a Grillini/Gapam csapat, akik BMW blokkos CRT gépükkel ott voltak múlt héten Valenciában Gianluca Nanellivel és Federico Sandival, továbbá érdemes felemlegetni a Marc VDS tervét, akik az Asparék által levetett Ducatikat akarták megszerezi. Ezek viszont nagyon bizonytalan státuszú projectek, így talán ezért nem is kerültek a gyűjtésbe.
Ami viszont újdonság és kissé meglepetés, az a két asparos jelölt. Aleix Espargaro a legfrissebb pletykák szerint mégis egy CRT motoron landolhat, ugyanis Toni Elias a mai teszt után közel került az Aspar Moto2-es alakulatával való megegyezéshez. A másik vaskos furcsaság, az Randy de Puniet, aki annak ellenére, hogy korábban kijelentette: nem érdekli a CRT, most mégis a spanyol alakulattal hozták hírbe.
Minden bizonnyal a tél végéig nem hirdethetünk végleges rajtrácsot, ám a mostani névsor már elég biztató - ha mindenkinek összejön, akkor 23 főről beszélünk. Utoljára húsz feletti létszám 2004-ben volt a királykategóriában.
Szám | Versenyző | Motor | Csapat |
1 | Casey Stoner | Honda RC213V | Repsol Honda |
4 | Andrea Dovizioso | Yamaha YZR-M1 | Monster Tech 3 Yamaha |
5 | Colin Edwards | Suter / BMW | NGM Forward Racing CRT |
8 | Hector Barbera | Ducati GP12 | Pramac Ducati |
9 | Danilo Petrucci | FTR? / Aprilia | IODA Racing CRT |
11 | Ben Spies | Yamaha YZR-M1 | Yamaha Factory Racing |
13 | Ant West | FTR? / Aprilia | Speedmaster CRT |
17 | Karel Abraham | Ducati GP12 | Cardion AB |
19 | Alvaro Bautista | Honda RC213V | San Carlo Gresini |
26 | Dani Pedrosa | Honda RC213V | Repsol Honda |
35 | Cal Crutchlow | Yamaha YZR-M1 | Monster Tech 3 Yamaha |
46 | Valentino Rossi | Ducati GP12 | Ducati Marlboro |
65 | Stefan Bradl | Honda RC213V | LCR Honda |
69 | Nicky Hayden | Ducati GP12 | Ducati Marlboro |
77 | James Ellison | FTR? / Aprilia | Paul Bird CRT |
99 | Jorge Lorenzo | Yamaha YZR-M1 | Yamaha Factory Racing |
Nincs megerősítés | |||
51 | Michele Pirro | FTR / Honda CBR | San Carlo Gresini CRT |
68 | Yonny Hernandez | FTR / Kawasaki | BQR CRT |
22 | Ivan Silva? | Inmotec | BQR CRT |
41 | Aleix Espargaro? | Aprilia | Mapfre Aspar CRT |
14 | Randy de Puniet? | Aprilia | Mapfre Aspar CRT |
Carmelo Morales? | Suter / BMW | Team Laglisse CRT | |
Suter / BMW | Team Laglisse CRT |
3 komment
Címkék: pletyka motogp crt
Castrol Honda konklúzió
2011.11.17. 19:52 fullthrottle
Pozitív tesztet zárt a Castrol Honda WSBK alakulat Sepangban. Hivatalos köridőket nem adott ki a csapat, de Ronald ten Kate csapatfőnök szerint mindkét versenyzője az érvényben lévő körrekord alatt motorozott.
A próbán a CBR1000RR Fireblade 2011-es változatát használták, de Rea 2012-es komponenseket is használt. Aoyama bemutatkozását ételmérgezés nehezítette, valamint hogy szállítási problémák miatt egy régebbi bőrruháját volt kénytelen használni.
Mindezek ellenére az eredményeket pozitívnak minősítették és már készülnek a következő privát tesztre, mely a szabályok érvényében a téli teszttilalmat követően, január második felében Phillip Islanden következik majd.
Szólj hozzá!
Címkék: teszt honda rea wsbk sepang aoyama
Hivatalos: Bradl a MotoGP-ben
2011.11.17. 19:25 fullthrottle
A mai naptól hivatalos: Stefan Bradl a MotoGP versenyzője lett, jövőre az LCR Hondánál hajt a nagyok között. A szerződés két évre szól, vagyis 2013-ra is mindenképpen a szatelit alakulatnál marad.
Bradl két év Moto2 után lép fel a királykategóriába. Első évében még csak egy győzelmet szerzett, idén azonban nagy magabiztossággal gyűjtötte be a világbajnoki címet. Legfőbb vetélytársa Marc Marquez volt, aki év végére a német fölé nőtt. A fiatal spanyol több hibát is elkövetett az utolsó versenyeken: végül a sérülése fosztotta meg kettejüket a nyílt sisakos küzdelemtől.
A Hondának minden bizonnyal fontos a német és egyben az európai piac, így támogatni fogja a versenyzőt. A kontraktus részletei természetesen nem ismertek, de a pletykák szerint Bradl az LCR-rel szerződött (csakúgy, mint Bautista a Gresinivel), nem úgy, mint Marco Simoncelli, akinek direktben a HRC-vel volt megállapodása. Ez azt jelentheti, hogy talán nem fognak olyan szintű gyári támogatást kapni, mint a repsolosok, hanem csak részletekben illetve kisebb mértékben. Bradl esetében ez talán egyelőre nem is olyan fontos, hiszen mindenképpen tanulóév következik. Ha jönnek az eredmények, akkor valószínűleg változhat majd a gyár hozzáállása is.
Szólj hozzá!
Címkék: honda motogp bradl
Új szabályokat hozott a novemberi szél
2011.11.17. 16:36 fullthrottle
Új szabályok lépnek életbe a MotoGP-ben, a legfontosabbak ezek közül a biztonságot érintik és a tesztelést segítik elő.
A királykategóriában nagy nem tetszést váltott ki a tesztek idei korlátozása, különösen a Ducati csapat részéről, akik így nem tudták az idei gépüket az általuk szükségesnek vélt mértékben kipróbálni. Közvetve ennek köszönhető az is, hogy Rossinál a nyolc elhasználható blokkot is átlépték, s ezáltal az olasz üdvöskének a boxból kellett rajtolnia Aragóniában. A tesztelendő alkatrészeket ugyanis folyamatosan építették be a motorjaikba, hogy a versenyhétvégéken is kipróbálják, ám egy ponton már elkerülhetetlen volt egy újabb motorcsere a sokadik váz felépítés után jelentkező inkompatibilitás miatt.
Ezt elősegítendő mostantól szabadon lehet privát teszteket futni a csapatoknak, korlátlan számban, bármely versenyzővel. Ugyanakkor az elhasználható gumik számával fogják egy kicsit mégis kordában tartani a dolgot.
A másik jelentős rendelkezés, hogy mindhárom kategóriában kötelező lesz a fékkar védelme. Ezzel szeretnék elkerülni az olyan baleseteket, mint a 2006-os katalán eset, ahol Loris Capirossi, Randy de Puniet, Dani Pedrosa és Marco Melandri bukott az első kanyarban, mikor Sete Gibernau Ducatiján ragadt be a fék egy koccanást követően. De említhetjük Hector Barbera nagy sebességnél, célegyenesben történt bukását is, ami még 2008-ban a 250-es mugellói futamon történt. A néhai Marco Simoncelli ebben az esetben is a spanyol fékkarát találta el, minek következtében történt meg a baj.
Új minimumsúlyok is meg lettek határozva kategóriánként: Moto3-ban 148 kg kell hogy legyen a motor és lovasa együttesen, Moto2-ben 140 kg csak a motor, MotoGP-ben a nyolcszázas gépek 150 kg-nál, az efelettiek 153 kg-nál kell hogy kezdődjenek.
További rendelkezések szabályozzák még a féktárcsák méretét a nagyoknál, a teljes és pontos szabályváltoztatások elérhetőek erre.
Utolsó kommentek