HTML

Naprakész színes hírek a gyorsasági motorsport világából

Utolsó kommentek

  • neked ugatok: kár érte, én tipikusan a "nem vagyok kétkerekű motorsportrajongó" kategóriába esem, ennek ellenére... (2012.04.28. 13:28) Jöhet a nyugdíj
  • 3ndRush: Jáááááj... Minden nap +néztem az oldalt, a napi 15 oldalam közt simán bent volt, így nagyon sajnál... (2012.04.27. 12:31) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: @#86: Talán nem is baj, hogy nem akkor, nem akarok könnyes szemű rajongóknak írni, hanem azoknak a... (2012.04.18. 20:50) Jöhet a nyugdíj
  • #86: @fullthrottle: na igen. vagy elkéstél pár évet (Talma-hisztéria lecsngett), vagy a kelleténél kor... (2012.04.18. 18:17) Jöhet a nyugdíj
  • fullthrottle: Kösz Nektek is! @toto92: Olyan szempontból talán, hogy a sokismeretlenes egyenlet megoldóképlete ... (2012.04.18. 10:02) Jöhet a nyugdíj
  • Utolsó 20

Címkék

125 (42) abe (1) abraham (8) afm (1) agostini (1) aitchison (2) ajo (1) albacete (1) alcarras (1) almeria (1) alstare (1) ama (11) aoki (1) aoyama (10) aprilia (37) aragon (19) argentína (4) aspar (18) assen (2) austin (3) avintia (1) badovini (1) barbera (14) barros (3) battaini (4) bautista (13) bayliss (17) berger (4) biaggi (20) bimota (4) bitter (1) bmw (27) bontempi (1) bostrom (2) bqr (3) bradl (20) brands hatch (21) bridgestone (2) brno (9) brookes (14) bsb (108) bukás (16) bulvár (51) burgess (2) byrne (11) cadalora (1) cadwell (5) camier (10) canepa (2) capirossi (14) cardus (2) cartagena (2) catalunya (2) cecchinello (2) checa (46) chile (1) chili (1) clinica mobile (1) cluzel (4) colandrea (1) corser (4) corsi (3) cortese (6) corti (2) costa (1) crt (85) crutchlow (6) csajok (5) cudlin (5) dakar (1) davies (16) daytona (1) debon (1) de angelis (4) de puniet (15) de rosa (5) donington (7) dorna (3) dovizioso (19) drift (1) ducati (117) dunlop (1) easton (2) edwards (22) elias (14) ellison (5) endurance (4) espargaro (6) estoril (3) exkluzív (2) ezpeleta (3) f1 (5) fabrizio (5) faubel (1) favarro (1) fenati (1) film (2) fim (3) fogarty (2) folger (4) fores (1) foret (5) fotózás (2) ftr (1) fun (13) gadea (2) gardner (2) gibernau (1) giugliano (3) granado (1) gresini (28) grotzkyj (1) guareschi (1) guintoli (3) haga (19) harada (1) harley davidson (2) harms (1) haslam (15) hayden (27) hayes (3) hellókarácsony (1) hernandez (4) herrera (2) hickman (1) hill (16) hockenheim (1) hoffman (1) honda (87) hopkins (35) hutchinson (3) iannone (17) idm (1) időmérő (12) imola (24) india (2) indianapolis (8) interjú (3) ioda (3) ito (1) iwema (1) jerez (30) kalex (2) kallio (5) katar (9) kawasaki (27) kent (2) kirkham (3) kiyonari (3) knockhill (1) ktm (9) laconi (1) laglisse (1) laguna seca (4) lanzi (1) lascorz (10) lausitzring (1) laverty (33) lorenzo (33) losail (2) lowes (5) lowry (1) lucchinelli (1) luthi (7) macau (8) mackenzie (1) magny cours (4) mahindra (1) marini (2) marino (1) marquez (32) martin (1) mccormick (5) mccoy (2) mcwilliams (5) melandri (21) mercado (1) misano (15) mobil (1) moncayo (1) monza (5) morais (1) moszkva (4) motegi (27) moto2 (152) moto3 (63) motog (1) motogp (470) motul (1) mugello (3) muggeridge (1) mv agusta (5) mz (4) nakagami (1) nakano (1) nap kepe (107) neukirchner (2) nieto (1) noyes (1) nurburgring (10) okada (1) oliveira (5) oulton park (1) paris hilton (1) parkes (4) pasini (9) pedrosa (14) pernat (2) pesek (1) petrucci (2) phillip island (46) pietri (1) pikes peak (1) pirro (9) pitt (2) pletyka (65) poensgen (1) polita (2) pons (4) portimao (18) porto (1) pr (1) rabat (1) rainey (3) rally (7) rapp (1) rea (27) redding (12) reklám (4) repsol (5) retro (1) rins (6) rio (1) roberts (3) roccoli (1) rolfo (3) rosell (2) rossi (68) rutter (5) sacchi (1) sachsenring (4) salom (1) sandi (2) scassa (6) schwantz (5) sebestyén (5) sentul (2) sepang (31) sherco (1) silva (1) silverstone (4) simeon (1) simon (5) simoncelli (40) sisak (8) sissis (1) smith (9) smrz (2) snetterton (1) sofuoglu (8) spa (1) spies (15) statisztika (3) stk (1) stoner (39) suter (2) suzuka (3) suzuki (45) sykes (13) szabadkártya (11) szabályok (3) takahashi (2) talmácsi (2) tamada (1) tas racing (1) teamtoth (1) tech 3 (5) terol (11) teszt (123) tinmouth (1) tomizawa (3) torres (1) toseland (5) triumph (1) ttxgp (1) twitter (4) üzlet (1) v8 (1) valencia (52) vallelunga (2) vazquez (1) vermeulen (6) verseny (13) versenynaptár (4) video (176) videojáték (1) vinales (15) vroom (10) waters (1) west (10) wilairot (5) wsbk (299) wss (52) wtr (1) xaus (7) yamaha (60) yanagava (1) zanetti (3) zarco (6) Címkefelhő

Partnereink

Nap képe: madárszemmel

2012.01.22. 22:13 fullthrottle

Megújult a sachsenringi pálya weboldala, ennek örömére itt a kezdőlapon található légi felvétel, csak mert tényleg jópofa. Mióta megmenekült, nagyon készülnek a házigazdák.

Szólj hozzá!

Címkék: motogp sachsenring nap kepe

A nagy visszatérő?

2012.01.22. 13:09 fullthrottle

Bizony már 12 esztendeje, hogy Anthony Gobert diadalmaskodott Phillip Islanden esős körülmények közt egy Bimota nyergében. Ez volt a márka utolsó sikere a World Superbike berkekben, még ha addigra jócskán meg is tépázódott a renoméjuk. Most viszont úgy néz ki, hogy tényleg komolyan megunták a távollétet és visszatérésre készülnek.

Jó egy hónapja már beszámoltunk tesztelésekről, mára azonban némi konkrétummal is előhozakodott Ruben Xaus a márka újdonsült sportigazgatója egy interjú kapcsán. Az elsődleges hangsúly most még a Moto2-es masinán van, el is indulnak vele az olasz bajnokságban, azonban a Superbike gép fejlesztése is gőzerővel zajlik. Ha minden jól megy jövőre már szabadkártyával nevezni fognak néhány versenyre, 2014-től pedig teljes szezont szeretnének futni.

Xaus arról is beszélt, hogy remekül érzi magát, s mivel maga is tesztel, szinte többet motorozik, mint amikor még aktívan versenyzett. Elárulta, hogy eleinte csak kis dolgokban segített a Bimotának. Azért kereste meg őket, hogy versenyző iskoláihoz motorokat szerezzen, cserébe pedig a nevét és arcát adta nekik marketing célokra. Aztán ahogy telt az idő, egyre jobban belefolyt a projektekbe és ma már személyes tapasztalatait valamint kapcsolatait sportigazgatóként kamatoztatja.

5 komment

Címkék: wsbk bimota xaus moto2

A rajongás ereje

2012.01.22. 12:19 fullthrottle

Rossi tavalyi szezonja nem sikerült valami fényesre, ám egy valami nem igazán változott: az őt körülvevő felhajtás. Rajongótábora még mindig hatalmas, minden pályán van egy szekció amely sárgába borul valamint negyvenhatos zászlókat lenget.

A jelenségnek már Fastest című filmben is külön részt szenteltek, a Vale rajongók azonban most kapják meg csak igazán ami kijár nekik: egy saját filmet. A Febbre Gialla (Sárga Láz) olasz nyelven készül el és vajmi kevés esélye van, hogy eljut hazánkba bármilyen formában is. Aki azért valahogy a közelébe jut, az a szentélynek tekinthető szülővárosról, Tavuilláról, és a legvérmesebb szurkolókról láthat képsorokat, hallhat tőlük érdekes történeteket.

Szólj hozzá!

Címkék: video motogp rossi

Egy gyors kör Spa pályáján

2012.01.22. 12:00 fullthrottle

Milyen lehet egy gyors kör egy világbajnokágon szereplő masinával Spa-Francorchampsban? A kérdésre a választ Xavier Simeon adja meg, aki nemrégiben kipróbálta a dolgot a Tech 3 által felkészített Moto2-es gépével.

Ma már sajnos nem rendeznek itt futamot a pálya veszélyessége miatt, de korábban negyvenegy alakalommal is járt itt a világbajnoki mezőny, legutóbb 1990-ben.

Szólj hozzá!

Címkék: video spa simeon moto2

Bautista kényszerűségből választotta a Gresinit

2012.01.21. 13:59 fullthrottle

Két interjú is megjelent a héten a Suzukitól Gresini Hondára váltó Alvaro Bautistával, melyből érdekes adalékok derülnek ki az átszerződését illetően. Ezek közül a legérdekesebb, hogy majdnem elhagyta a kategóriát, de az is, hogy nem Simoncelli helyét célozta meg.

Bautista mindenek előtt leszögezte, hogy nagyon szomorú a Suzukival történtek miatt. Rengeteget dolgoztak az alatt a két év alatt, amit ott töltött, s noha szerények voltak a lehetőségeik, folyamatosan fejlődött a csapat. A gyár MotoGP-ből való kiválásával mindez most a kukában landolt, tehetséges szakemberek maradtak munka nélkül.

Ugyanakkor a nem volt más lehetősége, mint váltani. Szeretett volna maradni, és a kékek is szerették volna megtartani. A nyolcszázas projektet viszont nem akarta folytatni, mert nem látta értelmét. Három kategória alakult volna ki a nagyok közt: az ezresek, a CRT-k és ő egyedül egy nyolcszázassal. Nem igazán lett volna kivel versenyezni, kihez mérnie magát.

A japán vezetőség viszont talán még a mai napig sem tudja igazán, mikor is szeretne az ezres gépekkel visszatérni (talán csak kivárnak), így nem maradt más mint odébbállni. A végleges döntésre nagyon sokáig vártak, így a közben felmerülő lehetőségek is elillantak (pl. a Tech 3 Yamaha, vagy a Pramac Ducati). Volt egy pont amikor még a Superbike lehetősége is felmerült - bármit vállalt volna, csak ne kelljen a nyolcszázason maradnia.

Az elsődleges opció az LCR Honda volt, ők keresték meg a leghamarabb. De mikor a Gresininél is sajnálatos módon "megüresedett" a hely, ők is ajánlatot tettek, viszont továbbra is az LCR maradt fő prioritás. Egészen addig, míg Luccio Cecchinello a sírás határán fel nem hívta őket, hogy felejtsék el az egészet. Elmondása szerint nem az ő döntésén múlott a dolog, hanem a gyár szólt közbe. Bautista szerződtetésével elveszítették volna ugyanis a Honda financiális támogatását.

A Gresini Honda maradt tehát, ahol most sokan azzal bélyegzik meg, hogy Simoncelli helyére ült. A spanyol versenyző elmondta, hogy nem zavarja különösebben ez a "vád", de egyénként meg nem is igaz. Neki nincs a gyárral szerződése, mint az olasznak, a motor pedig teljesen más. Eleve ezres gép lesz, de azokból az alkatrészekből, amit Marcoé volt semmit nem használnak fel. A szerelőgárda is Aoyama szakembereiből áll, nincs tehát miről beszélni.

Ami viszont a mai napig érdekes kérdés (s amit 100%-osan talán soha nem fogunk megtudni), hogy mennyire egyforma a négy Honda a 2012-es mezőnyben. Nos az elhangzott, hogy Bautista nem gyári versenyző és ugye privát csapatban is van, de állítása szerint a gépek technikailag egyformák és mindegyik gyári. Ugyanakkor a Repsol csapat versenyzői hamarabb megkapják majd az új fejlesztéseket, de ez akár még változhat is az eredmények függvényében.

Összegzésképpen: nem bánta meg a Suzukis kalandot, mert rengeteg munka árán sikerült valami értékeset letenniük az asztalra. Mikor elkezdte a kétéves együttműködést, akkor a Suzuki egy olyan motor volt, amit senki nem akart. Most, mikor távozott, mindenki azt mondja, hogy nem is volt olyan rossz az a Suzuki, s úgy érzi ez részben az ő munkájának köszönhető.

Ugyanakkor érdekesnek tartja azt a Twitter üzenetet, amit Paul Denning írt ki saját "falára", még az évzáró teszteknél, miszerint "Alvaro nem olyan gyors a Hondán, mint de Puniet a mi gépünkkel, jobb körülmények és több kör ellenére sem". Mindig is jól érezte magát a korábbi csapatánál, soha nem volt feszültség és az elválás is békés volt. Az első (hondás) tesztnél csak arra fókuszált, hogy összeszokjon a csapattal, az eredményeket idén kell hozni. Nem tudja mit gondoljon egykori főnöke üzenetéről, de mindenkinek szíve joga azt mondani, amit csak szeretne.

Szólj hozzá!

Címkék: honda motogp bautista

Bemelegített a Kawa

2012.01.21. 12:58 fullthrottle

Az elmúlt két napon Almeriában gyakorolt a WSBK gyári Kawasaki alakulata, melyet immár a Provec Motocard.com irányít. A kétfősre apadt csapat úgy gondolta, hogy jó húzás az új fejlesztéseket gyorsan kipróbálni, mielőtt még Ausztráliába utaznak a kollektív tesztekre, hogy minden rendben van-e.

Szerencséjükre (az évszakhoz mérten) kedvező időjárás fogadta őket: napsütés és tizenöt fok. Sykes legjobb ideje 1.34.6 volt (mely egyébként a pályán valaha futott legjobb köre is egyben), Lascorz 1.35.1-re volt képes a Ninja ZX-10R nyergében.

1 komment

Címkék: teszt wsbk kawasaki almeria sykes lascorz

A WTR nem veszett el, csak átalakult

2012.01.21. 12:50 fullthrottle

Megvan, hogy mi is történt pontosan a Moto2-ből Supersportra nyergelt, majd megszűnés hírével sokkoló WTR csapattal, mely a héten azért csak feltűnt a hivatalos nevezési listán. A WTR Ten 10 egyesítette erejét a Bike Service-szel és a mezőny veteránjának számító  Massimo Roccolit indítják egy Yamaha YZF-R6-ossal.

Az olasz-indiai csapat eredetileg ugye Jules Cluzellel és egy Kawasaki ZX-6R-rel szeretett volna rajthoz állni, ám alighanem anyagi okok miatt kényszerültek a jelenlegi döntést meghozni.

Szólj hozzá!

Címkék: yamaha wss roccoli

25 lenne....

2012.01.20. 13:58 fullthrottle

.... éppen ma....

Szólj hozzá!

Címkék: motogp simoncelli

Máris ugrik egy CRT?

2012.01.20. 12:15 fullthrottle

A Dorna okosan kitalálta, hogyan lehet feltölteni a foghíjas MotoGP mezőnyt 2012-re. Azzal azonban talán nem számoltak, hogy a CRT csapatok költségvetése nemcsak alacsonyabb, de olyannyira csekély, hogy például a téli tesztekre sem tudnak elutazni. Ilyen kiélezett helyzetben minden garas számít, támogatók nélkül rögtön jön a baj.

Konkrétan Yonny Hernandez körül van galiba, az ifjú kolumbiai ugyanis elárulta, hogy a családi kassza már kiürült, s a versenyzéséhez még mindig hiányzik 250.000 Euró, nem számolva az utazási és szállásköltségeket. A rajongók ugyan elkezdtek adományokat küldeni, ám ez a nemes szándék magában még kevés, a versenyzőnek egy tőkeerős szponzorra volna szüksége, különben fújhatja a királykategóriás álmokat.

A BQR / Avinta Racing ez esetben kénytelen lesz egy motorral rajthoz állni, amivel máris csökken a nemrégiben beharangozott, s (az előző évekhez képest) népes mezőny. A nevezés határideje február 12.

Szólj hozzá!

Címkék: motogp crt hernandez

Toseland frigyre lép

2012.01.20. 09:09 fullthrottle

"Hello mindenki, remek hírem van. Megkértem Katie kezét és igent mondott! Képzelhetitek milyen boldog vagyok most."

A sorok James Toselandtól származnak aki tavaly hagyta abba a versenyzést súlyos kézsérülésének komplikációi miatt. A motoros nem egészen egy éve találkozott a világhírű énekesnővel, Katie Meluával annak egy koncertjén. A hölgynek fogalma sem volt arról, hogy egy kétszeres világbajnokkal van dolga, lévén egyáltalán nem érdeklődött a motorsport iránt. Végül a zenekar billentyűsének révén ismerkedtek össze.

Sok boldogságot nekik!

Szólj hozzá!

Címkék: motogp wsbk toseland

süti beállítások módosítása