HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Szponzorkedvenc lett az Althea

2012.02.01. 23:02 fullthrottle

Megszaporodtak a szponzorfeliratok a 2012-es Althea Ducatikon. Nem is csoda, hiszen egy világbajnoki cím vonzza a tekintetet. A legnagyobb fogás kétségkívül a TIM (olasz mobilszolgáltató) és a SNAI (olasz fogadóiroda), az Unibat továbbra is marad. A csapat nem fontoskodta túl az idei bemutatót, saját főhadiszállásukon, Civita Castellanában tartották meg.

Carlos Checa szerényen nyilatkozott a címvédés lehetőségéről, de nagyon motivált annak ellenére, hogy lényegében ugyanazzal a technikával vágnak neki az évnek, mint tavaly. Davide Giugliano, a Superstock 1000 bajnoka is sokat vár magától, tudja hogy a világbajnoki motoron ülve mindenki eredményeket vár majd tőle és igyekszik is majd ennek megfelelni. Nem lehet tehát kifogás, viszont a "pornóbajusz" indoklásáról azért szívesen meghallgatnánk. :)

1 komment

Címkék: checa ducati wsbk giugliano

Új utakon Robbin Harms

2012.02.01. 14:17 fullthrottle

 

2004 óta első ízben fog előfordulni, hogy Robbin Harms nem a World Supersport mezőny tagja. Szerződést kötött ugyanis a Bimotával, amelynek értelmében az ő Moto2-es gépüket teszteli és el is indul vele az olasz bajnokságban.

Harms elmondta, hogy nagyon izgalmasnak tartja a projektet és habár nagyon más a gép, mint amit a Supersportban megszokott, kihívásként tekint rá. Ruben Xaus, a program igazgatója is elismerően beszélt választottjukról, hozzátéve hogy nem lehetetlen, hogy hamarosan a Moto2 világbajnokságra is neveznek majd.

Szólj hozzá!

Címkék: bimota moto2 wss harms

Aoki biztos a Suzuki visszatérésében

2012.02.01. 13:17 fullthrottle

 

Nobuatsu Aoki megjelent a sepangi paddockban, ám nem mint versenyző, hanem csak megfigyelő státuszban. A MotoGP egykori japán sztárja továbbra is a Suzuki alkalmazásában áll, és állítása szerint a japán gyár készen áll a visszatérésre, sőt igazság szerint abba se hagyták a munkát.

Aoki az elmúlt héten vitte pályára az új ezres gépet, ám a technikai paraméterekről értelemszerűen nem nyilatkozhatott. Állítólag akár már a következős szezonban, azaz 2013-ban is visszatérhetnek, de mindez persze a vezetőség döntésén múlik elsősorban. A sepangi látogatás célja mindenesetre a riválisok erőnlétének a felmérése volt.

Szólj hozzá!

Címkék: suzuki motogp aoki

Rutter az MSS Kawasakinál

2012.02.01. 13:06 fullthrottle

 

Összeállt a British Superbike MSS Kawasaki csapatának is az idei felállása: Michael Rutter és Peter Hickman lesznek a versenyzőik.

A veterán Rutter az elmúlt két évben Ducatival indult és 2010-ben a rájátszás egyik főszereplője volt, míg tavaly csak kicsivel maradt le erről. 370 indulásával azonban kétségtelenül a mezőny legtapasztaltabbja, majdnem két évtizede koptatja a brit pályák aszfaltját. 2009-ben ment már egyébként a csapattal, amikor is a sérült Simon Andrews helyére ugrott be három futamon.

Hickman egy privát Hondáról nyergelt át, amivel 2011-ben 17 top tízes helyezést szállított, így most megérdemelt egy gyári támogatottságú helyet, eljött neki az igazi bizonyítás ideje.

Szólj hozzá!

Címkék: bsb kawasaki hickman rutter

Lízing egymillió euróért?

2012.02.01. 12:40 fullthrottle

A tegnapi kritika jó tett Ben Spies teljesítményének: kevés hiányzott ahhoz, hogy a mai tesztnapot az élen zárja Sepangban. A nap nagy részében ugyanis az amerikai tanyázott a lista élén, de aztán jött Casey Stoner, aki ma már dolgozott, a riválisok nagy bánatára.

A nap végén jött azonban egy meglepetés, Spies megint az élre került egy 1:58-as idővel. Ám később kiderült, hogy ez nem titkos Yamaha fejlesztéseknek köszönhető, hanem az időmérő szerkezet meghibásodásának. A kört törölték, a felborzolt kedélyek lenyugodtak, a rend visszaállt: az ausztrál világbajnok nyerte a második tesztnapot.

 

Cruthclow jó formában volt a privát Yamahával, és ezúttal Barbera is villantott, megelőzte Valentino Rossit, aki az új GP12-vel továbbra sem megy rosszul, habár az elejéhez képest azért még van hová felzárkóznia. A mai napnak is volt vesztese, ezúttal Nick Hayden adta fel a harcot. Az amerikainak még mindig nem száz százalékos a válla, és mivel ilyen állapotban nem tudta jól irányítani a gépet, inkább átadta a lehetőséget Battaininek.

CRT fronton is voltak változások. Colin Edwards ma már a 2012-es gépvel ment, vagyis bekerültek azok az elektronikai fejlesztések, amiket tegnap még nem használtak. Az eredmény pozitív, a lemaradás már csak 4,7 másodperc.

A BQR csapat nem volt ilyen szerencsés, az ő vergődésük tovább folytatódik. A tegnapi fékolaj problémák után ma két gép is tönkrement, így messze nem tudtak annyit menni, mint akartak. Három jelenlévő versenyzőjük együtt motorozott annyit, mint bármelyik rivális egymaga.

A végére egy pletyka a paddockból: Carmelo Ezpeleta tárgyalt a MSMA-val és állítólag abban állapodtak meg, hogy 2013-tól minden gyártó csak két (gyári) motorral áll rajthoz, de további kettő lízingelhető egymillió Euró ellenében. Továbbá búcsút mondhatnak a versenyzők a tartalékgépeknek, a WSBK-hoz hasonlóan mindenkinek csak egy motorja lehet majd. Meglátjuk, de egyelőre várjuk meg a hivatalos bejelentést.

Zárásként ismét egy helyszíni videót adunk, mely ezúttal Valentino Rossit teszi a főszerepbe. A filmecske ráadásul 46 másodperc hosszú. Véletlen?

Szólj hozzá!

Címkék: teszt video motogp stoner crt sepang spies

Zordabb idő ellenére gyorsabb körök

2012.01.31. 22:58 fullthrottle

 

Véget ért a CRT és Moto3 közös tesztelésének második, és egyben befejező napja is Valenciában. A résztvevőket rosszabb körülmények fogadták: nemcsak hogy hidegebb volt, de a szél is feltámadt. Mindez nem zavarta a srácokat, a Moto3-asok ugyanolyan tempóra voltak képesek, a CRT-s trió pedig javított is a tegnapihoz képest. Érdekes lesz majd látni, amikor az Aprilia motorok a királykategória többi résztvevőjével együtt köröznek, de erre még várnunk kell egy keveset.

 

CRT

1.- Randy De Puniet 1’34.9 35 laps
2.- Aleix Espargaró 1’35.6 46 laps 
3.- Mattia Pasini 1'36.7 43 laps 

Moto3

1.- Sandro Cortese 1’43.2 48 laps 
2.- Luis Salom 1’43.5 31 laps 
3.- Héctor Faubel 1’43.8 56 laps
4.- Niklas Ajo 1’44.0 50 laps 
5.- Zulfahmi Khairuddin 1’44.1 43 laps 
6.- Alberto Moncayo 1’44.2 52 laps 
7.- Danny Kent 1’44.2 64 laps 
8.- Brad Binder 1’45.7 49 laps 
9.- Arthur Sissis 1’46.2 55 laps

 

Szólj hozzá!

Címkék: teszt valencia motogp crt moto3

Műemlék lehet Monzából

2012.01.31. 13:57 fullthrottle

 

Érdekes tervvel állt elő az egyik olasz honatya: Paolo Grimoldi szeretné a monzai versenypályát műemléknek nyilváníttatni. Ha sikerül keresztülvinnie, akkor az autó- és motorsport szent helye 500 ezer eurós támogatást kapna 2014-ig.

A pályát üzemeltető Sias ebből az összegből elsősorban a régi, aktív versenyzésre már nem használt részt újítaná fel, mint például a régi, döntött Parabolicát, melyet a 2011-es Rally Show-n is beiktattak az egyik etapba.

Szólj hozzá!

Címkék: wsbk monza

Ricky Cardus helye is ugrott

2012.01.31. 13:20 fullthrottle

Hiába jött le jó két hete a MotoGP mindhárom kategóriájának az előzetes rajtlistája, úgy fest, hogy a változások megállíthatatlanok. Ezúttal Ricky Cardust érintette meg a változás szele, aki távozni kényszerül a QMMF versenyzői üléséből a Moto2-ben.

Pedig a spanyol versenyző helye biztosnak látszott, ám a legfrissebb hírek alapján az a Damien Cudlin érkezik a helyére, aki tavaly a királykategóriában kétszer is sikeresen helyettesített - előbb Loris Capirossit, majd Hector Barberát.

Szólj hozzá!

Címkék: moto2 cudlin cardus

2012 más lesz?

2012.01.31. 12:57 fullthrottle

 

Nem csak a GP12 mutatkozott be Sepangban, de Valentino Rossi is az AGV legújabb sisak fejlesztésében pompázott. Ennyi fejlesztés után vajon ez az év már más lesz, mint a tavalyi blama? Bízzunk benne, hisz ez szorosabb versenyeket is jelentene.

A Ducatinál mindenesetre elég sokat tettek azért, hogy ez így legyen. Lentebb megtekinthető az a filmecske, amit még péntekre ígértek a bolognaiak. Túl sok konkrétum ugyan nem látható, de nagyjából mindenki megszólal a vörösöktől és szavaikból kiérződik az akarás.

Szólj hozzá!

Címkék: video motogp rossi ducati sisak

Lorenzo mosolyoghat a kezdés után

2012.01.31. 12:35 fullthrottle

Lezajlott az első hivatalos MotoGP tesztnap Sepangban, ahol érdekes eredmények születtek. A leggyorsabbnak Jorge Lorenzo bizonyult, ám van egy kis csavar is a történetben. Hozzá kell fűzni ugyanis, hogy Casey Stoner nem motorozott.

Nehezen, jó egy óra késéssel indult meg a munka Malajziában. Az éjszaka ugyanis esett az eső, mely eláztatta a pályát, ami nem száradt fel reggelre sem. Ennél viszont talán fontosabb, hogy a világbajnok miért is maradt távol. Stoner válla és háta a reggeli bemelegítésnél meghúzódott, és hiába kapott orvosi segítségét, végül a pihenés mellett döntött, hogy holnapra rendben legyen. A listán azért szerepel mégis a neve, mert a tesztversenyző, Akiyoshi mindkét Repsol Hondát bemelegítette, így igazából Casey neve mellett igazából a japán eredményét láthatjuk.

Az eredménylistát átböngészve feltűnhet, hogy az idők egyelőre elmaradnak, vagyis lesz még hová fejlődni. Csak emlékeztetőül: a legjobb kvalifikációs kört Valentino Rossi  jegyzi még 2009-ből Yamahával (2:00.518), a leggyorsabb gyakorlókört tavaly pedig Casey Stoner hajtotta már a Hondával, amikor is 1:59.665 alatt ment körbe.

Mindenképp említésre méltó, hogy Spies ugyan nincs nagyon elmaradva listavezető csapattársától, ám Crutchlow ha hajszállal is, de az amerikai előtt végzett a privát Yamahával. Pedrosa hozta a (kötelező) második helyet, Rossi ideje pedig érezhetően sokat fejlődött az GP12-vel. Persze nehéz bármit is levonni az eredményekből, hiszen az első ismerkedős napon vagyunk csak túl.

Ami viszont még megér egy bekezdést, az a CRT-t teljesítménye. A legjobban Colin Edwards kezdett, de így is 6.5 másodperc a hátránya, a BQR-ek esetében pedig 9 feletti differenciáról beszélhetünk. A veterán amerikai védelmében annyit azért érdemes tudni, hogy a Forward Racing egész nap az elektronikával küszködött, így messze nem tudtak annyi kört menni, mint szerettek volna.

Egy kis ízelítő a hangulatból:

1 komment

Címkék: teszt video motogp crt sepang lorenzo

süti beállítások módosítása